• mo4s

BIM december

Lorainza skrev 2024-12-10 07:47:53 följande:

Jag tänkte egentligen vänta tills BIM innan jag testar... men som känslan är just nu så kanske jag inte kan hålla mig.Oskyldig Tänkte dra iväg och köpa test idag, så om jag blir alltför otålig och nyfiken så kanske jag tar ett första test någon kommande morgon Flört

Hur känns det för dig nu? Du tänkte testa imorgon eller? Skrattande

Spännande! Har du BIM nästa måndag, 16/12? Hittar inte BIM listan 😂

Ja, jag har köpt på mig ett par tester så känner ändå att jag vill kunna testa om jag får feeling.

Tidigare fått plus dpo 14 så kanske ändå väntar tills dess, det är på måndag!
  • mo4s
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-10 09:40:17 följande:

BIM idag, tog ett test igår som jag la ut här (Där jag såg ett streck, vet dock ej om det var svagt pos eller kontrollinjen som syntes). Fått liiiiite spottings idag, så vi får se om det blir mens av det eller om det stannar såhär. 

symptom:
    -kan inte sova??? Och när jag väl somnat och sovit bra så är jag så otroligt trött ändå
    -kissar ofta 
    -lätt molvärk (håller sig på en sida av tjejmagen åt gången, mensvärk brukar kännas i hela magen)
    -ont i ryggslutet, brukar väldigt sällan ha det vid mens
    -tror att mina bröst kommer explodera snart (brukar vara så vid mens också, så denna är 50/50)
    -har konstiga cravings, främst på typ pizzasallad och picklad rödlök?? Så konstigt haha 
    -känner mig lite halvfebrig till och från, men känner mig inte sjuk i övrigt

Blir galen av detta, vill så gärna att det ska vara vår tur nu, men har halvt gett upp som jag skrivit tidigare :/

kan inte ni som varit gravida innan/precis plussat dela mer er av era tidiga symtom?????

Jag hade nästan inga symtom fören vecka 6, då med illamående, trötthet och huvudvärk därefter hade jag också ont i brösten en period. 

Senaste graviditeten som tyvärr slutade i mf hann jag känna mig väldigt trött, så trött att jag tog en nap dagtid, men inget mer än så.

• mo4s

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

• mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-10 12:56:06 följande:
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
    Det är ju så svårt att låta bli 🙈 Har man köpt testa tidigt - test vill man ju gärna testa tidigare 😂
  • mo4s
    MG98 skrev 2024-12-10 16:35:25 följande:
    Jag upplever att den går ner samma dag som mensen kommer. Sedan har jag haft två dagar innan äl med den absolut lägsta tempen för cykeln 😊
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-10 18:02:48 följande:
    dagen innan eller samma oftast, men det har också hänt att den droppat först någon dag in på mensen. Därför slutade jag tempa efter bekräftad ägglossning 🙃

Åh, typiskt ingen förvarning alltså 😂 Då är det bara att vänta... 🥴
  • mo4s
    NadjaF skrev 2024-12-11 09:55:29 följande:

Hej alla!! Jag ska ha mens om en vecka och idag mår jag så jäkla illa.. tror vi prickade ägglossningen. Haft molvärk och i natt vaknade jag av att de burrade ilade i typ livmoden och var då tvungen kissa. Vet att dessa symptom kan tyda på mens också.. känner mig konstig ont i ryggen och illamående. Skulle ni testat eller avvaktat? 😬

De flesta tidiga test kan man ta sex dagar innan förväntad mens, så avvakta till imorgon iallafall för att inte "slösa" ett test :)

Här kan du kolla när de rekommenderas att du tar test, om du använder den typen av test: se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest

• mo4s

Igår la jag in tidigare cyklar i ff-appen och Premom, min BIM hoppade till 15/12 istället för 18/12. Dock är jag lite osäker eftersom jag hade en mf blödning i oktober så litar inte helt på det. Tror på 17/12 som tidigare måndag. 

Hade ni vågat ta ett test imorgon? 

Mina diagram: 

• mo4s
    Malines skrev 2024-12-09 15:27:37 följande:

Då skulle jag tro du hade någon gång under natten till den 2/12 så det spelar nog inte så stor roll vilken av dagarna du räknar ifrån men är man petig så blir det väl tekniskt den 2/12? 😊 men ÄL stämmer in både med dina tester och tid efter peak på natten tycker jag. 

Min BIM blir 16/12 för har alltid mens typ prick två veckor efter ägglossning och de blev den 2/12 för mig. 

Tänkte nog ta ett test på onsdag eller Torsdag har lite beslutsånges, känns mer okej om de visar negativt då för man vet att det är väldigt tidigt 😅 Du då? 

Hur har det gått för dig? Blev det något test? Jag höll mig från att testa imorse och satsar på imorgon, om jag vågar! 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-12 19:19:50 följande:

Jag tog ett test igår men det blev såklart negativt 🥲 har verkligen inga symtom alls mer än svullna bröst men de blir de alltid inför mens? och min temp är så låg denna månad så känns ännu mindre hoppfullt 😫

Överväger att testa imorgon eller vänta på mensen på måndag, vågar typ inte testa i helgen för blir det negativt då då vet jag att man blir nere, och trist att vara det på helgen 🥲

Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
  • mo4s
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:43:44 följande:

Ohoj, tycker ni också att det är mer och mer spännande för varje dag som går i december att gå in här och läsa? Närmar sig BIM för fler och fler 😍 

Fler som tar rosenrot? Vet att en del av er kört på rosenrottabletter men osäker på hur många som fallit bort pga positiva test mm sista månaderna.
    Jag började äta rosenrot för bara någon cykel sedan och har en fundering gällande att sluta vid ÄL. 

jag får nämligen utslag att kroppen försöker Ägglossa vid cykeldag 12/14 tex men ganska ofta så vill inte kroppen och jag ägglossar därmed en senare runt cykeldag 21/22. Man ska sluta äta rosenrot vid Ägglossning men eftersom jag inte tempar så kan jag inte "bekräfta ägglossning" utan lever lite på hoppet och ser om testerna ger nytt utslag.. 😬 
    Nu slutar jag då ta tabletterna första gången kroppen signalerar att ägglossa ifall att det skulle gå vägen men om det inte gör det så missar jag nästan tio dagar med rosenrot!? 

Hur skulle ni göra? 

Denna gången hoppas jag dock att det tog sig första gången testerna gav utslag här i veckan, det innebär BIM före jul & kan inte tänka mig någon bättre julklapp! 😮?💨
    I annat fall blir det BIM till nyår och man får gå ovetandes hela julen 🥺

Jag slutade äta rosenrot när min beräknade ägglossning närmade sig men jag var nog lite nojig också 😅 Första cykeln jag äter det och läste av en slump här i en annan tråd att man inte skulle äta under ägglossning, så slutade tvärt.

Tänker att det är säkrare än att vänta för nära inpå, men jag har inte läst på ordentligt om det heller.
Svar på tråden BIM december