• Vallmo93

BIM december

NassaNisse skrev 2024-11-27 20:02:37 följande:

Skriver här oxå och hoppa få svar 🙏 
    mitt grav test från i morse 

Va tvungen att ta ett till nu på kvällen men då va det negativt det visade ingenting, kanske dumt att testa på kvällen innan bim. Om jag räknat rätt så är jag bim-3 

vad tror ni? Tacksam för svar! 🥰🙏 Kan jag fortsätta vara glad ? Tvivlet börjar smyga sig på 

Tycker verkligen det är ett tjockt och tydligt streck 😍 och du är ju fortfarande många dagar innan bim så inte konstigt att det inte syns med kvällsurinen. 

Håller tummarna det blir tydligare i dagarna! har du test hemma så du kan ta nytt imorgon bitti?
  • Vallmo93

Fick fast gubbe på cb lila igår morse och tempökning nu Imorse. Betydligt färre ÄL-symptom än förra cykeln men känns ändå som jag är förbi ÄL nu 😍 Thank god med tanke på att mannen reste bort i måndags (att det inte drog ut på tiden till senare i veckan).

Jag har en lutealfas på ca 10-11 dagar så borde få spotting/mens lagom till nästa helg. Har ingenting hänt innan söndag 8e så blir det nog ett testa tidigt då!

• Vallmo93
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-27 20:10:08 följande:

Hej!

Jag ska ha mens på lördag 30/11. Ska ta graviditetstest på måndag.. men kunde givetvis inte hålla mig...

Har insiminierats (samkönad relation). Tog ägglossningsspruta Ovitrelle vid midnatt 13 nov (onsdag 13/11 kl 23.59). Insiminerades fre 15 november. 

Igår och idag har jag testat svagt positivt. Får vänta tills BIM... men är smått hoppfull...

Åh grattis!!! 😍💛
  • Vallmo93
    mothertotwo skrev 2024-11-29 10:30:54 följande:

Ni som tempar,

Jag skulle börja idag med att tempa men denna vecka har varit lite turbulent då mitt ena barn är sjukt och i natt vaknade mitt andra vid halv 3. Jag somnade om ganska snabbt igen och tog temp i morse när klockan ringde vid halv 7. Men kan man verkligen lita på kroppstemperaturen då eftersom natten blev störd? Fick min temp på 36.58. Tyckte det var ganska högt haha. Men det kanske är normalt?

Har inte barn sen innan så blir sällan störd under natten, men allas bastemp skiljer sig åt ☺️ för mig är 36,58 en typisk temp under lutealfasen! Tror det bästa är att jämföra med sina egna temps och ta bort de som hoppar mycket upp och ner - det kan bero på en massa orsaker som dålig sömn, uppvak, sovit med öppen mun osv Som man inte alltid känner av.

Både igår och idag har min temp varit nere på 36,10 - när jag trodde att jag ägglossade  tisdags (och temphöjning onsdags till 36,5). Antingen så har jag missuppfattat helt den här cykeln och inte ägglossat alls eller så har jag sovit med öppen mun haha 😅 (hoppas det). Så även jag får avvakta lite och se kommande dagar hur det utspelar sig. 
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-29 07:33:08 följande:

God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom. 

Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?  

Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.

Åh så spännande! Jag tycker mig kunna ana en liten linje, nästan lättare att se dock utzoomad bild än inzoomad 🙈😍 hoppas det blir tydligare kommande dagar!
  • Vallmo93
    mothertotwo skrev 2024-11-29 11:15:10 följande:
    Är inte bra på detta med tempning hehe, men är det inte så att den sänks lite innan den höjs igen om en ägglossning skett? Jag har ingen aning som sagt. Eller är det så att den bara höjs. Komplicerat tills man kommit in i det. 
    Kan sänkas men inte för alla och alltid ☺️ jag kan se det ibland men långt ifrån majoriteten av cyklerna.

såg även att du tar temp rektalt så då är ju inte öppen mun orsak 😅 vet du var du är i cykeln?

men ja - ju längre man tempar desto bättre (och roligare) blir det, för att förstå sina egna mönster 😄
  • Vallmo93
    Anonym (Tecken på ägglossning?) skrev 2024-12-02 21:43:47 följande:

När ni får ägglossningsflytningar inför ägglossning, är det supertydliga eller liksom att ni vid något tillfälle märker av flytningarna? Eller är det liksom vid varje toalettbesök att ni tydligt märker av att det är ?halkigt? och att de är ?elastiska?? Har denna månad kanske bara upplevt det vid 2 tillfällen två dagar i rad, de har inte heller varit suuuuperelastiska? :/ men lite grann o just att det känts lite halkigt typ?

