• Nanathalie

BIM december

mothertotwo skrev 2024-12-16 06:03:38 följande:
    Tjejer, den har nu bekräftats och det är inte helt omöjligt att det kan bli något med tanken på myset dagen innan. 🤩 Den 12 ägglossning på cd 19 😊
    Yayy!! Håller tummarna!
  • Nanathalie
    Lorainza skrev 2024-12-16 07:07:02 följande:

BIM är nu här, och tog ett Clearblue nu på morgonen som visade ett svaaagt streck. Fick upp hoppet och tog ett digitalt som visade ?Inte gravid?. 😩

Gissar att det bara var ett spökstreck då på det första, så får vi väl se om mensen dyker upp. 

Jag har själv fått spökstreck. Suger. Hur många dagar efter äl idag? Kan ju vara för tidigt med digitalt 🥰
  • Nanathalie
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 18:42:18 följande:

Hoppar in här i tråden, har BIM på fredag den 20de. 
    Har haft en del kramper sedan 10 och 11 dagar efter ägglossning och idag kom detta upp. Testet underst är från 10 dagar efter ÄL och den översta är från idag, 11 dagar efter ÄL. Ser ni något? 

Positivt!
  • Nanathalie
    Zozoi skrev 2024-12-16 14:51:01 följande:

Fick blinkande gubbe på CB lila i lördags, fast gubbe igår. Vi myste både i lördags och igår och ska mysa ikväll med. Ska vi vara nöjda med det eller fortsätta in en bit i veckan med? Hur hade ni tänkt? 😊

En dag till skadar inte, sedan hade jag nog vilat 😂 ni har legat i bra måste jag säga!
  • Nanathalie
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-17 09:30:24 följande:

Hur tidigt vågar man ta ett test? Är på ÄL+8 idag. Har så ont i brösten, hoppas det är ett bra tecken.

Jag testar från äl+7 pga adhdhjärna med noll tålamod...😂 testa!
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Jag är på äl+14 på julafton och kommer testa från äl+8 pga 0 tålamod..
  • Nanathalie

För första gången någonsin har jag ökade flytningar och nu äggvitesekret i lutealfasen. Spännande. Någon som brukar få det? 

• Nanathalie
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-17 11:57:51 följande:

Hej tjejer!

Måste bara skriva av mig lite.
    Ägglossning idag/imorgon. Och en sambo som inte alls är på humör. Blir så less. Han tycker det är jobbigt att ha sex för att man måste. Jag också såklart. Men tror vi tjejer ändå sätter oss in i det här så mycket mer än killarna. Jag blir liksom både arg och ledsen om han bara somnar utan att vi har försökt. Jag tänker, förstår han inte att då tar det en hel månad till.. 

Får se om vi får till det ikväll. Jag hoppas humöret är bättre. 

Först blir det ett besök på gyn för att titta in i livmodern. 

Vi kom överens med här hemma om att jag inte skulle säga när det var äl, utan bara ligga som vanligt. Enda skillnadenaden är att när jag vet att jag har äl så tar jag initiativ oftare 🙂 jag fattar hur du har det, jag har mått skit av samma anledning. Det är så frustrerande när man vet att de specifika dagarna är avgörande. Hoppas ni hittar ett sätt ❤️
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2024-12-18 00:06:35 följande:
    Förstår fortfarande inte.😂 Får läsa det i morgon när jag är piggare i huvudet. Men kör inte temp i munnen utan i rektum :)
    Här behöver man inte känna sig jobbig. Ville bara säga det ❤️
  • Nanathalie
    TrueResolution skrev 2024-12-18 01:16:13 följande:

ÄL+8 imorgonbitti och det verkar som att kroppen absolut kunde ägglossa då testerna inte gett några nya utslag. Hoppas hoppas!! "testa-tidigt-testerna bränner hårt i badrumsslådan och man vill ju bara testa testa testa🙈🙈 Ska försöka hålla mig till torsdag/fredag iaf! Sedan har jag massor av tester att slösa fram till BIM. 

Har dock inga känningar? Illamående vilket jag verkar vara i lutealfasen enligt senaste cyklerna, inte särskilt mycket mer flytningar, och inte direkt några krämpor annars? 

Däremor fick jag i eftermiddags när jag skulle natta ettåringen ett jäkla huggande i magen på höger sida. Gick över på 10-15 minuter men kändes väldigt starkt. är det någon mellan-ÄL&mens-smärta eller? 😂 ja och så tröttheten men är så tidigt så jag tvivlar det skulle vara kopplat till en graviditet men man kan ju drömma 😮?💨🤞🏻

Jag tog ett negativt test imorse på äl+7. Jättetröttsamt. Har så mycket symtom, inte typ ömma bröst för det har jag verkligen 0 av. Men har ett illamående som började igår, jag vaknade av det inatt, och det sitter fortfarande i. Jag har mått illa tidigare cykler men det känns annorlunda denna gången på något sätt, kan bara äta saker som knappt smakar något för annars triggas illamåendet. Känns som lågt blodtryck, får som lock för öronen och mår överlag kasst. Jag är sjukt trött och har fått som ilningar, svag mensvärk, runt livmoder och äggstockar. 

Gud vad symtom jag har. Det bara måste innebära ett plus nu äntligen. Vi har sagt att detta är sista månaden vi aktivt försöker. Jag kommer sluta med allt från januari, sluta tempa och ta ägglossningstester, låta det ske om det är meningen. Blir för stressad. 😭
Svar på tråden BIM december