• MG98

BIM december

Anonym (Jahopp) skrev 2024-11-26 22:03:48 följande:
    Hur visste du att det var ett missfall om det var så tidigt? alltså vad hade du för symtom och hur fick du reda på att det var ett missfall? ☺️
    Nej inte så mycket symtom, inga bra iaf! Bara kramper så blev ganska snabbt orolig/inställd på att något inte stod helt rätt till. Testade positivt på äl + 11 och hade en liten blödning, gissar nidblödning. Men testade sen typ varje dag och testen blev aldrig direkt starkare. Tror det var på äl + 17 som jag började blöda ordentligt och hade dagen innan testat typ osynligt. Digitalt sa fortfarande gravid dock tills några dagar efter jag slutat blöda. Blödningen var också väldigt olik mens. Mens kan vara klumpigt av levrat blod med detta var nästan bara färskt och riktigt rött blod och hade som rosa klumpar av vävnad. Det var riktigt intensivt endast första dagen och sedan blödde jag bara pyttelite sista dagarna av blödningen. 
  • MG98
    MG98 skrev 2024-11-27 07:43:36 följande:
    Absolut, hade äl i lördags så räknar med 14 dagar efter det. I och med missfallet förstår jag att cykeln är lite upp och ner men eftersom äl kom på cd 14 så känns det ändå som kroppen har hyfsad koll redan! 😊 Kommer nog testa på cd 12 eller kanske tidigare om jag inte kan hålla mig 😅 
    Äl + 12 ska det stå förstås! 
  • MG98

Ägglossning bekräftad och kroppen verkar mycket smartare och mer beslutsam än förra månaden så nu är hoppet större än sist, trots missfallet! Lägger in mig nu på listan 14d efter äl, kommer säkert tjuvtesta om jag känner mig själv rätt! 

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • MG98
    Malines skrev 2024-11-27 20:53:53 följande:

Vad använder ni för appar? Har ni provat flera? isf vilken tycker ni är bäst? 😊

Jag har kört Natural Cycles men lite sisådär nöjd. Den sa till att jag skulle testa för ÄL för sent, så missade hela ägglossningen för några månader sen 😥

Har använt/använder 🙈 flo, natural cycles, premom, fertility friend. fick jag bara välja en blir det ff men gillar enkelheten i nc och funktionen att lägga in ältester i premom. 
  • MG98
    Ellen24 skrev 2024-11-28 08:54:57 följande:
    Om du inte testat womenlog så tycker jag verkligen att du ska prova! Det är en såå mysig app och gullig, man får välja bilder på hur känslorna känns idag, osv osv, den är verkligen en av dom bästa jag testat! rekommenderar starkt!! ☺️
    Ska kolla den! 😊 
  • MG98
    Siripiri skrev 2024-11-28 11:22:05 följande:

Här går de utför.. som väntat tyvärr 🙃 MEN, det har gått 3 dagar längre än graviditeten i september🙏🏼 hela 42 dagar, aka gått in i veckan 7 precis. 
    Så fort missfallet kommer blir det p-piller fram till missfallsutredningen, ska bli skönt att inte ha mens och mensvärk. 

Åh nej vad tråkigt! Hoppas du får svar efter utredning. Har man någon aning om det kan vara? Alltså vad kan man få för diagnos efter utredning? Vad misstänker du själv? 

Önskar dig alla lycka i framtiden! 🤗❤️ 

• MG98
    NassaNisse skrev 2024-11-28 20:51:05 följande:

Ni som känt på tappen eller har koll på den? 
    varför vänder den sig bakåt och uppåt kan nästan inte känna ?hålet? och jag brukar inte ha några problem. 

den har liksom rullat upp sig 
    någon som vet? 

Samma som mig ju! 😅 🙋🏽?♀️
    Varför vet jag inte dock! Har inte riktigt känt det så tydligt tidigare cykler och var supertydligt så redan på äl + 3 och verkar nästan bara bli värre. Alltså mer bakåt/uppåtriktad! Den är alla iaf definitivt inte på väg ner än. Fortfarande hård dock, ska nog vara mjukare för att indikera graviditet. Men är ju för tidigt ändå, äl +6, men söka symtom/tecken gör vi alla tror jag 🙈 
  • MG98

Vilka har passerat äl och hur har eran kropp varit? Vad är er känsla? 

Är idag på äl + 6 och kroppen har verkligen snackat ett annat språk mot vad jag är van vid. Självklart söker man symtom och tecken så är ändå väl inställd på att det i många fall kan vara ren inbillning 😅 Men tempen som är svår att påverka eller inbilla sig är stadig och hög vilket känns hoppfullt. 

Har tidigare nämnt min lite konstiga tapp denna månaden, idag är den dock fortfarande bakåtvänd men inte lika mycket uppåt utan mer normalt bakåt tycker jag, mjukare, börjar påminna om läppar och fortfarande relativt hög! Är ju så små skillnader men denna gången tror jag inte jag inbillar mig. 

Flytningar: 
    Har fått sedan igår kraftigt ökad mängd flygningar, riktigt tjock och vit, lite lite gulaktig men lukter inget konstigt. Är till och med lite jelly och stretchig igen men mycket tjockare än vid äl.
    Hur har era flytningar förändrats och har ni tidigare erfarenheter av det vid graviditet? 

Åh nu vill man bara spola fram tiden! 

