BIM december
Den översta har hjälpt mig många gånger för att bekräfta ägglossning!
Min ägglossning har failat för första gången i mitt liv sedan jag började tempa. Får se ifall det kommer en bortfallsblödning eller ifall kroppen försöker ägglossa igen snart. Spännande på ett vis 🤣
Tycker det är jobbigt med mätningen, även om jag är en rutinmänniska. Funderar på att köpa en Oura ring istället, så slipper man tänka på det ens. Någon som har en? 😄
Idag hade jag en liten blödning, som var brun. Markerade den (de röda små prickarna i den gröna stapeln) och sen har jag haft 2 strimmor av rött blod men väldigt små. Har fertilt sekret och hoppas på att tempen stiger inom kort och att det inte är att nån sort bortfallsblödning (mens) kommer 😅🙏🏻
Efter misslyckad ägglossning där runt dag 26 som den alltid kommer så har jag inväntat ett nytt försök eller bortfallsblödning (likt mens) men verkar som att kroppen försöker igen nu. Är bara glad om kroppen lyckas. En gång tidigare har detta hänt och då skedde ägglossningen bara senare men i övrigt aldrig hänt 🤣
Igår kände jag ilningar nertill som jag känt några ägglossningar senaste åren, ungefär som i tänderna fast nere. Lite obehagligt men ändå en skön känsla 🤣
Hoppas tempen fortsätter gå uppåt imorgon!
OH spännande! Kolla vad tempen gjorde idag 👀
Vad betyder det när strecket är på kanten som på bilden och inte i mitten? Är det ogiltigt eller är det positivt?
Äntligen kom ägglossningen 🤣 Tog en hög dos av D vitamin för att hjälpa den på traven, hoppas det håller sig såhär nu och att BIM nu är runt 4 januari 2025 🙈
Yes äntligen ägglossning! 😍
Är bara glad att den gick igenom nu
Hej på er alla fina! Vi fick en MA i vecka 12, i september och försöker igen. Känns läskigt men ett syskon är så efterlängtat just nu.
Vad tror vi om denna grafen? Känner mig inte alls gravid så räknar med mens imorgon men min temp brukar inte vara såhär hög. Den brukar också dippa ner typ två dagar innan mens. FF och NC säger mens imorgon. Tog ett gravtest i tisdags som visade negativt.
I morgon på min 33 åringa födelsedag har jag beslutat mig för att ta ett graviditetstest. Var inne på apoteket idag och köpte ett digitalt testa tidigt.
Brösten brukar alltid bli mindre ömma någon dag innan min mens, den minskade också typ i två dagar och igår kom det tillbaka med full kraft och i dag ökade tempen igen efter en dipp igår (men ändå över coverline). Haft lite smått mensvärk och tänkt att mensen ska komma, men smärtan brukar öka för varje dag som går. Men nu är det samma mensvärk som sitter i.. typ bara lite lätt smärta.
Mina vårtgårdar brukar bli lite svullna innan mens men det lade sig men nu idag sa det bara puff igen och dem har blivit enorma samtidigt som ådrorna är så tydliga och har t.o.m. fått bristning under brösten och dem känns fylligare.
Jag tror att min äl var den 17 december. Alltså äl+11 idag och dag 35 i menscykeln idag.
Men i vanlig ordning vill jag inte hoppas allt för mycket på ett plus. Vill inte bli besviken på min dag, men sen samtidigt om det är ett plus så hade det varit en fantastisk födelsedagspresent :)