Vill han skiljas?
Förstår absolut hur du känner ts och det måste vara väldigt jobbigt.
Men jag tror ärligt talat att han talar sanning. Jag tror att det han gör är att han rent mentalt går in i sin "man cave" när han beter sig så. När män känner stress eller press, vill dom inte prata som vi kvinnor helst vill göra. Utan dom vill LÖSA PROBLEMET. Enligt många män så löser man inget genom att bara prata eller älta, medan det för oss kvinnor är ett sätt att ventilera och stressa ner.
Ponera att han upplever en pressad situation hemma. Två små barn som ständigt låter och vill ha uppmärksamhet. Ni två har det inte toppen, kanske inte ens har sex så ofta. Ovanpå detta kanske det är mycket på jobbet för honom också. Inget av detta kan han aktivt "lösa" eftersom situationen är som den är. Så det enda sättet för honom att hantera stressen och pressen han känner är genom att fly in i sin man cave och stoppa huvudet i sanden rent mentalt.
Detta är för många män lika naturligt som det är för oss kvinnor att ringa en vän väninna och prata av oss i en timme eller tre
Kanske kan du locka ut honom från sin man cave? Skaffa barnvakt över en helg och bara var ni två, mys och visa uppskattning?
Jag undrar om vi ens läst samma tråd? Jag tycker att det är ett solklart fall av passiv aggressivitet som ts man håller på med. Eller menar du att det är typiskt manligt att gå runt och sura?