Inlägg från: Anonym (Lantisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lantisen)

BIM december

Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:32:37 följande:
    Förstår! Ja det är ju jättesvårt att förstå kroppen ibland eller vad som påverkar. Men bra att försöka kolla upp det igen och försöka få något svar! ❤️

Fast smiley kom nu imorse och lite mer vattnigt sekret än tidigare, så eventuellt ÄL imorgon. Tycker den här cykeln har varit svår för mig att tyda och de bästa mysen vi fick till blir då 3 och 4 dagar innan ÄL 🙈 Det är väl egentligen bara att släppa (besvikelsen), men hade hoppats på lite bättre tajmat denna månad. Speciellt då vi missade förra månaden med en dag och i december har jag beräknad ÄL runt julafton och vi reser till familjen med fullt hus (=tror inte mannen är så sugen på mys då). Haha 😅

?Ett bra mys? är ju alltid positiv ändå, tänker samma vissa gånger, att den här gången gick det bra. Vissa känns lite mer tafatta om man säger. Vet egentligen inte om det spelar nån roll. 

jag va så säker på att det gick bra den här månaden. Men med tanke på blödningarna tror jag inte det. Förlåt för utförlighet men det är liksom gammal blod som kommer hela tiden. Ibland t.o.m. lite klumpigt. Vet inte hur man ska tyda det egentligen. Kommer väl troligtvis ha mens när jag ska in på kontroll. 

Kanske är det i jul det händer ✊🏻

• Anonym (Lantisen)
    Uppdaterar listan och flyttar fram min Bim. 

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    6/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • Anonym (Lantisen)

Tog ett test imorse, helt onödigt egentligen. Totalt blankt. Bara Äl +8.. Men man hoppas ju så mycket på nåt litet svagt. Tror tyvärr inte det har tagit sig den här gången heller trots att jag tyckte vi fick till två bra försök iallafall. Fortsätter med mina blödningar redan nu och inväntar mensen nästa vecka, samt gynbesök. 

• Anonym (Lantisen)

Mensen kom idag, som misstänkt. Ändå lika besviken varje gång. Håller mig också kvar då nästa bim blir runt 30/12. 

Uppdaterar listan. 

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98 + 
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Mothertotwo 
    29/12 - Anonym (mt)
    30/12 - Zozoi
    30/12 - Anonym (Lantisen) 
    31/12 - TrueResolution
  • Anonym (Lantisen)

Hej tjejer!

Måste bara skriva av mig lite.
    Ägglossning idag/imorgon. Och en sambo som inte alls är på humör. Blir så less. Han tycker det är jobbigt att ha sex för att man måste. Jag också såklart. Men tror vi tjejer ändå sätter oss in i det här så mycket mer än killarna. Jag blir liksom både arg och ledsen om han bara somnar utan att vi har försökt. Jag tänker, förstår han inte att då tar det en hel månad till.. 

Får se om vi får till det ikväll. Jag hoppas humöret är bättre. 

Först blir det ett besök på gyn för att titta in i livmodern. 

• Anonym (Lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-12-17 12:02:21 följande:
    Vi kom överens med här hemma om att jag inte skulle säga när det var äl, utan bara ligga som vanligt. Enda skillnadenaden är att när jag vet att jag har äl så tar jag initiativ oftare 🙂 jag fattar hur du har det, jag har mått skit av samma anledning. Det är så frustrerande när man vet att de specifika dagarna är avgörande. Hoppas ni hittar ett sätt ❤️
    Vi brukar inte heller prata om det, tyvärr märker han nog ändå eftersom jag är mer på under en period 😅🙈 

Ska göra mitt bästa nu hihi 😉❤️
  • Anonym (Lantisen)

Hej alla! 

inte varit så aktiv här inne på ett tag. Men stort grattis till alla er som plussat! Håller tummarna för resten. 

