Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna

jag är bjuden på bröllop i sommar, som en av få brudtärnor. Är inte jättenära vänner längre och bruden ifrågasatte vår vänskap för någon månad sen, men ändå ska jag vara tärna vilket jag kan tycka är konstigt. Ingen officiell inbjudan har kommit än men jag frågade om det ingår +1 för folk med partner och fick till svar att min partner strukits från listan och sen några anledningar som jag inte tycker är relevanta till varför. men Att vissa andra par är bjudna tillsammans. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då jag tar väldigt illa upp men inte vågar säga något mer för det riskerar tas emot dåligt. Jag trodde att man inte splittar på par. Vi har vart med varandra i 4+ år och min kille är ingen främling för brudparet direkt. respekteras inte vår relation? Bör man inte som tärna få ta med sin partner och trygghet? Jag känner ingen annan som ska gå

• Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna
  • Anonym (förvirrad)

är väl konflikträdd därför jag söker era åsikter och svar här, håller med om att jag överväger att tacka nej. Vet bara inte hur man förklarar eller säger det på ett fint sätt, om det ens finns ett. Kanske förlorar en vänskap på det men vet inte heller om det ?gör något? när jag ändå hamnat i denna sits som jag inte trodde var möjlig. 

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (Tess) skrev 2024-11-11 08:47:27 följande:

Vad är det som hänt som gjort att han blivit struken från listan?. Även om du inte tycker det är relevant så är det uppenbarligen det för bruden. 

Det bästa är kanske att tacka nej oavsett, men gör det snyggt och om din ekonomi inte är för tajt kan du köpa en present till henne för att visa din goda vilja. 

Det är verkligen inget som hänt. Han beter sig inte illa och har aldrig varit oense med brudparet någon av oss. ?anledningarna? jag fick var att de har gallrat flertalet namn på listan som ?didnt make the cut? samt att ?det kändes ändå ok eftersom du inte var med på hans kompis bröllop i somras? 
    det är ju inget som berör dom, och han var varken best man eller bästis med den kompisen. Inbjudan till det bröllopet kom Ett år innan när vi hade en paus i vår relation Så det är inget jag går och surar över. Men det kanske mest sades för att släcka ett ev dåligt samvete för henne? 
  • Anonym (förvirrad)

Haha mycket rolig läsning här. Jag har tackat nej nu på det mest artiga sättet jag kunde. Kort, vänligt, beklagat mig över hur vänskapen nog kommer påverkas men önskat dom ett fint bröllop. togs inte emot särskilt bra vilket var väntat. Hade kunnat bli pajkastning om vems känslor som är mest sårade och hit och dit men skulle inte förbättra situationen. I det långa långa svaret jag fick togs det upp bla vad en person kostar på ett bröllop vilket inte känns som mitt problem. Har inte kastat mina känslor över henne alls i respekt, blev inte samma tillbaka men som sagt, väntat. Accepterar deras/hennes val och känslor men hade kanske önskat på någon slags acceptans tillbaka till att man tackar nej. Jag fick ju inte heller någon som helst förvarning om att min partner inte skulle vara bjuden. den infon kom efter första provning av brudklänningar :)

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (förvirrad) skrev 2024-11-12 21:33:01 följande:

Haha mycket rolig läsning här. Jag har tackat nej nu på det mest artiga sättet jag kunde. Kort, vänligt, beklagat mig över hur vänskapen nog kommer påverkas men önskat dom ett fint bröllop. togs inte emot särskilt bra vilket var väntat. Hade kunnat bli pajkastning om vems känslor som är mest sårade och hit och dit men skulle inte förbättra situationen. I det långa långa svaret jag fick togs det upp bla vad en person kostar på ett bröllop vilket inte känns som mitt problem. Har inte kastat mina känslor över henne alls i respekt, blev inte samma tillbaka men som sagt, väntat. Accepterar deras/hennes val och känslor men hade kanske önskat på någon slags acceptans tillbaka till att man tackar nej. Jag fick ju inte heller någon som helst förvarning om att min partner inte skulle vara bjuden. den infon kom efter första provning av brudklänningar :)

Tillägg; har aldrig krävt något alls, inte ifrågasatt heller. Tog mitt beslut utan något tjafs. Har varit ärlig hela vägen då jag först var glad och peppad för brudparets skull. Var sedan ärlig in i slutet. hade känts väldigt fel att försöka vara tyst och vara en halvhjärtad tärna
  • Anonym (förvirrad)
    molly50 skrev 2024-11-12 21:33:10 följande:
    Fast om han verkligen vore så odräglig så hade nog TS berättat det.
    Ja då hade jag inte startat tråden från första början om han inte var en reko kille som han är😂
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna