Inlägg från: Anonym (Tjejhej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjejhej)

BIM december

Imorse bekräftades äntligen min ÄL. Jag har så ont i brösten (vilket jag brukar få innan mens) men denna gång är det typ extremt? Hoppas på plus om en vecka Fast jag tror det är PMS symtom❤️

• Anonym (Tjejhej)
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Håller tummarna för dig! Jag ska nog testa runt 22a Så man vet och kan landa lite i det innan jul. Man blir ju låg när det är negativt och det vill jag inte vara på självaste julafton!🥹
  • Anonym (Tjejhej)

Hur tidigt vågar man ta ett test? Är på ÄL+8 idag. Har så ont i brösten, hoppas det är ett bra tecken.

• Anonym (Tjejhej)
    Nanathalie skrev 2024-12-17 09:59:56 följande:
    Jag testar från äl+7 pga adhdhjärna med noll tålamod...😂 testa!
    Haha! Brukar göra det, men denna gång har det gått så fort. Nu börjar jag dock bli nyfiken.
  • Anonym (Tjejhej)
    Annpor skrev 2024-12-18 12:22:12 följande:

Äl +11 idag och brukar tidigare graviditeter testar plus på dag 9 efter äl. Har haft sån fruuuuukransvärd som mensvärk och ömmande bröst senaste 5 dagarna så jag vet inte vad. Brukar alltid få mens på dag 10, men som sagt dag 11 idag. Tempen har inte dippat än. Man absolut HATAR ju denna tid, när man står med ett ben i ?jag kanske är gravid? och andra benet i ?nej, mensen kommer nog vilken dag som helst?. 

Men mina bröst?. Oh my god vad dom ömmar. 
    Ställer in mig på mens? 💔

Har också extremt ömma bröst, vilket jag brukar få innan mens? men det känns annorlunda för mig denna gång. Vill ju så gärna, håller tummarna
  • Anonym (Tjejhej)

Kom hem och tog ett tidigt test. Blankt, så nu känns det typ kört för mig. Då blir det 4 månaden, vilket inte är länge för vissa, men känns som en evighet när man längtar :/ ÄL+9 idag 

• Anonym (Tjejhej)
    Anonym (E) skrev 2024-12-18 18:07:39 följande:

Förstår besvikelsen, hoppas mensen inte kommer och du får ett positivt iaf. När har du BIM?

vi är själva inne på vårt 15e försök och har inte fått något positivt alls under denna tiden, det tar hårt på en och man bryter ihop då och då.

Har BIM 23e så ändå fem dagar kvar. Får vänta in och se! Ja det är många försök. Har ni sökt hjälp?
  • Anonym (Tjejhej)

Lite ont i magen igår och brösten är spända o större. Mens inom 3-4 dagar skulle jag tro. Slutat tempa två dagar för sover så dåligt och vaknar mitt i natten typ stressad? Sover dåligt men är nog annan stress också.

Fortsätter väl hoppas tills mensen kommer. Inga positiva test iaf :( Kollegan berättade idag att hon är gravid och jag höll på att börja gråta. Glad för hennes skull såklart men gjorde lite ont.

• Anonym (Tjejhej)
    Zozoi skrev 2024-12-20 11:23:44 följande:
    Jag hade varit överlycklig verkligen. Jag hoppas verkligen detsamma för dig ❤️

Jag är också rädd för att testa, man blir så besviken när det är blankt. Jag har inte heller testa tidigt så jag måste nog tyvärr avvakta tills beräknad mens eller bara någon dag innan isåfall. Känns som att man bara lider i onödan av att testa för tidigt innan det ens är möjligt att få plus, man är ju alldeles för ivrig liksom 😂
    Håller med dig! Så ivrig. Jag har dock BIM typ på måndag. Säkert tagit fem test och alltid besviken. Letar efter streck liksom🥲 Har dock ont i magen så hoppas det kan betyda något, även brösten värker. Helt omöjligt att skilja på PMS och graviditet.
  • Anonym (Tjejhej)
    Zozoi skrev 2024-12-20 16:10:52 följande:
    Håller med om att det är så svårt hur man ska tänka. Hur lever ni andra nu i väntans tider? Lever ni som att ni är gravida eller unnar ni er ändå ett glas på helgen? Tycker det är så svårt hur man ska tänka faktiskt. Det är ju inget som säger att man kommer plussa denna månaden heller och inget som säger att man inte kommer det. Tycker det är svårt 🥲
    Jag har avstått alkohol helt sen vi började försöka i slutet av augusti. Dock tänkt samma tanke - ?ett glas skulle inte skada och skulle va gott till maten?. Samtidigt känns de onödigt OM det innebär något sämre för kroppen i försöken. Helt ärligt mår jag bättre nu än någonsin med ångest osv som minskat. Dock tror jag, om det inte blir ett plus nu, att jag kommer skåla in nya året med bubbel.  🥂
  • Anonym (Tjejhej)

Då kom tant röd och jag känner mig så ledsen. Som att något är fel på mig 💔

• Anonym (Tjejhej)
    TrueResolution skrev 2024-12-22 00:53:46 följande:

För som har BIM mån/tis 23/24:e? hittar ingen BIM-lista på måååånga sidor i tråden 😅 Har testat senaste dagarna men fick senast lördagmorgon/natt ( vid "fyra-kissen" 😂) vad som ser ut som blank sticka. 

Börjar ge upp hoppet lite & känner bara FAN. Är på ÄL+10 ungefär och känner inte bara att det är en misslyckad månad utan ett misslyckat ÅR nu när man får vända blad där med 😭 
    Har verkligen verkligen hoppats på att få plussa detta året och helst nu till jul 😔 
    blir ett sista test imorgonbitti, söndag, sedan väntar jag isåfall in mensen. 

Hur går det för er andra med bim
    till julafton? 

Hade egentligen BIM imorgon 23/12 men igår kom mensen så kört denna månad. Otroligt trist men är tacksam att den kom lite innan jul så jag kan landa inget och ladda om för nästa omgång.. håller tummarna för dig och alla andra!
  • Anonym (Tjejhej)

Sondotter man här med mens på julafton, Fyfan. Känns fruktansvärt och blir stressad fast man inget kan göra. 💔 Nån som vet om det finns en januari tråd?

Svar på tråden BIM december