• Zozoi

BIM december

Brmbiii skrev 2024-12-28 20:12:37 följande:

Jag testade igårkväll runt 20-21:30 trots att jag precis skrivit till er att jag skulle vänta till efter nyår 🙈 helt blankt det var bim +1 tror jag, hoppas att det var för att jag testade på kvällen och inte på morgonen 🙈 
    viöl fortfarande vänta med att testa pga. Inga symptom och orolig för mf 🥺

Om du klarar att hålla dig så håll dig till efter helgen. Om du ska testa imorgon så ta ett på morgonurin. Håller tummarna för dig 🙏

• Zozoi
    Addy99 skrev 2024-12-28 20:34:30 följande:

Så spännande att vi är så många som har BIM nästan samtidigt! Alla måste uppdatera så vi får se hur det går 😍 håller tummarna för alla, någon av oss har säkert turen på sin sida!

Väldigt spännande! Håller tummarna för oss alla 🥺❤️
  • Zozoi
    AngelicaLof skrev 2024-12-28 21:55:44 följande:

Bim idag och tog första digitala ❤️

Stort grattis! ❤️
  • Zozoi

Jag känner mig också deppig och nere idag, vet inte varför. Känns bara som att man längtar efter något så mycket och att man inte orkar bli besviken ännu en månad.

Känns som man ser gravida överallt omkring en och hela min instagram florerar av nyblivna plus och graviditeter. 

• Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 10:33:54 följande:
    jag känner med dig. Överallt ser man gravida och man bara önskar att man var en av dem😔 igår fick jag veta att min kusin är gravid och självklart är man glad men samtidigt kan jag inte hjälpa att jag blir deppig? 
    Samma här 😢 Självklart är jag glad för andras skull men man känner ju samtidigt sin egna längtan ännu starkare och blir ledsen också. Det är en bergochdalbana detta, psyket tar faktiskt mer stryk än vad man kan tänka sig. 
  • Zozoi
    nannylovisa skrev 2024-12-29 17:06:57 följande:

Här blev det tyvärr ett missfall? Plussade ju på julafton men igår började jag blöda och idag var testet negativt 😔 Nya tag! Några av oss kanske ses i januari-tråden

Beklagar verkligen! Kram ❤️
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 22:13:41 följande:

Hur går de för er andra som är nära BIM eller precis vid BIM? Sista dagarna på året nu så det kanske inte är så många kvar. 
    Tänker vad har ni för symtom (om ni har några)  ❤️

Som jag skrev igår tror jag det var, jag har inga direkta symtom alls egentligen och ingen pms alls. Har inte haft ont i brösten som jag brukar få innan mens.

Varit extremt trött senaste 3 dagarna, vet inte om det bara är en eftersläng efter allt julfirande och allt socialt som varit. Har känt mig helt dränerad. Men förövrigt egentligen ingenting, vet inte vad jag ska tro.

Hur mår du? ❤️
  • Zozoi
    Bellascorpi skrev 2024-12-29 23:41:43 följande:

Hej, hoppar in här! Haft oregelbunden mens i ett par månader pga stress och andra faktorer. Hade ett svagt positiv på julafton som jag trodde var ett falskt positivt. Men har nu fått en ?gravid? på clearing blues digitala! 

symtomen jag haft är illamående, sura uppstötningar samt att brösten sticks och är känsliga 

Stort grattis till plusset! ☺️🙏
  • Zozoi

Har några billiga graviditets-stickor hemma från Shein, ingen aning om hur pålitliga dom är. Tycker mig eventuellt ana något väldigt väldigt svagt, men ser mer ut som spök.

Mina vanliga stickor jag beställt finns att hämta på instabox så det gör jag i eftermiddag. Tar ett nytt test imorgon bitti.

Känslan idag är tyngd i livmodern, men fortfarande ingen mens i sikte. Vi får se helt enkelt 🙈

• Zozoi
    NassaNisse skrev 2024-12-30 18:19:47 följande:
    Höll mig inte till mitt eget löfte och testa ändå, nu på kvällen dock 😂 äl+13 negativt och ingen mens i sikte här men känns väldigt kört för mig :p 
    för dig då? 
    Jag testade imorse och tyckte att jag skymtade något extremt svagt, om det ens fanns där. Eventuellt spök.

Ingen mens än här heller men har svårt att hålla hoppet uppe. Det känns ju som gravtestet hade visat tydligt plus idag om det skulle vara något 💔
  • Zozoi
    Anonym (E) skrev 2024-12-30 19:38:34 följande:
    Jag tog ett test imorse, hade bara digitalt kvar hemma. o det var negativ? man blir så besviken😔 har ändå haft ett hopp om kaaanske för har/känner mig annorlunda denna cykeln. Har haft molvärk under dagen och tänkte flera gånger att nu kommer mensen men icke. Inte haft såhär lång cykel på flera månader. Sist va augusti tror jag. Har inte varit dålig i magen som jag brukar bli innan/under mens, haft extremt ont i brösten och mina ådror syns tydligare, är inte så extremt nere jag annars kan bli(förutom imorse när jag kände mig så dum som trodde något)😭
    Men får se om mensen väljer att komma ikväll eller inatt annars tar jag ett test imorgon bitti igen❤️
    Jag ska också ta nytt imorgon bitti om inte mensen kommer. Lycka till! ❤️
  • Zozoi

Massa kramar till er alla som försöker! 🥺

I vår situation när vi försökt över ett år nu med ett syskon så är det extra tufft när ingen runt omkring en vet om. Man får ofta frågor av nära eller av kollegor som frågar om man inte ska skaffa ett syskon. Jo, det är vår önskan. Men det är inte alltid bara att fixa ett syskon. Jag blir lika ledsen varje gång.

