Anonym (A) skrev 2024-12-21 10:56:23 följande:
Hej,
Stort grattis till alla som plussat!🎅
plussade själv i måndags. det digitala visade 2-3 v. men jag har inga symtom alls. mina bröst brukar ömma, känner knappt av något. brukar ha symtom tidigt. Men är också rätt van vid missfall och komplicerade graviditeter. vet inte hur jag ska tolka inga symtom. Ska man vara lugn eller bör man oroa sig? Enligt beräkning bör jag vara i v 5 (4+0) nu. Någon annan utan några som helst symtom?
Jag har plussat. BIM för tre dagar och ~ 4+6 idag. Inte tagit något test med veckoindikator än. Bara ett testa tidigt. Känner inte av några direkta symptom utöver trötthet och lite molvärk ibland. Vågar nästan inte ta med veckoindikator för att jag vet inte vad som är bra/dåligt eller vad det gör för skillnad 🙈
Jag tror att jag började må illa och huvudvärk i vecka 6 när jag var gravid med vår son 2023. Annars var det nog vara trötthet, gasig och molvärk som symptom innan.
Förra graviditeten som slutade i missfall hann jag känna mig trött och kissnödig men tröttheten gick över och missfallet kom i vecka 7+1
Jag vill tro att det är helt normalt och att graviditeter kan vara olika. Skulle inte stressa, men om du är orolig kanske du kan få göra ett tidigt ultraljud?