• nihka

Betalar jag för mycket i underhåll?

Anonym (Fattig pappa) skrev 2024-11-10 15:40:32 följande:
    Betalar jag för mycket i underhåll?

Jag har 2 barn, 11 och 14 år som bor heltid hos sin mamma. Däremot har jag dem rätt ofta och vi gör olika aktiviteter som bio och gym och liknande som jag givetvis står för.
    Jag betalar mamman 5500 i underhåll varje månad och ovanpå det barnens mobilabonnemang så det blir dryga 6000 i kostnader varje månad, lägg sedan till gymkort och annat.
    Enligt Försäkringskassan skulle underhållet bli 3646 kronor. Är det rimligt att jag betalar så pass mycket mer varje månad. Min inkomst är någon knapp tusenlapp högre än mitt ex.

Nu får mamman 8650 kronor i månaden med det du betalar och barnbidrag inklusive flerbarntillägg. Har hon något sparande till barnen?

Kör på försäkringskassans belopp och dela på mobilabbonemang. Lägg mellanskillnaden direkt på barnen när ni ses och på sparande till dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Släpp) skrev 2024-11-10 17:02:45 följande:

Du kanske kan se det som vad du bidrar med till dina barn. Du prioriterar dom inte genom att vara närvarande så ett gymkort och mobil är väl det minsta du kan ge? 

De löpande kostnaderna ska ju föräldrarna dela på. TS prioriterar sina barn genom att låta dem bo där det funkar bäst för dem, även om han hade velat ha  dem hos sig varannan vecka. Längre fram kanske det fungerar bättre att bo på heltid hos pappan så de flyttar dit. Det betyder ju inte att mamman inte prioriterar sina barn.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Betalar jag för mycket i underhåll?