• mo4s

BIM december

Malines skrev 2024-12-12 20:40:58 följande:
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:45:03 följande:
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢

Ja men exakt! 🥲 Min man är verkligen så stöttande och bra men klart han ändå inte kan förstå känslan när det är blank på den där stickan.. 

Tack, du med 🥰 ska vi ta test tillsammans imorgon haha? 

TrueResolution när hade du BIM? ☺️

Vad skönt med det stödet. Jag tror att det är svårt att förstå hur mycket tid och energi man lägger på allt som har med graviditet/planerad graviditet att göra. Har försökt inkludera min sambo och han försöker iallafall 😂

Jag kände mig riktigt hoppfull igår, var så trött och tog en tupplur mitt på dagen, ett tidigt graviditetstecken som jag haft innan, även lite ryggont och huvudvärk 😂 Men idag... Nada! Pigg och inga känningar alls. 

Samtidigt så kan det ju vara just så, upp och ner, eller inget alls. Man får bara försöka hänga med 🥴

Det kan vi göra 😁????
  • mo4s

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

• mo4s
    Björkskogen skrev 2024-12-13 06:35:35 följande:
    Grattis 😍🥳
    Lorainza skrev 2024-12-13 08:10:28 följande:
    Men åh!! Grattis😍
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-13 08:30:43 följande:
    Åh grattis! ❤️❤️

Jag är så glad för min temp steg imorse. Wohoooo! Längtar till BIM nånstans mellan 22-24🥶👍🏼🥰
    Tack så mycket!

• mo4s
    MG98 skrev 2024-12-13 09:01:51 följande:

Grattis! Jag har slutat tempa, tycker det är jobbigare att börja oroa sig för minsta dipp. Rekommenderar starkt! 

Håller tummarna för våra 🌈 rainbow babies 💫 

Tack,

Ja, nu kommer jag sluta tempa. Åtminstone efter BIM om några dagar!

• mo4s
    mothertotwo skrev 2024-12-13 10:22:59 följande:

Om ni utgår från mitt diagram hittills. När skulle ni gissa ägglossning sker? I morse var tempen på 36.82. Kan ägglossningen ha på träffat så som igår? Det får bära eller brista denna månad. Detta får vara min "test" månad 😅. 
    Ingen expert, men kan den inte bekräftats igår, 12/12 när du fick stegringen? Då borde väl ÄL varit 11/12 typ...?
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-13 11:15:59 följande:

Åh grattis vad kul! Håller tummarna för att de vill gå hela vägen för dig denna gång 🥰 Så härligt att det blev en av oss, mitt var tyvärr tokblankt imorse 🥹 

Tack! Åh, vad tråkig 😔 Håller ändå tummarna för att det dyker upp ett plus! Jag plussade sent förra gången! 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-13 11:32:44 följande:
    Tack för din positivitet 🥰 känner Nog på mig att det inte är något så får sikta på nästa månad. Det är så tufft när det kommer blankt när man är som mest känslig i sin cykel också 😅 

känns som typ alla har lyckats få ett plus under en fem månaders period även om det kanske slutat i Mf 🙊

Vilka test har du kört med vid ÄL och testa graviditet tidigt? 
    Ja, jag är glad att fått pluset men livrädd för att det ska sluta som förra gången 😢

Jag körde en mix av olika tester, Clearblue advanced, Clearblue digital och Tento Be Sure. Testade också normals ägglossningstester när Tento tog slut 😅 

Använde Clearblue testa tidigt idag ,den med stop-ljus. 
  • mo4s
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-13 15:01:28 följande:
    Ååå grattis!!
    Siripiri skrev 2024-12-13 19:09:14 följande:
    Grattis 🥹♥️

Tack 🤩
  • mo4s
    mothertotwo skrev 2024-12-14 11:34:30 följande:
    Kan ni visa mig hur ert diagram ser ut när ägglossning är bekräftat igen? 
    Som ni ser på den översta bilden så åkte tempen upp över coverline igår, men idag sjönk den ner under igen. Är det så att den nu måste höjas igen (över coverline) om äl ska bekräftas? Jag loggar ganska slarvigt i premom om mina symtom. Eller håller den sig sänkt under så har inte äl skett denna månad?
    Jag har för mig att den ska vara höjd i tre dagar, men behöver inte vara exakt samma temperatur eller högre. Men hög. Bifogar mitt diagram från Premom
  • mo4s

Fler som haft tidiga mf? Har ni fått komma in på gynkontroll/UL tidigt? I så fall i vilken vecka?

