• mothertotwo

BIM december

Aducia skrev 2024-12-09 06:54:41 följande:
    Med vår tredje blev till när vi hade sex typ 5-6 dagar innan ägglossning. Det var en oplanerad graviditet. Ägglossningen kom jättetidigt den månaden i jämförelse med vanligt så jag blev chockad 😅
    5-6 dagar innan ägglossning, var ganska imponerande då det är typ gränsen på hur länge simmarna lever haha. Får hoppas det kan vara så för mig med denna månad. Fick inte till det med sambon idag för ett barn var mammig och skulle sova bredvid mig. Så nu är det kört i några dagar. Hade jag bara vetat när den förbaskade ägglossningen dyker upp så hade man kunnat planera bättre😂.  Idag är det CD16. Ska inte stressa för mycket över det, utan ta det med ro. 
    Använder mig av premom och en annan app som heter kalender. Premom säger CD 23 och kalender säger CD18. Ogillar oregelbundna menscyklar. 
    Men jag förstår inte riktigt det här med diagrammet. Om en ägglossning sker tidigare kommer den då notera det eller kan det noteras flera dagar efter?
  • mothertotwo

Har nu lagt in en mängd menscyklar i premom som jag haft sedan förra året. Nu helt plötsligt tror appen att ägglossningen är nu den 11 istället. Kan den verkligen räkna ut det?  Kurvan ser också ut såhär för denna månad hittills. 

• mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-09 21:52:39 följande:
    Kollade närmare nu. Saknade några temper där efter samlaget innan ÄL skedde. Såhär såg den charten ut. Vet inte om de temperna innan var låga eller höga heller, men om man kollar mitt sekret (mörkgröna stapeln) så utgår jag ifrån att det åtminstone är 4 dagar innan.

Du kan aldrig bekräfta en ägglossning förrän du haft mer än 3 högre temperaturer egentligen, därav att ingen app kan veta i förhand. Så den bör ändra när du bekräftat tempskiftet.

Jag har molvärk from hell. Aldrig haft sån här smärta, den håller i sig och gjort hela dagen. Förra månaden hade jag svullen mage vid ÄL och lite smärta men denna nivån är sjuk. Spända bröst och ont i ryggen är också nytt, alltså mer än vanligt.

Såhär ser min chart ut än sålänge, väldigt slowrise denna månaden. Får hoppas på hög imorgon!! Kommer inte orka ligga ikväll också för har för ont, men borde räcka med igår sålänge den är hög 
    Jag ser bara en djungel framför mig haha. Är ny på tempandet så har ingen aning vart man ser högt eller lågt osv. Tror nog att du kan vila dig för en kväll, då du varit så aktiv men det är klart att man vill öka sina chanser. Jag orkar inte, men kan inte nu ändå då min sambo inte är hemma. Han kommer hem i natt eller i morgon bitti men jag orkar inte hålla mig vaken och vänta på honom. Men jag måste försöka få till något i morgon helst. Det är ett rent helvete när man har ont som fan. Har molvärk länge innan det försvinner för att sen några dagar innan mens dyker upp igen haha. Känns som man har ont hela tiden oavsett vilken dag man är i cykeln. Skulle ägglossningen ske i natt så hoppas jag att går dagen kan göra susen. Men när har du bim?
  • mothertotwo

Vet inte hur jag ska tempa eller om jag ens kan det idag.
    Blev väck vid 3 av både barn och ont i mage men somnade om vid halv 4. Försov mig till klockan 7 och tempade direkt men sovit jätte oroligt i natt men har ingen aning varför. Svettats som en gris. 
    Jag tempar runt 06:15 varje dag men idag blev det klockan 7 fast jag sovit sammanhängande mellan 3-4 timmar som det sägs att man ska göra. Tror ni jag kan använda mig av temperaturen jag fick nu klockan 7 eller ska jag in och redigera den och se vad tempen skulle ha varit klockan 6:15?

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-12 07:34:22 följande:

Vet inte hur jag ska tempa eller om jag ens kan det idag.
    Blev väck vid 3 av både barn och ont i mage men somnade om vid halv 4. Försov mig till klockan 7 och tempade direkt men sovit jätte oroligt i natt men har ingen aning varför. Svettats som en gris. 
    Jag tempar runt 06:15 varje dag men idag blev det klockan 7 fast jag sovit sammanhängande mellan 3-4 timmar som det sägs att man ska göra. Tror ni jag kan använda mig av temperaturen jag fick nu klockan 7 eller ska jag in och redigera den och se vad tempen skulle ha varit klockan 6:15?

Vet inte vilken app jag ska gå efter när det kommer till att räkna ut min ägglossning 😅 Premom och 
    Min kalender. Men så här ser kurvorna ut nu. Oavsett vad så försöker jag få till det med sambon varannan var tredje dag. Det är svårt att matcha våra tider just denna veckan. Under helgen får det bli mer 😂. 

• mothertotwo
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-12 10:03:52 följande:

Började denna månaden (på cykeldag 4- den 28 november). Hade en jättetydlig stegring på LH test samt fertilt sekret, så jag hoppas det bara är något knas med tempningen. Det har spänt i magen tisdag och onsdag så hoppas verkligen jag haft ÄL. Man blir ju skapligt orolig och deppig annars. 

Är coverline egentligen uträknat från mig? Kollade mina mätningar och har ingen över det ju, så det känns lite konstigt. Vet inte om jag ska fortsätta tempa?

Fortsätt tempa. Jag tempar min första månad och har oregelbunden mens. Jag ska tempa hela tiden tills jag fått ett hum hur det ser ut i mina menscyklar :) 
  • mothertotwo
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-12 10:09:53 följande:
    Jag hade uteslutit dagens temp helt. Spelar ingen roll om man hoppar någon dag, men är ju surt om det är precis efter äl 🙃
    Jag befinner mig i en period där jag ska ägglossa. Om det var någon dag sedan eller nu eller om några dagar har jag ingen aning om. Otroligt surt att missa en dag 😅. Jag skrev in den eftersom jag ändå sov 3h sammanhängande. 
  • mothertotwo

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

• mothertotwo
    Björkskogen skrev 2024-12-12 14:13:19 följande:
    Ja jag är så jävla gasig och uppvälld från äl ända till mens typ 😂 
    Okej, uppsvälld känner jag alltid en vecka innan mens. Men nu känns det fullt, bubbligt, känner mig liksom fisig haha. Drar och småvärker därnere. Men det har gjort så i några dagar, men får inte ihop det med mitt sekret. Det är inte råäggvita ännu utan bara vatten. (ursäkta infon) haha.
  • mothertotwo

Om ni utgår från mitt diagram hittills. När skulle ni gissa ägglossning sker? I morse var tempen på 36.82. Kan ägglossningen ha på träffat så som igår? Det får bära eller brista denna månad. Detta får vara min "test" månad 😅. 
Svar på tråden BIM december