Jag har ändå valt det själv att inte dela med mig, för jag orkar inte. Därför tycker jag att forum som detta känns som en extra tröst och trygghet för man är anonym men man kan ändå dela med sig av sin resa och känslor, så fint ändå.

• Zozoi

Vet inte hur bildkvalitén ser ut för er, men jag ser ett andra svagt streck. Ser ni det också? 😳
  • Zozoi
    NassaNisse skrev 2024-12-31 09:11:13 följande:
    Jaadå jag tycker jag skymtar ett streck! 🥰 va fantastiskt! Grattis!! Har du känt av nånting? 
    Vet inte om min ägglossning eventuellt inträffade något senare än vad jag trott, för det känns som att plusset borde vara starkare annars. Blir lite orolig.

Jag har haft tvärt emot vad jag brukar egentligen, har inte haft ömma bröst denna gång innan mens. Har varit extremt trött (men det antar jag är pga allt julstök) och har haft mycket flytningar. Men annars ingenting. Väldigt hungrig 🥲

Vet inte om jag vågar vara glad än om jag ska vara ärlig, måste nog avvakta och ta nytt test om typ två dagar för att se så det inte är ett spök ❤️
  • Zozoi
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-31 09:47:49 följande:
    Jag tycker mig kunna se ett. Hur många dagar efter ÄL är du?
    Lite oklart då min cykel diffar lite. Men enligt clearblue ägglossningstest fick jag fast gubbe den 15/12 och då räknas väl ägglossningen ske inom 48 timmar.

Så säg att jag är iallafall 14 dagar efter ägglossning, om det nu var så att kroppen ägglossade då. Den kanske ägglossade senare. Jag tempar inte eller så.

Får helt enkelt avvakta, om mensen dyker upp. Annars får jag ta nytt test om 2-3 dagar 😊❤️
  • Zozoi

Så tråkigt att höra att mensen dök upp idag för er NassaNisse, Anonym (E) och Addy99 💔 Håller verkligen tummarna för ett plus för er nästa månad. Stor kram!

Vet faktiskt inte vad jag ska tro om mitt test, tror mer och mer på att det eventuellt är spökstreck 😭

• Zozoi
    Ellen24 skrev 2024-12-31 13:32:24 följande:

I lördags var det min tur att få positivt test!!! 
    Det känns overkligt och jag är överlycklig!! 

Mina symtom var: spänningar i magen som mensvärk men ändå inte, svettades även fast jag inte hade jacka utomhus, hade mer flytningar än vad jag brukar! 

Vill avsluta med att säga att nu som inte har fått positivt än, det är eran tur snart!! 

Hoppas alla får världens bästa nyår och lycka till!!!
    Gott nytt år 🥳

Stort stort grattis och gott nytt år! 🥳💕
  • Zozoi
    mothertotwo skrev 2024-12-31 12:00:43 följande:

Vill hälsa alla ett gott nytt år. 🥂 

Ingen mens i sikte för min del. CD 38 idag. Igår när jag kollade tappen så fick jag typ en prick rosa, men helt borta igen. 
    Alla symtom på svullna och ömma bröst samt lätt molnande mensvärk är helt borta. Testade negativt den 29 decemeber. Vet inte om jag ska avstå från alkohol idag eller vad. Känner mig lite kluven. Vad hade ni gjort?

Detsamma till dig! 🥂🎈

Det är lurt det där. Tycker det är svårt att veta om man ska leva som att man är gravid trots att man inte vet. Även fast alkoholen inte är nödvändig så vill man ju trots allt inte bli totalt uppslukad av alla tankar kring eventuell graviditet. Tycker att det är jätte svårt. 

Sitter lite i samma situation, ingen mens än och beräknad mens idag eventuellt inom 2 dagar. Har lite oregelbunden cykel. Såg ett svagt andra streck idag på mitt graviditetstest jag tog på morgonen. Men är verkligen osäker på om det är ett andra streck eller om det faktiskt bara är ett spök. 
  • Zozoi
    brunbrallan skrev 2024-12-31 14:19:42 följande:

Äl+11 idag och BIM enligt FF.
    Min temp hade gått upp lite efter dippen igår, men fick Inte gravid på clearblue digitalt med veckoindikatior idag.
    Mensen kommer säkert under dagen eller imorgon.
    Önskar er ett gott nytt år!

Lycka till framåt efter jakten på plus ❤️
    Vi kanske ses i januari-tråden om mitt test visar sig vara spök, vilket jag tyvärr tror.

Gott nytt år! 🥳
Svar på tråden BIM december