• Björkskogen

BIM december

Hoppar in från november-tråden. Fick mens idag. 
    Nu blir nästa bim preliminärt julafton 24/12 👀😅🙈

Dock så jobbar gubben 7dagars (ligger borta) och jag har mer eller mindre synkat in min äl till slutet på den veckan. Behöver äl minst 1 dag senare den här gången för att ha någon som helst chans till att pricka in äl. Vi får se helt enkelt hur det faller sig 😅 

• Björkskogen
    Lägger in mig oxå! Julafton känns lite speciellt 😅👀 

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • Björkskogen

Ja då drar stökveckan igång. Imorgon åker jag till Danmark på kurs och gubben på jobb på annat håll i sverige. 
    Jag hemma fredag och gubben kanske inte kommer hem före måndag nästa vecka. 
    Får jag äl samma som förra gången så har jag äl nästa måndag 9 dec samma dag han kommer hem. Så vi är väl inte heeelt körd denna månad. Vi hinner en gång på mån kväll då. Hoppas verkligen äl dröjer 2 dagar den här gången 😂🙈 
    Tänker iaf inte ta äl test eller temp denna gång. Jul snart och sånt så siktar på nästa cykel istället, då är vi hemma båda 2. 

Ville mest bara skriva av mig, håller tummarna det går bättre för er med gubbar och tajming😂🙏 

• Björkskogen

Inte omöjligt, hoppas! 😄

Väntarpå4an skrev 2024-12-02 17:18:30 följande:

Kan vara bra att ha med bilden 🤣

implantationsdipp?

• Björkskogen

Hemkommen i behåll från Danmark (kom hem i fredags) sov och såg tv hela helgen, helt slut efter den trippen 😂 

Ingen ägglossning i sikte än. Cd 13 idag. Förra månaden hade jag äl idag. Men det gör då inget, gubben kom hem idag så jag är väl med ändå den här cykeln 🥳 bim blir inte julafton iaf, kanske 26e då om Lh peakar imorgon.  

• Björkskogen
    mo4s skrev 2024-12-10 16:28:11 följande:

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

Samma dag eller dagen innan droppar tempen för mig. Väldigt brant utför oxå, går inte misstolka för mig iaf 😅
  • Björkskogen
    mothertotwo skrev 2024-12-12 12:30:21 följande:

Brukar ni känna er gasiga i nedre delen vid ägglossning samtidigt som man har ägglossningssmärta. Jag är dålig på att förklara hur det känns med fullt typ och bubbligt och små drag i nedredelen på sidorna. 

Ja jag är så jävla gasig och uppvälld från äl ända till mens typ 😂 
  • Björkskogen
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Grattis 😍🥳
  • Björkskogen

Huvudvärk/migrän. Har sen jag slutade med piller fått huvudvärk under lutealfasen. Riktigt elakt ibland så att jag tror det är migrän det handlar om. Har aldrig haft migrän förut. 
    Det är som att det är hormonellt betingat. 
    Är det fler som har så här?  

• Björkskogen
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Bim 26-27e. Tänker absolut testa på julaftonsmorgon, är på äl+12 då. Kommer inte testa före julafton. 
    Blir det negativt har man ändå så mycket annat att tänka på på julafton att man inte hinner tänka på det för mycke. 
    Kan ju bli en fantastisk julafton oxå om man plussar 😍 
  • Björkskogen

Dagarna springer iväg den här gången, redan äl+8 😅 stod emot att testa imorse. 

Drömde jag födde barn förra natten. Pojke med massa mörkt hår 👀 

• Björkskogen
    Aducia skrev 2024-12-22 09:18:26 följande:
    Oh fin kurva! Tydlig ägglossning 😍 Sådär har min gjort också ibland 🤣 ser så tokigt ut.

Har svårt att följa alla inlägg här, men har du testat?
    Nej på julafton testar jag 😅👀 
  • Björkskogen
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 14:04:13 följande:

Men gud!!! Oj, wow?. Ok! 

Är i chock?.. måste köpa ett digitalt. 

Men positivt ju!! 😍 grattis även om det kanske blev lite olägligt med uppsägningen. (Jävla skitig stil att säga upp när en är sjukskriven, sånna arbetsgivare vill man inte jobba åt ändå) 
    Jobb brukar lösa sig. Kom bara ihåg att skriva in dig som arbetssökande och skydda sgi till varje pris. Det är viktigt ????
Svar på tråden BIM december