Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

BIM december

Precis som de andra redan skrivit ser det ut som att kroppen kör en rond två och hoppas på bättre framgång nu. Superretligt när man är "1 vecka in i väntandet mellan ÄL & BIM.." händer mig tyvärr jätteofta 😮?💨 

mys på igen som bara den och sedan brukar jag fortsätta med ÄL-tester och köra typ billiga stickor eftersom jag inte tempar. Men tempar du bör du ju få en fantastiskt fin bekräftelse i temphöjning om det blir ägglossning denna gång 😄

DOCK visar den ju fast gubbe i 48h, så testade du inte igår kan det vara så att utslaget skulle kommit då med och ÄL är tex idag så hade isf inte tagit det som när man får utslag i vanliga fall att ägglossning sker närmsta dygnen, utan mer NUUUUUU kör vi 😂

NassaNisse skrev 2024-12-15 10:26:35 följande:

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 
    vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar? 

jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰

• TrueResolution
    Anonym (S) skrev 2024-12-16 18:42:18 följande:

Hoppar in här i tråden, har BIM på fredag den 20de. 
    Har haft en del kramper sedan 10 och 11 dagar efter ägglossning och idag kom detta upp. Testet underst är från 10 dagar efter ÄL och den översta är från idag, 11 dagar efter ÄL. Ser ni något? 

Positiva! Grattis! 🎉 
  • TrueResolution

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

• TrueResolution

ÄL+8 imorgonbitti och det verkar som att kroppen absolut kunde ägglossa då testerna inte gett några nya utslag. Hoppas hoppas!! "testa-tidigt-testerna bränner hårt i badrumsslådan och man vill ju bara testa testa testa🙈🙈 Ska försöka hålla mig till torsdag/fredag iaf! Sedan har jag massor av tester att slösa fram till BIM. 

Har dock inga känningar? Illamående vilket jag verkar vara i lutealfasen enligt senaste cyklerna, inte särskilt mycket mer flytningar, och inte direkt några krämpor annars? 

Däremor fick jag i eftermiddags när jag skulle natta ettåringen ett jäkla huggande i magen på höger sida. Gick över på 10-15 minuter men kändes väldigt starkt. är det någon mellan-ÄL&mens-smärta eller? 😂 ja och så tröttheten men är så tidigt så jag tvivlar det skulle vara kopplat till en graviditet men man kan ju drömma 😮?💨🤞🏻

• TrueResolution

Kunde inte hålla mig när testen stirrade på mig imorse. ÄL +7/8 bara och negativ sticka imorse. Tidigt som attan men ändå blir man lite nedslagen ändå, när ska man lära sig 😂

• TrueResolution

Vi tar nya tag imorgon och testar! 🙏🏻😮?💨

Nanathalie skrev 2024-12-18 10:28:00 följande:
    Äsch, jag är likadan. Man testar för att det är spännande och man hoppas ju att nu händer det äntligen. Vi kör på imorgon också, då kanske det vänt!
  • TrueResolution
    Nanathalie skrev 2024-12-19 11:15:57 följande:

Ser ni eller är jag helt knäpp? Tog test igår som var helt vita utan tillstymmelse till streck. Nu dessa..

Ska ta nya om några timmar, men visst finns där något? Syns mest på det nedersta?

Kan inte heller se men tycker det är såå svårt att se på
    Många uppladdade här! hoppas på starkare snart! Uppdatera! 

Jag hade nästintill blankt imorse. 5 dagar innan BIM, men  en liten del av mig som ville ana en röd skugga. men tveksamt, får se imorgon 😮?💨

• TrueResolution
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

MEN LÄGG AV!!! Stort grattis!! Äntligen din tur!! Z😍❤️🙏🏻 Hoppas allt går vägen nu! Hälsa tomten att jag önskar mig samma julklapp! 😂

• TrueResolution
    NadjaF skrev 2024-12-19 19:53:25 följande:

Ååh grattis!!! Hoppas jag också plussae ska köpa test i morgon mensen är sen🙈 å symtomen blir mer 

så spännande! Håller tummarna för dig, uppdatera oss gärna! 😍

• TrueResolution

Ingenting på dagens fredagstest, äl +8/9 och BIM på måndag. plussde på äl +9 med dottern så ett uns av hopplöshet sköljde över mig. Fan alltså, inte nog med att man ska ta sorgen över ännu ett misslyckat försök i jul kanske utan även mensen som knackar på i julklapp. 

• TrueResolution

För som har BIM mån/tis 23/24:e? hittar ingen BIM-lista på måååånga sidor i tråden 😅 Har testat senaste dagarna men fick senast lördagmorgon/natt ( vid "fyra-kissen" 😂) vad som ser ut som blank sticka. 

Börjar ge upp hoppet lite & känner bara FAN. Är på ÄL+10 ungefär och känner inte bara att det är en misslyckad månad utan ett misslyckat ÅR nu när man får vända blad där med 😭 
    Har verkligen verkligen hoppats på att få plussa detta året och helst nu till jul 😔 
    blir ett sista test imorgonbitti, söndag, sedan väntar jag isåfall in mensen. 

Hur går det för er andra med bim
    till julafton? 

• TrueResolution
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 10:48:50 följande:

Grattis till alla julplus! 

Själv tog jag ett blankt test imorse. Innerst inne vet man ju att det ska bli negativt. Ändå hade man velat få en julklapp en annan också. 

Känslan när man sjunker, och tänker, inte den här gången heller va det våran tur. Ett år av försök har nu gått. vi går alltså in på år två med försök. Vet att vi inte är ensamma. Men just nu känns det fruktansvärt hopplöst. 

Hem till svärföräldrarna för julfirande idag. Bara att bita ihop och hålla humöret uppe. Ingen vet om våra försök. 

Känner så igen mig i det du skriver, skulle kunna varit jag som skrev. Hade så goda chanser denna månaden och BIM 23:e, mensen kom inte så ett litet litet hopp tändes.. men så på julaftonsmorgon kom mensen med buller & båg. Fyfan vilken sänkning man får. 

Inte bara misslyckat försök denna månaden utan hela 2024 gick utan plus. Fan alltså. önskar så mer än allt ett syskon till vår dotter och hoppas att januari/februari ger bättre resultat på bebisfronten 😔 

ingen i vår familj vet heller om försöken utan där finns snarare massa bebisar och gravidmage. Var minst sagt en tuff julafton. 

Svar på tråden BIM december