BIM december
Hej! Ny här från november tråden då jag tror mensen kommer nu. Beställde Natural cycles för att kunna följa kurvan närmare och lära känna mer av min kropp. Håller tummarna för oss ????
Hej! Ny här från november tråden då jag tror mensen kommer nu. Beställde Natural cycles för att kunna följa kurvan närmare och lära känna mer av min kropp. Håller tummarna för oss ????
Mitt uppe i mens och det känns ju jobbigt för det blir så påtagligt att man inte ?lyckas?. Kan tänka mig att fler känner igen sig. Idag kommer tempen så ska jag börja direkt. Nästa BIM beräknat på Julafton, vilken julklapp det hade varit!
Grattis till er som plussat och hoppas vi andra också snart får göra det.
Andra dagen jag tempar. Spännande att följa den kurvan denna månad.
Jag tog ut min spiral i slutet av augusti och vi har försökt sedan dess. Mår riktigt dåligt rent hormonellt så det är skitjobbigt. Har inte druckit en droppe alkohol då jag vill ge kroppen förutsättningar att lyckas (förstå mig rätt - alkohol är inget problem i min vardag). Nu när det gått tre månader hade man ju dock inte tackat nej till ett glas vin, men det dåliga samvetet gör att det inte går 🤣
Well well. Troligen ägglossning nån gång mellan 9-14 dec. Mina appar säger olika så får bli ÄL-tester.
Ni som tempar,
Jag skulle börja idag med att tempa men denna vecka har varit lite turbulent då mitt ena barn är sjukt och i natt vaknade mitt andra vid halv 3. Jag somnade om ganska snabbt igen och tog temp i morse när klockan ringde vid halv 7. Men kan man verkligen lita på kroppstemperaturen då eftersom natten blev störd? Fick min temp på 36.58. Tyckte det var ganska högt haha. Men det kanske är normalt?
Nu börjar jag komma in i tempningen! Vilken dag brukar ni ha ÄL? Mina appar säger verkligen olika så jag börjar undra om vi kanske missat äl egentligen. Misstänker att ägget släpper lite senare än vad jag tror så hoppas att NC ska hjälpa mig med temp och att jag får bekräftat ÄL.
Och! Grattis alla plus????
När ni får ägglossningsflytningar inför ägglossning, är det supertydliga eller liksom att ni vid något tillfälle märker av flytningarna? Eller är det liksom vid varje toalettbesök att ni tydligt märker av att det är ?halkigt? och att de är ?elastiska?? Har denna månad kanske bara upplevt det vid 2 tillfällen två dagar i rad, de har inte heller varit suuuuperelastiska? :/ men lite grann o just att det känts lite halkigt typ?
Enligt NC har jag äl dag 20.. det är ju dock första månaden jag tempar. Tidigare månader har jag haft äl dag 16-17. Har en 30 dagars cykel. Men nu börjar jag undra om ägget släpper mkt senare än vad jag tror och vi kanske missat ägglossningen ändå?
Vad tror ni - är inte dag 20 lite sent?
Positivt ÄL test idag! Myst på två dagar och får väl fortsätta så. Hoppas se nu på tempökningen så det kan bekräfta också. Hoppas hoppas hoppas det kan få bli en julklapp❤️