• mothertotwo

BIM december

Vallmo93 skrev 2024-11-29 10:53:29 följande:
    Har inte barn sen innan så blir sällan störd under natten, men allas bastemp skiljer sig åt ☺️ för mig är 36,58 en typisk temp under lutealfasen! Tror det bästa är att jämföra med sina egna temps och ta bort de som hoppar mycket upp och ner - det kan bero på en massa orsaker som dålig sömn, uppvak, sovit med öppen mun osv Som man inte alltid känner av.

Både igår och idag har min temp varit nere på 36,10 - när jag trodde att jag ägglossade  tisdags (och temphöjning onsdags till 36,5). Antingen så har jag missuppfattat helt den här cykeln och inte ägglossat alls eller så har jag sovit med öppen mun haha 😅 (hoppas det). Så även jag får avvakta lite och se kommande dagar hur det utspelar sig. 
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-29 07:33:08 följande:

God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom. 

Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?  

Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.

Åh så spännande! Jag tycker mig kunna ana en liten linje, nästan lättare att se dock utzoomad bild än inzoomad 🙈😍 hoppas det blir tydligare kommande dagar!
    Är inte bra på detta med tempning hehe, men är det inte så att den sänks lite innan den höjs igen om en ägglossning skett? Jag har ingen aning som sagt. Eller är det så att den bara höjs. Komplicerat tills man kommit in i det. 
  • mothertotwo
    Vallmo93 skrev 2024-11-29 11:20:25 följande:
    Kan sänkas men inte för alla och alltid ☺️ jag kan se det ibland men långt ifrån majoriteten av cyklerna.

såg även att du tar temp rektalt så då är ju inte öppen mun orsak 😅 vet du var du är i cykeln?

men ja - ju längre man tempar desto bättre (och roligare) blir det, för att förstå sina egna mönster 😄
    Ja men jag läste till mig att det var mest pålitligt med rektalt så tänkte att jag kör på det. 😂 Jag är på dag 6 nu och mensen var helt borta igår. Tror inte att jag har ägglossning förrän mellan dag 20-22 i cykeln ändå. Men den kan ju överraska. Nu ska det bli intressant och se om det är så som jag misstänker. Jag misstänker att jag inte får ägglossning i samband med sekretet ändrar sig, utan tror att ägglossningen sker flera dagar efter och när man blivit "torr".
  • mothertotwo
    Jag lägger till mig igen eftersom jag trillat ur haha. Har BIM på min födelsedag. Får se om det kan bli ett plus denna gång då. Jag har tempat nu i några dagar, men använder inga appar som ni använder er av utan använder en gratis app som heter My Calender. Använde den mest för att fylla i mens, men såg att man kunde lägga in sin temp där också och det finns diagram som man kan se på. Håller mig där! Lite roligt att följa tempen då den går upp och ner. Är på dag 11 nu och misstänker att jag ägglossar kring dag 20. Vi får se! :)

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Mothertotwo 
    29/12 - Anonym (mt)
    30/12 - Zozoi
    31/12 - TrueResolution
  • mothertotwo

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Jag är ny på detta med temp. Min första månad med det! 

• mothertotwo
    mo4s skrev 2024-12-06 08:50:24 följande:

Är det Premon du använder?

Det dyka upp ett "B" på toppen om BBT är spikat, men de kan komma i efterhand! Hur ser ditt diagram ut?

Egentligen en annan app, men började använda premom nu och fylld in data. Min kurva ser ganska fjuttig ut med tanken på att jag precis börjat tempa 😅. 

Men den sjunker säkert igen för det är allt för tidigt att ägglossa nu ändå. 

Men såhär ser mitt diagram ut på premom: 

• mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-06 23:48:28 följande:
    Skulle rekommendera att du lägger in dem i en app där du kan se ett diagram, då kan jag hjälpa dig enklare =) Tips, om du inte redan har, är read your body (kostar) eller Kindara som är gratis, dock på engelska.
    Jag har redan lagt in mitt diagram här någonstans bland alla inlägg 😅. Har bara tempat i några dagar. Men börjar redan nu känna av ömmande bröst som jag har vid äl. Men tycker det är allt förtidigt ännu. Lägger in den här igen. Mycket möjligt att den sänks igen men tänkte eftersom den närmat sig 37. Den håller sig ganska jämnt ändå.
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-07 07:11:05 följande:
    Okej! Man kan inte se ifall äl är på g enbart genom temp om man tempat såpass få dagar egentligen så mitt råd att försöka mys på varannan dag nu såhär i början. Och om du känner dig manad kan du kanske kolla ditt sekret? Det gör det lite mer tydligare ifall kroppen åtminstone försöker. Jag brukar ha fertilt sekret någon period innan jag ägglossar, antagligen för att kroppen försöker men det inte går. Jag har rätt långa cykler så ägglossar runt dag 26.