Ni som redan plussat eller andra som vet, jag har idag haft typ som ?molvärk? eller nästan mens värk. Hade ägglossning i tisdags så borde va på äl + 5. 

vad kan det vara? Vet inte att jag haft så här förut. Man hoppas ju på att det är ett symptom såklart 😅

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (MiniandMe) skrev 2024-12-22 18:33:45 följande:

Jaha.. då börjar jag få bruna flytningar (som alltid innan mens)? börjar ge upp hoppet denna månad :( Varit orolig då jag endast har ca 8 dagar från ÄL till att jag börjar få dessa flytningar, men har tagit prov och hormonerna ser normala ut.. nån som känner igen sig?

Jag har bara två dagar från ÄL till jag får bruna flytningar. Dessa håller i sig ända till mensen. Så drygt. Har också tagit prover och det hittas inget fel. Har läst lite att vissa får dessa ändå trots att de är gravida och sedan avtar dom och försvinner istället för att mensen kommer. Så jag försöker hålla hoppet uppe ändå. 

men förstår dig precis. 

• Anonym (Lantisen)

Grattis till alla julplus! 

Själv tog jag ett blankt test imorse. Innerst inne vet man ju att det ska bli negativt. Ändå hade man velat få en julklapp en annan också. 

Känslan när man sjunker, och tänker, inte den här gången heller va det våran tur. Ett år av försök har nu gått. vi går alltså in på år två med försök. Vet att vi inte är ensamma. Men just nu känns det fruktansvärt hopplöst. 

Hem till svärföräldrarna för julfirande idag. Bara att bita ihop och hålla humöret uppe. Ingen vet om våra försök. 

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 11:17:07 följande:
    Hur ser din cykel ut? Hur många dagar är det olika faserna? Hur många dagar innan ägglossning och Hur många dagar från ägglossning till mens?

Har du kollat något på Vulverinkoos på Instagram? 💕

Den är väldigt regelbunden. 12-14 dagar mellan mens och ägglossning. Två dagar efter Äl börjar jag blöda. Spotting. Mörkt blod. Mer eller mindre varje dag till mensen kör igång. 12-14 dagar efter. Så i snitt har jag 27 dagars cykel. 

Nej, det har jag inte gjort. Ska kolla 🥰 

• Anonym (Lantisen)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-25 11:55:39 följande:
    vulverine.se/blogg/ostrogen/

Här har du en flik om östrogen,  kanske något som stämmer in på dig. Annars läs på om progestoron på hennes sida, låter ju som att mellannlödningarna kan vara det som bråkar. Skulle tro att det är östrogen eller progestoron som orsakar detta, att något av dessa har ett "övertag" och skapar obalans. 

Det har läkare också trott. Alla prov är dock bra. Ingen brist på dessa ämnen. Har fått olika läkemedel som ska motverka men inget hjälper. 

sla kolla upp länken ändå! Tack! 

• Anonym (Lantisen)
    TrueResolution skrev 2024-12-25 14:36:14 följande:

Känner så igen mig i det du skriver, skulle kunna varit jag som skrev. Hade så goda chanser denna månaden och BIM 23:e, mensen kom inte så ett litet litet hopp tändes.. men så på julaftonsmorgon kom mensen med buller & båg. Fyfan vilken sänkning man får. 

Inte bara misslyckat försök denna månaden utan hela 2024 gick utan plus. Fan alltså. önskar så mer än allt ett syskon till vår dotter och hoppas att januari/februari ger bättre resultat på bebisfronten 😔 

ingen i vår familj vet heller om försöken utan där finns snarare massa bebisar och gravidmage. Var minst sagt en tuff julafton. 

Skönt med nån som känner igen sig. Man känner sig så hemsk också, Vi har ju barn. Att vi inte är nöjda med dom. Vi är dom i släkten som har stora barn. som leker med dom små på julen. Man bara ser hur det hade vart med en liten, att vi faktiskt hade fått vara dom med en bebis. 

Hela året gick här också. Hade liksom räknat med att ?ja men i sommar, då har vi våran bebis?. Men nej. Kanske inte ens nästa jul.. 
    Vi får hålla tummarna för nästa år. 

Själv är jag också rädd för tiden. Vi är inga ungdomar. Sambon är 42 och jag är 37. Visst, det finns äldre, men ändå. Ibland vill jag bara ge upp?

Svar på tråden BIM december