Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna
Jag hade tackat nej.
Jag hade tackat nej.
Det är deras bröllop, som de betalar massa pengar för, och de bjuder vilka de vill. Att börja ifrågasätta deras gästlista är löjligt. Det är bara att tacka nej om du känner dig förolämpad.
De kanske inte gillar din kille och då ska de ju slippa ha han där på deras kanske viktigaste dag.
Den enda regeln som finns är att brudparet bjuder precis vilka de vill ha på festen de arrangerar och betalar för. Det får du också göra i ditt bröllop.
Eller så kan man bete sig som en vuxen och tackar hövligt nej. Bör ju inte vara konsekvenser för ett brudpar som, trots allt, har bjudit dig på sitt bröllop. Larvigt!
Om man är en god vän så stöttar man den som ska gifta sig, med all stress det innebär. De har förmodligen behövt ta några svåra val angående gästlistan.. Det är svindyrt att gifta sig. Var glad du blev bjuden.
Det är alltid nån gäst som ska skapa drama. Bara att googla ?vett och etikett som gäst i bröllop?, det är inte alltid lätt att veta hur man bör bete sig.
Går inte att öppna länken. Men hur som, vi är oeniga. Jag tycker inte att brudparet ska behöva betala för folk de inte vill ha där på DERAS dag. Och kan tänka mig att M.R. är menar att man inte absolut måste bjuda bägge till varje pris, om man inte vill, men det är bara min gissning..
Tacka bara hövligt nej, utan att ifrågasätta eller skapa drama. Allt snurrar inte runt gästen, det är brudparet som ska vara mittpunkten.
Hon är också ganska tydlig med att det är väldigt väldigt synd om de flesta brudpar som måste stå ut med gästernas krav på vilka som ska bjudas.
Gäster ska bara tacka ja eller nej, inte börja lägga sig i deras gästlista.
Men ja, synd om partnern, om hen hade så stor önskan om att få gå i bröllop. Men så kan man ju också välja att inte göra en så stor sak över det.
Men låt säga att partner är kränkande, alltid börjar slåss på fyllan eller är missbrukare. Är det fortfarande ett måste att bjuda den personen då tänker du?
Det sista är bara hitte-på från dinndists, det är inte det TS handlar om.
Du skrev innan att gästerna skylla följa vett och etikett. Varför gäller inte det brudparet?