mothertotwo skrev 2024-11-29 10:30:54 följande:
Ni som tempar,
Jag skulle börja idag med att tempa men denna vecka har varit lite turbulent då mitt ena barn är sjukt och i natt vaknade mitt andra vid halv 3. Jag somnade om ganska snabbt igen och tog temp i morse när klockan ringde vid halv 7. Men kan man verkligen lita på kroppstemperaturen då eftersom natten blev störd? Fick min temp på 36.58. Tyckte det var ganska högt haha. Men det kanske är normalt?
Har inte barn sen innan så blir sällan störd under natten, men allas bastemp skiljer sig åt ☺️ för mig är 36,58 en typisk temp under lutealfasen! Tror det bästa är att jämföra med sina egna temps och ta bort de som hoppar mycket upp och ner - det kan bero på en massa orsaker som dålig sömn, uppvak, sovit med öppen mun osv Som man inte alltid känner av.
Både igår och idag har min temp varit nere på 36,10 - när jag trodde att jag ägglossade tisdags (och temphöjning onsdags till 36,5). Antingen så har jag missuppfattat helt den här cykeln och inte ägglossat alls eller så har jag sovit med öppen mun haha 😅 (hoppas det). Så även jag får avvakta lite och se kommande dagar hur det utspelar sig.
Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-29 07:33:08 följande:
God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom.
Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?
Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.
Åh så spännande! Jag tycker mig kunna ana en liten linje, nästan lättare att se dock utzoomad bild än inzoomad 🙈😍 hoppas det blir tydligare kommande dagar!