Jag går in i vecka 5+0 på JULAFTON och vecka 6+0 på NYÅRSAFTON 😅Så ringde redan nu för att kunna få en tid så snabbt som möjligt med tanke på röda dagar och semestrar.

Jag fick en tid 30/12 då är jag i vecka 6 (5+6), visst borde det räcka för att kunna se något? 

I oktober fick jag ett mf i vecka 7, utvecklades inte mer än en hinnsäck, som såg ut att ha avstannat i vecka 6... så hoppas verkligen på en gulesäck åtminstone och gärna ett litet hjärta som slår..

Vet inte heller om jag vågar boka tid för inskrivning, eller om jag ska vänta till efter ultraljudet?

• mo4s
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-16 13:20:40 följande:
    Om du vill vara helt 100 på att få se något så hade jag bokat i v. 6+0 
    Enligt receptionisten så skulle jag vara det då, men endast beräknat på senaste mensens första dag. Kände inte att jag ville eller orkade dra upp egna beräkningar 😅

Antagligen får vi komma tillbaka om de inte ser hjärtslag. Gulesäcken borde synas iallafall och det är ju mer än förra gången 🙏🏼
  • mo4s
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-19 17:31:11 följande:

Ni som plussat, vad har ni för gravid symptom? 🥰

Jag har inga märkbara symptom än, lite tröttare och mer humörsvängningar möjligen. Kan vara skönt att höra det också, att det kan vara helt normalt 😊
  • mo4s
    Anonym (A) skrev 2024-12-21 10:56:23 följande:

Hej, 
    Stort grattis till alla som plussat!🎅

plussade själv i måndags. det digitala visade 2-3 v. men jag har inga symtom alls. mina bröst brukar ömma, känner knappt av något. brukar ha symtom tidigt. Men är också rätt van vid missfall och komplicerade graviditeter. vet inte hur jag ska tolka inga symtom. Ska man vara lugn eller bör man oroa sig? Enligt beräkning bör jag vara i v 5 (4+0) nu. Någon annan utan några som helst symtom? 

Jag har plussat. BIM för tre dagar och ~ 4+6 idag. Inte tagit något test med veckoindikator än. Bara ett testa tidigt. Känner inte av några direkta symptom utöver trötthet och lite molvärk ibland. Vågar nästan inte ta med veckoindikator för att jag vet inte vad som är bra/dåligt eller vad det gör för skillnad 🙈

Jag tror att jag började må illa och huvudvärk i vecka 6 när jag var gravid med vår son 2023. Annars var det nog vara trötthet, gasig och molvärk som symptom innan.

Förra graviditeten som slutade i missfall hann jag känna mig trött och kissnödig men tröttheten gick över och missfallet kom i vecka 7+1

Jag vill tro att det är helt normalt och att graviditeter kan vara olika. Skulle inte stressa, men om du är orolig kanske du kan få göra ett tidigt ultraljud? 
  • mo4s
    Anonym (A) skrev 2024-12-21 13:38:20 följande:

Grattis till att börja med!

va skönt ändå att läsa att andra har liknande upplevelse, för som sagt har aldrig varit med om det tidigare. 

har lite molvärk sedan idag och inget annat. funderade innan på veckoindikatorn kanske skulle visa om hcg nivåerna ökat om någon vecka. Dvs att man går från 2-3 till 3-5. då borde väll ändå inte Ha avstannat. Eller jag vet inte. 

tidigt ul kanske är det bästa alternativet ändå. ☺️⛄️

Grattis till dig också! 🥰

Ja, jag hade liknande funderingar om tester med veckoindikator, men jag vet inte om det funkar så/om man kan lita på det.

Alternativet är väl att ta blodprov via labb så att du ser värdet exakt och kan jämföra men det blir ju dyrt 🙈

Om du kan, så försök vara glad för pluset och slappna av. Om du bokar ett tidigt ultraljud till efter nyår så har du också en tid uppsatt som kanske kan hjälpa dig att slappna av! 😊
Svar på tråden BIM december