• Aducia

BIM december

mothertotwo skrev 2024-12-09 23:14:33 följande:
    Jag ser bara en djungel framför mig haha. Är ny på tempandet så har ingen aning vart man ser högt eller lågt osv. Tror nog att du kan vila dig för en kväll, då du varit så aktiv men det är klart att man vill öka sina chanser. Jag orkar inte, men kan inte nu ändå då min sambo inte är hemma. Han kommer hem i natt eller i morgon bitti men jag orkar inte hålla mig vaken och vänta på honom. Men jag måste försöka få till något i morgon helst. Det är ett rent helvete när man har ont som fan. Har molvärk länge innan det försvinner för att sen några dagar innan mens dyker upp igen haha. Känns som man har ont hela tiden oavsett vilken dag man är i cykeln. Skulle ägglossningen ske i natt så hoppas jag att går dagen kan göra susen. Men när har du bim?

Den översta har hjälpt mig många gånger för att bekräfta ägglossning!
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Min ägglossning har failat för första gången i mitt liv sedan jag började tempa. Får se ifall det kommer en bortfallsblödning eller ifall kroppen försöker ägglossa igen snart. Spännande på ett vis 🤣

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 10:32:21 följande:

Tycker det är jobbigt med mätningen, även om jag är en rutinmänniska. Funderar på att köpa en Oura ring istället, så slipper man tänka på det ens. Någon som har en? 😄

Inte en sådan men har en tempdrop, samma grej bara att jag har den på armen. Älskar den och behöver aldrig tänka på sömn eller mätning.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?

Ett exempel 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Idag hade jag en liten blödning, som var brun. Markerade den (de röda små prickarna i den gröna stapeln) och sen har jag haft 2 strimmor av rött blod men väldigt små. Har fertilt sekret och hoppas på att tempen stiger inom kort och att det inte är att nån sort bortfallsblödning (mens) kommer 😅🙏🏻

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 06:31:23 följande:
    Kan det vara så att mensen är påväg redan? 🤔
    Tempen fortsätter att sänkas igen efter bekräftningen den 12 dec. Idag är det exakt en vecka kvar till mens om den inte kommer tidigare eller senare. (Äl+5 idag)
    Du har inte haft ägglossning ännu så kommer en mens är det en bortfallsblödning men är ju samma sak som en mens bara utan ägglossning. Så hade legat på så ofta jag kunnat och invänta ägglossning 🙂
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 07:47:48 följande:
    Men den blev ju bekräftad den 12 att jag fick ägglossning. Då stämmer inte den då?
    Nej, en app kan inte se det eftersom dina temper måste vara högre än de 6 senaste innan ägglossning är. Du har 2 temper som är nedanför coverlinen vilket i sin tur då inte går att bekräfta din ägglossning.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Aducia skrev 2024-12-17 07:56:49 följande:
    Nej, en app kan inte se det eftersom dina temper måste vara högre än de 6 senaste innan ägglossning är. Du har 2 temper som är nedanför coverlinen vilket i sin tur då inte går att bekräfta din ägglossning.
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-17 22:45:14 följande:
    Jag lade in graderna på fertilityfriend med. Är denna inte heller bekräftad då? Jag förstår mig verkligen inte på sånt här hahaha. Det är som en helt ny värld! Mitt sekret råäggvita idag, utan mer lite krämigt smått klibbigt. Men jag har ägglossningssmärta i lite mer än en vecka nu och brösten började ömma för två dagar sen. Nu känner jag mig bara jobbig som frågar hela tiden😂 
    Nej då coverline är på cykeldag 13 så är temperaturerna under coverline också. När du tror att du har ÄL, räkna bak 6 dagar och sätt coverline på högsta. Sen tittar du på temperna efter, minst 4 på följd ska vara över coverline för att ägglossning ska ha gått igenom.

Sen är det lurigt när man kör muntemp då det är noggrant med reglerna kring det. Jag har en tempdrop så behöver aldrig tänka på ngt sånt längre. 
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Efter misslyckad ägglossning där runt dag 26 som den alltid kommer så har jag inväntat ett nytt försök eller bortfallsblödning (likt mens) men verkar som att kroppen försöker igen nu. Är bara glad om kroppen lyckas. En gång tidigare har detta hänt och då skedde ägglossningen bara senare men i övrigt aldrig hänt 🤣

Igår kände jag ilningar nertill som jag känt några ägglossningar senaste åren, ungefär som i tänderna fast nere. Lite obehagligt men ändå en skön känsla 🤣

Hoppas tempen fortsätter gå uppåt imorgon!

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Björkskogen skrev 2024-12-22 09:11:27 följande:

OH spännande! Kolla vad tempen gjorde idag 👀

Oh fin kurva! Tydlig ägglossning 😍 Sådär har min gjort också ibland 🤣 ser så tokigt ut.

Har svårt att följa alla inlägg här, men har du testat?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    Anonym (Gravid?) skrev 2024-12-22 10:23:39 följande:

Vad betyder det när strecket är på kanten som på bilden och inte i mitten? Är det ogiltigt eller är det positivt? 

Det är bara att det är mycket kiss som gör att det blir så ibland.
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Äntligen kom ägglossningen 🤣 Tog en hög dos av D vitamin för att hjälpa den på traven, hoppas det håller sig såhär nu och att BIM nu är runt 4 januari 2025 🙈

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia

Yes äntligen ägglossning! 😍

Är bara glad att den gick igenom nu

N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    kassandraemilia skrev 2024-12-26 07:40:44 följande:

Hej på er alla fina! Vi fick en MA i vecka 12,  i september och försöker igen. Känns läskigt men ett syskon är så efterlängtat just nu. 
    Vad tror vi om denna grafen? Känner mig inte alls gravid så räknar med mens imorgon men min temp brukar inte vara såhär hög. Den brukar också dippa ner typ två dagar innan mens. FF och NC säger mens imorgon. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt.

Testet i tisdags var nog för tidigt. Grafen ser bra ut så ha lite is i magen och testa om 3-4 dagar igen om ingen mens har kommit 💞
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • Aducia
    mothertotwo skrev 2024-12-28 21:02:02 följande:

I morgon på min 33 åringa födelsedag har jag beslutat mig för att ta ett graviditetstest. Var inne på apoteket idag och köpte ett digitalt testa tidigt. 

Brösten brukar alltid bli mindre ömma någon dag innan min mens, den minskade också typ i två dagar och igår kom det tillbaka med full kraft och i dag ökade tempen igen efter en dipp igår (men ändå över coverline). Haft lite smått mensvärk och tänkt att mensen ska komma, men smärtan brukar öka för varje dag som går. Men nu är det samma mensvärk som sitter i.. typ bara lite lätt smärta. 
    Mina vårtgårdar brukar bli lite svullna innan mens men det lade sig men nu idag sa det bara puff igen och dem har blivit enorma samtidigt som ådrorna är så tydliga och har t.o.m. fått bristning under brösten och dem känns fylligare. 

Jag tror att min äl var den 17 december. Alltså äl+11 idag och dag 35 i menscykeln idag. 

Men i vanlig ordning vill jag inte hoppas allt för mycket på ett plus. Vill inte bli besviken på min dag, men sen samtidigt om det är ett plus så hade det varit en fantastisk födelsedagspresent :)

Hur gick det?
    N 2019 - L 2020 - I 2023
Svar på tråden BIM december