För mig är det inte jättemycket eller jättetydligt (men fortfarande lite nybörjare - andra månaden/försöket så jag försöker lära mig). Det halkiga har väl kommit ungefär 5 dagar innan ÄL och så går det lite i vågor - ibland känns det snustorrt för att några timmar senare vara lite mer Medel. Upplever inte att jag har extremt mycket mer på ÄL-dagen heller (hade jag inte tempat och lh-testat så hade jag haft svårt att placera ut ÄL).

Denna månaden kändes det dessutom mer vattnigare än föregående månad. Fortfarande klibbigt kanske, men fick inte riktigt upp och kunde dra ut mellan fingrarna. Så lite svårt ja! ☺️

men tänker att det är nog också väldigt individuellt hur mycket sekret man ser/känner. Man kan fortfarande ha fertilt sekret som inte riktigt kommer ner till mynningen. Läst många trådar om de som blivit gravida utan att riktigt uppleva att de har fertilt sekret. 😅
  • Vallmo93
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-03 06:51:41 följande:
    Missade att lägga in bilden😂
    Här ser jag absolut ett streck! 😍 grattis vad kul! 💛
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-04 12:55:12 följande:

Och nu börjar det närma sig BIM...

Har hittills haft inga tecken på PMS, vilket jag tolkar som ett eventuellt gott tecken. Brukar annars vara ett monster innan mens 😂 Lite molande värk, men det brukar jag ha innan mens. Tung i huvudet, supertrött, täppt och vaknar mycket om nätterna, men det kan lika gärna vara en förkylning jag haft i kroppen ett tag 😪

Vi får besök lördag-söndag (lördag är min BIM-dag), så det känns lika bra den här cykeln att bara vänta in mensen. Visst kan jag testa tidigt på t ex. fredag, men jag har bestämt fått för mig att jag inte ska göra det 🤣 Eftersom jag inte känner mig så annorlunda känns det lika bra. Misstänker inte graviditet även om jag hoppas. Det är ju bara andra försöket hittills, så försöker att inte känna någon stress även om det är svårt. Man är ju så ivrig! 😍 

Spännande 😍 jag har BIM på söndag men är inte alls lika cool 😅 andra försöket också men har verkligen hamnat i ett stadie där jag känner in minsta lilla symtom denna vecka och hoppas så jäkla mycket på att det är något som gror 🙈

Säkert en massa överanalyserande från mig men hittills: halsbränna tidigt i veckan, ont brösten (ej vårtorna, och framförallt vänster bröst 😂), lite stickande känsla i nedre delen av magen och håll-liknande känsla på vänster sida. Inte lika dålig hy som förra månadens lutealfas.

Brukar få spottings 1-2 dagar innan mens så om ingen spotting kommer innan söndag så kommer jag då testa på morgonen för BIM. Håller tummarna för oss! 🤗

• Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-05 10:47:00 följande:
    Haha, jag försöker! 😎 Men blev lite mindre cool när jag imorse upptäckte att jag fortfarande har rätt hög temp om man jämför med förra månaden 🤣 Men det kanske också är förkylningen. Tycker mig också känna att molvärken kommer från vänster sida, men alltså det kanske den alltid gör bara att jag inte har tänkt på det innan 🤔 

Så kul att vi har BIM ungefär samtidigt! Håller också tummarna för oss 🤞 Börjar känna sug att testa tidigt, men försöker övertala mig själv att inte göra det. Har billiga stickor hemma som man kan ta från BIM-dagen, så vill verkligen försöka hålla mig till dem om jag nu ska testa och inte köpa nya för testa tidigt 😂
    Haha exakt samma här - fick högsta tempen imorse, och mycket högre än förra cykeln men dras också med en liten förkylning 😅 jag funderar dock på att skippa tempa mig imorgon kanske, för att inte bli alltför nervös/besviken om den fortsätter upp eller ner 🙈 nu är ju helgen så nära ändå.

