-
Nej testade innan, men fick inte utslag dem haha. Tänkte om det inte sker något denna månad så ska jag testa med äl tester nästa månad igen.Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 10:31:38 följande:Tar du några ÄL tester?
-
Ok, har ingen aning hur det ska se ut. Vi får se när den bekräftar. Vet bara att det gör ont som menssmärta. Så borde fortfarande vara ägglossningssmärta. Jag kan ha det i flera dagar. Ja, lite kul att följa varandra. Tänk om man hade kunnat plussa på julafton 😁. Jag har i för sig inte legat i med myset men hoppas ändå att det finns en liten chans :)Nanathalie skrev 2024-12-13 11:31:32 följande:Min egen erfarenhet är att ägget släpper när tempen stiger. Skulle tro att du kommer få ägglossningen bekräftad imorgon, att den ägt rum innan ökningen. Men det är bara vad jag tror😊 så brukar det vara för mig nämligen. Jag väntar på att få min bekräftad, tror det kommer imorgon om tempen håller sig hög. Tror då att nc kommer säga att jag hade äl precis innan tempen skjöt i höjden. Vi är ganska nära varandra du och jag 🙂 här är mitt diagram.
-
Just det. Det här med sekret... om ni håller koll på den med. Jag hade som råäggvita för någon dag sen två dagar sen kanske men sen försvann det lika fort. Men jag är som en vattenkran därnere 😂. Men så ska det väl bara dagarna innan äl?mothertotwo skrev 2024-12-13 12:50:29 följande:Ok, har ingen aning hur det ska se ut. Vi får se när den bekräftar. Vet bara att det gör ont som menssmärta. Så borde fortfarande vara ägglossningssmärta. Jag kan ha det i flera dagar. Ja, lite kul att följa varandra. Tänk om man hade kunnat plussa på julafton 😁. Jag har i för sig inte legat i med myset men hoppas ändå att det finns en liten chans :)
-
Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen?
Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad? -
Håller tummarna för dig!Nanathalie skrev 2024-12-14 13:02:53 följande:
Nu äntligen är ägglossningen bekräftad. Idag är äl+3.
Bim 27/12, men 24/12 är det äl+13 så hoppas på en julklapp ❤️
-
Tack. Jag läste också till mig nu att tempen ska höjas igen och i tre dagar som följd för att den ska bekräftas. Men den behövde inte vara hög, utan bara högre än var den var idag och i tre dagar i följd för att den ska bekräftas. Jag får vänta ytterligare :)mo4s skrev 2024-12-14 11:42:03 följande:Jag har för mig att den ska vara höjd i tre dagar, men behöver inte vara exakt samma temperatur eller högre. Men hög. Bifogar mitt diagram från Premom
-
Aducia skrev 2024-12-15 01:10:28 följande:
Ett exempel
Min kurva höjdes idag igen. Vi får se om några dagar :) Men får följa detta i några månader känns det som för att få ett hum om hur det går till. Alla kroppar är ju olika. Men känns nästan som att min coverline borde dyka upp vid 36.60 grader.
-
Jag vill nog också säga att du inte ägglossat och att kroppen gör ett nytt försök. Mys på nu också för säkerhetens skull :)NassaNisse skrev 2024-12-15 10:26:35 följande:
Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer.
Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester
Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta
Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet?
vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar?
jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰
-
Ja den där var igår och nu har den gått upp igen, så nu måste den bara hålla sig uppe haha. Vilken tur att sambon och mina tider matchar för nästa vecka i fall att om inte en ägglossning skett. Får fortsätta i en vecka känns det som för säkerhet. Men ägglossningssmärtan är borta, så just nu har jag inga känningar.Nanathalie skrev 2024-12-15 10:35:55 följande:Rent spontant så ser det ut som att kroppen försökt men inte lyckats men om tempen går upp och fortsätter stanna uppe kommer ägglossningen troligen bekräftas.🙂 håller tummarna att den vänder upp!
-
Ibland kan jag ha det så trots att jag har smärtan. Men jag har ofta lågt järnvärde och ibland blöder jag lite. Sen vissa månader så forsar det i mängder.drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-15 14:18:59 följande:Uppar mitt inlägg!
förstår verkligen ingenting, blödningen normal dag 1 & 2, dag 3 & 4 (dag 4 igår) blödde jag nästan ingenting? Vanligtvis har jag lika mycket blödning i princip alla dagar. kan det vara en genombrottsblödning? Inga klumpar alls i blodet vilket det brukar vara, bara helt rent blod första två dagarna?