• NassaNisse

BIM december

Hannabananas skrev 2024-12-05 12:28:43 följande:

Plussade idag och har bim på söndag( vad jag tror)  Ett tydligt plus och det var ej med tidiga tester. 

Har haft ömma och större bröst och känt molande ( men ej ont) typ som spänningar där nere . Så misstänkte och kände att jag var gravid . Så plussade på äl+11, eftersom det var ett tydligt plus så borde det synts redan igår på äl+10

superglad då jag fick missfall i juli. Lycka till ni andra 

Ååå så roligt! Grattis!! Hur länge har ni försökt? ❤️🙏

• NassaNisse

Grattis ni som plussat! 🥰 hoppas på min tur denna månad 

första dagen med blinkade gubbe på cb digital (lila) så nu blir det fullt med mys!  
    ni som kört med det? Hur många dagar blinkande gubbe får ni innan fast gubbe? 

• NassaNisse
    Belinda94 skrev 2024-12-08 09:22:52 följande:

Fick ett glädjande besked imorse!!!Hjärta Håller tummarna för er andra här inne!
    Åå så kul! Grattis!! 🥰 har du haft några symptom? Misstänkt? :) 
  • NassaNisse

Hello! Behöver lite hjälp med det här med ägglossningstester (stickor) 
    jag får alltid alltid utslag på med 2 strecka, vet att 2 inte betyder positivt men dom ligger alltid mellan 0.3-0.7 så ändå relativt starka 
    jag får aldrig ett test där bara ett streck visas så har lite svårt att hitta höjningen 
    har kört i 20 dagar nu och det är likadant varje dag 

vad betyder det?? Jag har nog haft ägglossning för har ändå haft koll på sekret och tapp nu har tapper krupit upp blivit hård och vänt sig bakåt dock 
    borde va ägglossning +3 

help me plz 😇😇🙏

• NassaNisse
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Gud va roligt!! Grattis! Fin julklapp!! Hoppas allt för dig att det går bra 🥰 
    har du haft några symptom eller känt nått? 
  • NassaNisse

julbord med jobbet ikväll och en annan har legat och sovit  till och från hela dagen, vart såååå trött sen igår med en förhöjd temp på 37.2 -37.4 dom senaste dagarna. Metallsmak i mun och yr emellanåt. Är det normalt med hög temp? Min brukar normalt ligga på 36.8 typ 

Jag hoppas på att detta är symptom men kan ju lika gärna vara att jag börjar bli sjuk. 

bim vary flyttat till 20/12 så det är några dagar kvar men tar små powernaps lite om vart annat ? 

vad tror ni? Kan man hoppas eller är det dags för att bli sjuk? :p 

• NassaNisse
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-14 18:49:44 följande:
    Normalt är att tempen stiger 0.5-1.0 grader när man är gravid. Så fullt normalt för visst var du gravid? 
    Kemisk graviditet trodde bm när jag var där då jag blödde kraftig efter plus :( 
    så det var bara åter till ruta 1 denna månad 
  • NassaNisse

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 
    vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar? 

jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰

• NassaNisse

Tack för alla tankar allihopa 🙏

Zozoi skrev 2024-12-15 10:36:48 följande:

Det finns två alternativ och det ena är ju att kroppen inte lyckades ägglossa sist och gör ett nytt försök nu. Andra alternativet är att du är gravid, finns ju många som upptäckt att dom är gravida med positivt ägglossningstest 🥰 Vad spännande! När har du BIM?

Jag blir ju lite förvirrad 😵?💫 men får mysa på nu med iaf :) 
    jag har bim 20/12 -21/12 iaf enligt mina appar och mina beräkningar men nu vet jag inte riktigt :p blir väl bim om jag ägglossar nu 27/12 skulle jag tro 🤔
  • NassaNisse
    TrueResolution skrev 2024-12-15 10:49:16 följande:

Precis som de andra redan skrivit ser det ut som att kroppen kör en rond två och hoppas på bättre framgång nu. Superretligt när man är "1 vecka in i väntandet mellan ÄL & BIM.." händer mig tyvärr jätteofta 😮?💨 

mys på igen som bara den och sedan brukar jag fortsätta med ÄL-tester och köra typ billiga stickor eftersom jag inte tempar. Men tempar du bör du ju få en fantastiskt fin bekräftelse i temphöjning om det blir ägglossning denna gång 😄

DOCK visar den ju fast gubbe i 48h, så testade du inte igår kan det vara så att utslaget skulle kommit då med och ÄL är tex idag så hade isf inte tagit det som när man får utslag i vanliga fall att ägglossning sker närmsta dygnen, utan mer NUUUUUU kör vi 😂

Tog ett igår som var en tom rund ring och idag fast gubbe? 
    myser på nu under dessa dagar så får se, kroppen kanske vill ägglossa igen, men man lever ju på hoppet :p 😇 på nått sätt 

tack alla kloka kvinnor här inne! Så skönt med ett forum där man kan ha Högt i tak och få kloka råd och bolla frågor 🥰
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-15 14:18:59 följande:
    Uppar mitt inlägg!
    förstår verkligen ingenting, blödningen normal dag 1 & 2, dag 3 & 4 (dag 4 igår) blödde jag nästan ingenting? Vanligtvis har jag lika mycket blödning i princip alla dagar. kan det vara en genombrottsblödning? Inga klumpar alls i blodet vilket det brukar vara, bara helt rent blod första två dagarna? 
    Jag kan också ha så vissa cyklar, brukar vara varannan 
    ena cykeln väldigt riklig mens under flera dagar och andra cyklar mycket så behövt tampong 2 dagar och binda bara sen med väldigt lite mens :/ 
Svar på tråden BIM december