Ja jag hade nog Inte tänkt testa mig på BIM varje cykel, har lutealfas på ca 11 dagar så kan då likväl vänta in mensen (eller utebliven..). men denna helg blir det nog ändå test om inget dyker upp innan 😅 men förstår också att du avvaktar om ni har gäster på besök! 
  • Vallmo93
    Hannabananas skrev 2024-12-05 12:28:43 följande:

Plussade idag och har bim på söndag( vad jag tror)  Ett tydligt plus och det var ej med tidiga tester. 

Har haft ömma och större bröst och känt molande ( men ej ont) typ som spänningar där nere . Så misstänkte och kände att jag var gravid . Så plussade på äl+11, eftersom det var ett tydligt plus så borde det synts redan igår på äl+10

superglad då jag fick missfall i juli. Lycka till ni andra 

Åh grattis!! 😍🥳
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-06 10:42:19 följande:

Kunde inte hålla mig från att testa imorse (dagen före BIM) med en vanlig RFSU-sticka. Negativt. Känns mycket jobbigare än jag trodde, även om jag inte egentligen hade några misstankar om graviditet 😢 Det är ju en dag för tidigt för att testa, men tänker att om det var positivt hade jag ju sett i alla fall en skugga så nära inpå BIM. 

Håller tummarna för dig! 🤞

Åh nej, förstår tufft! ❤️ Men ja sålänge inte mensen kommit så finns det ju litet hopp fortfarande. Jag kommer nog också tycka det är tufft om mensen kommer i helgen eller jag testar negativt - men vi är ju båda tidigt i försöken så får nog luta oss tillbaka i att det kan ju ta tid men kommer säkert hända för oss snart 🤗 var det du som hade ÄL prel runt julafton också i nästa cykel? 😄

Min förkylning har brutit ut totalt. Nästäppa deluxe så knappt kunnat sova något inatt (= huvudvärk också). Uppblåst/gasig och molande känsla i nedre magen men kan absolut vara begynnande mensvärk också. 😅
  • Vallmo93
    Anonym1050 skrev 2024-12-06 12:23:23 följande:
    Igår var det helt blankt men idag så fick jag detta dock så syns det mycket bättre i verkligheten, håller tummarna för oss båda 🥹
    Hur många dagar efter ÄL är du idag? 😍
  • Vallmo93

Tog negativt gravtest i lördags på ÄL +10. Hoppades så mycket denna månad så luften gick ur mig lite 😢

Mensen skulle kommit idag men har bara fått pyttelite spottings. Ingen mensvärk öht heller (vilket är lite märkligt - jag får nästan alltid som värst mensvärk precis innan/i början, samtidigt som spottings kommer). 

Ska inte ljuga - en liten del av mig vill ändå hoppas att det inte är kört denna cykel. Men får se lite om mensen kickar igång inatt 🙈

• Vallmo93
    Errorika skrev 2024-12-09 18:35:15 följande:
    Usch vet exakt känslan, blev också så besviken när jag fick minus. Men som du sa: det är fortfarande tidigt i försöken och snart är det vår tur att plussa! ➕

Hur har det gått? ❤️
    Tack snälla ❤️ Ja mensen kom på stört idag 😅 så nästa ÄL blir också prel julafton!

Nästan lite skönt att få lämna den här cykeln bakom sig - tycker inte denna ÄL var så tydlig alls och sen blev jag nästan skengravid och kände in minsta lilla symtom 🙈

Såklart lite jobbigt att ha ÄL på julafton men samtidigt så kanske jag också släpper allt med ÄLtestande då och så får vi bara mysa när tillfälle ges ☺️
Svar på tråden BIM december