• MG98
    mo4s skrev 2024-11-29 20:48:26 följande:
    Såg nu att mina teststickor är scannade som easy home och inte "andra" ???? Tror du det spelar roll? Jag testade att lägga in ett test som "andra", diffade väldigt lite.

Lite ironiskt att de säger att de inte kan förutsäga en peak med andra tester, men du har ju fått en tydlig markering! 🤩

Jag hade rfsu och la inte in på fliken andra. Förra cykeln kom jag inte i närheten av så starka test som denna gång men tog test nästen varje gång jag gick på toa och försökte hålla mig längre än annars, minst 3h tror jag det blev. Så mitt tips efter ett lyckat försök är att inte snåla med testen! 😅 

• MG98
    Tack för alla grattishälsningar! 🥰 Plussade för 2 dagar sedan. Äl + 11 idag och klart positivt med rfsu. Skönt att redan visa tydligare streck än förra månaden när jag plussade på äl + 11 och strecket var otroligt svagt i en vecka innan jag började blöda. Hoppas hoppas hoppas! 

Intalar mig själv att jag inte jinxar med att uppdatera bim-listan med resultat! Vet inte vilka fler som plussat men kanske är kul att kunna se och följa med lite överblick över alla resultat 😊 

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98 + 
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen
    26/12 - Monki19 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Mothertotwo 
    29/12 - Anonym (mt)
    30/12 - Zozoi
    31/12 - TrueResolution
  • MG98
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) skrev 2024-12-04 20:49:04 följande:

Jaha okej! Jag har jobbiga tankar gentemot jobbet för att jag började nyligen (maj) men det börjar släppa mer och mer för känner mig så redo i övrigt😊

Jag har nu testat negativt och börjat blöda lite lätt. Har väl troligen haft en längre lutealfas än vanligt med lite ovanliga symton 🤷?♀️ hur gick det för dig? 

Jag tar bort mig från listan då jag troligen får BIM i början på januari nästa gång men får se. Håller tummarna för alla!

Men du låg ju på bim 21/12? Långt kvar ju! Eller har du lagt in fel? För om bim är 21a så har du väl ägglossning typ nu? Man kan väl ha spottings både vid äl och några dagar efter om man får en nidblödning. Håller tummarna för dig ändå och hoppas 🥰 

• MG98
    mothertotwo skrev 2024-12-06 08:05:04 följande:

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Jag är ny på detta med temp. Min första månad med det! 

Borde krävas en större tempskillnad men blir enklare att se i ett diagram. Har för mig det ska skilja 0,2-0,5 grader mellan innan och efter äl. Men vissa kan ju få en mer gradvis ökning. Till exempel så fick jag denna cykeln 0,2 grader skillnad natten runt äl och sedan 0,25 andra natten och därefter, så from 3 dpo har den legat på 0,5 grader högre än innan äl. 

• MG98
    mo4s skrev 2024-12-07 12:02:22 följande:

Någon som använder FF och vill visa sin kurva med Lutal line? Den röda streckade?  Gärna någon hel cykel man ser hela 🤩 

Blå är nuvarande cykel men slutade tempa inatt efter att clearblue sa gravid 2-3 igår redan på äl+ 13 😊 Orange är förra cykeln som efter plus på äl+ 11 slutade i missfall på cd 30. 

• MG98
    MG98 skrev 2024-12-07 14:13:37 följande:

Blå är nuvarande cykel men slutade tempa inatt efter att clearblue sa gravid 2-3 igår redan på äl+ 13 😊 Orange är förra cykeln som efter plus på äl+ 11 slutade i missfall på cd 30. 

Glömde givetvis luteallinjen 😅 

• MG98
    Siripiri skrev 2024-12-07 14:33:17 följande:
    Åh grattis♥️. har inte hängt med senaste dagarna! hoppas den lilla krabaten hänger i denna gången ????🏼

Tusen tack! ❤️ Det gör jag med! Har iaf haft en riktig hcg ökning och småsymtomen börjar krypa sig på 🙈 

• MG98
    mo4s skrev 2024-12-07 14:59:46 följande:
    Stort grattis! 😍
    Ser att din temperatur dippade lite på dpo 5, som min gjorde idag, dpo 6, hoppas min håller sig uppe och inte fortsätter dala. Varför innebär de att de blir gröna istället för blå för dig dpo 8? Svårt att läsa på bilden 😃
    Tack! ❤️
    För att jag testade positivt på 9 dpo då blir den aktuella grafen grön 😊 
  • MG98
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

Jag upplever att den går ner samma dag som mensen kommer. Sedan har jag haft två dagar innan äl med den absolut lägsta tempen för cykeln 😊
  • MG98
    mo4s skrev 2024-12-12 14:26:31 följande:

Igår la jag in tidigare cyklar i ff-appen och Premom, min BIM hoppade till 15/12 istället för 18/12. Dock är jag lite osäker eftersom jag hade en mf blödning i oktober så litar inte helt på det. Tror på 17/12 som tidigare måndag. 

Hade ni vågat ta ett test imorgon? 

Mina diagram: 

Ja! Tycker du har ett fint diagram, jämn temp med gradvis ökning! Håller tummarna 😇 
  • MG98
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Grattis! Jag har slutat tempa, tycker det är jobbigare att börja oroa sig för minsta dipp. Rekommenderar starkt! 

Håller tummarna för våra 🌈 rainbow babies 💫 

Svar på tråden BIM december