Ofta brukar man ha en dipp i sin temp 1-2 dagar innan ägglossning. Bifogar min chart så kan du se men alla är olika, jag har inte sådär tydligt varenda månad, alltså att dippen är så mycket lägre.
    Jag har koll på mitt sekret, men har också märkt att jag inte längre har något sekret vid äl. Vid äl känns även tappen stängd. Jag är alltså snus torr vid ägglossningen, därför kände jag att det skulle vara för tidigt med äl. Jag har oregelbunden mens och brukar ligga på 28-54 dagar. Men nu dem senaste fem månaderna har den pendlat mellan 30-35 dagar. Idag sänktes den igen som jag misstänkte. Igår hade jag 36.64 och idag var den på 36.40. 

Men det ska bli riktigt kul att följa detta nu :) 
  • mothertotwo

Känns lite si och sådär nu när ägglossningen närmar sig. Min och sambons tider går inte ihop denna veckan, då den med stor sannorlikhet lär ske denna veckan som kommer. Han jobbar natt och jag dag denna veckan som kommer. Ni som har det som mig hur lyckas ni? Har även två barn som kan störa till det haha. Hur många dagar innan ägglossning har ni haft mys och då det tagit sig? 

De appar jag använder mig av förutspår ägglossning den 12 och den 16. Någon gång där emellan. Vill såå gärna plussa på min födelsedag. Drömmer

Blir svårt nu mån-tors minst. Så jäkla störigt! Tror ni det hade räckt med mån den 9, fre den 13 och sön den 15? Kanske tis den 17 för säkerhetens skull. 

Att man ska planera in sitt mys.. Tycker det är så trist egentligen.😂 

• mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-08 22:19:27 följande:
    Blir spännande!
    Snustorr bör du inte vara vid ÄL om den har gått igenom enligt tempen, tar du fingrarna långt in och liksom drar ut sekretet? Låter äckligt men ja, jag "drar" ut där tappen är och ser
    Hahaha ja, det lät lite äckligt men förstår dig. Jo men jag "gräver" och kollar. Ägglossningen i sep var jag snustorr. Var då hos gyn och dem såg en dominant follikel och då sa gyn att den släpper när som helst. Men enbart sex dagar efter det kom mensen. Då var jag jätte torr. 

Just nu känner jag av ägglossningssmärtor i nedre magen och svanken. Känner även av lite ömhet i brösten. Just nu är sekretet vattningt och man glider liksom med pappret. tappen är lite öppen. Men i morse tempade jag helt fel. Somnade ganska sent och vaknade till en timme efter det att jag brukar tempa. Min temp hamnade på 36.76 men sen när jag gick in på den sidan man kan reglera det på så hamnade den på 36.64. mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-08 22:54:14 följande:
    Hahaha ja, det lät lite äckligt men förstår dig. Jo men jag "gräver" och kollar. Ägglossningen i sep var jag snustorr. Var då hos gyn och dem såg en dominant follikel och då sa gyn att den släpper när som helst. Men enbart sex dagar efter det kom mensen. Då var jag jätte torr. 

Just nu känner jag av ägglossningssmärtor i nedre magen och svanken. Känner även av lite ömhet i brösten. Just nu är sekretet vattningt och man glider liksom med pappret. tappen är lite öppen. Men i morse tempade jag helt fel. Somnade ganska sent och vaknade till en timme efter det att jag brukar tempa. Min temp hamnade på 36.76 men sen när jag gick in på den sidan man kan reglera det på så hamnade den på 36.64. mymonthlycycles.com/bbtadjust.jsp
    nej förlåt den hamnade på 36.61 i tempen efter att jag kollat upp det på den länken jag skickade.
Svar på tråden BIM december