Inlägg från: TrueResolution |Visa alla inlägg
  • TrueResolution

BIM december

Hoppar in här från tidigare trådar! 
    försöker med syskon till vår tjej som blir två till sommaren.

Sambon och jag har alltid velat ha "2 under 2" och täta barn så efter att ha försökt större delen av 2024 sedan mensen kom tillbaka börjar uppgivenheten och sorgen smyga sig på. Tyvärr. Vad lätt det är att inte låta sig påverkas av alla känslor.. 😅 

Är väldigt ödmjuk till processen då vårt första barn tog mååånga försök med. Ändå tog November-nederlaget mig väldigt hårt. Allt flöt på så bra by the book och hade verkligen hoppats på att få plussa innan jul & årets slut men icke.. 😭 

aja, tacksam för trådarna här som lyser ipp & skänker pepp och tankar när det känns motigt. Min BIM är i slutet av December på självaste nyårsafton så lång väntan nu 😅🥂🍾
    Hoppas på att få se många plus av er på vägen ❤️

• TrueResolution

Uppdaterar också listan & lägger till mig. Sist i december so far 😅🤞🏼

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt
    31/12 - TrueResolution
  • TrueResolution

Hade verkligen behövt lite kloka tankar eller erfarenheter från er här. 

Har länge använt ägglossningstest i form av klassiska stickor men sedan förra månaden kör jag även med Clearblue Advanced (lila), som ett komplement. Clearblues digitala främst och när blinkande gubbe drar igång kompletterar jag med stickor för att precisera. 

Bör ha ägglossning först om drygt en och en halv vecka och började testa igår. får då igår tom ring ( negativt) på testet medans imorse slog den till med FAST gubbe direkt och högsta resultat? Superskumt? Inget blinkande inflera dagsr innan som den brukar heller? Fattar ingenting. Har inga andra ÄL-känningar mer än att det spänner som fasiken i tjejmagen vilket det inte brukar göra så Är lite villrådig 😮?💨

• TrueResolution
    mo4s skrev 2024-12-09 11:39:07 följande:

Har du nyligen varit gravid? Jag har läst att clerblues ägglossningstest inte ska användas fören man haft två menscyklar efter en graviditet.

Jag fick ett mf i oktober och mitt test gav fast gubbe, men på första dagen i november. Nu tycker jag det funkat bättre denna cykel efter en "normal" mens.

Annars vet jag inte, sett att många fått konstiga utslag med clearblue lila dock! 

nej ingen graviditet som spökar, och stickorna gav pckså maxat utslag. Superskumt! 

Anonym (Oliven) skrev 2024-12-09 11:57:09 följande:
    Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
    Jätteknasigt. Förstår ju att kroppen kan försöka ägglossa och det sedan inte går så att kroppen försöker igen. Men just att det gick från ingenting till superstarkt på det digitala? brukar tvärtom ha många dagar blinkandes först 😂 

Aja, hade stegring även på stickor så förmodligen "ägglossning idag" och mös på igår. Får se om det blir idag eller imorgon också. Annars tror jag nog att jag 100% ska fortsätta testa för ÄL och gissa på att jag får stegring om en vecka igen. Varför ska kroppen göra det så komplicerat alltid för 😩
  • TrueResolution

Ohoj, tycker ni också att det är mer och mer spännande för varje dag som går i december att gå in här och läsa? Närmar sig BIM för fler och fler 😍 

Fler som tar rosenrot? Vet att en del av er kört på rosenrottabletter men osäker på hur många som fallit bort pga positiva test mm sista månaderna.
    Jag började äta rosenrot för bara någon cykel sedan och har en fundering gällande att sluta vid ÄL. 

jag får nämligen utslag att kroppen försöker Ägglossa vid cykeldag 12/14 tex men ganska ofta så vill inte kroppen och jag ägglossar därmed en senare runt cykeldag 21/22. Man ska sluta äta rosenrot vid Ägglossning men eftersom jag inte tempar så kan jag inte "bekräfta ägglossning" utan lever lite på hoppet och ser om testerna ger nytt utslag.. 😬 
    Nu slutar jag då ta tabletterna första gången kroppen signalerar att ägglossa ifall att det skulle gå vägen men om det inte gör det så missar jag nästan tio dagar med rosenrot!? 

Hur skulle ni göra? 

Denna gången hoppas jag dock att det tog sig första gången testerna gav utslag här i veckan, det innebär BIM före jul & kan inte tänka mig någon bättre julklapp! 😮?💨
    I annat fall blir det BIM till nyår och man får gå ovetandes hela julen 🥺

• TrueResolution
    mo4s skrev 2024-12-12 19:26:15 följande:
    Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢
  • TrueResolution
    Malines skrev 2024-12-12 20:40:58 följande:
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:45:03 följande:
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢

Ja men exakt! 🥲 Min man är verkligen så stöttande och bra men klart han ändå inte kan förstå känslan när det är blank på den där stickan.. 

Tack, du med 🥰 ska vi ta test tillsammans imorgon haha? 

TrueResolution när hade du BIM? ☺️

Jag får vänta lite innan jag kan börja testa dessvärre, ägglossning i måndags/tisdags så BIM den 23:e. Tänkte testa från slutet av nästa vecka tror jag, om jag vågar 🙈 

följer ert testande tills dess med spänning 😍

• TrueResolution
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

wow, stort grattis!! ❤️

• TrueResolution
    Drömmar22 skrev 2024-12-13 11:51:10 följande:

Halloj! 

I senaste laget skriver jag in mig här i decembertråden.. Vi har en dotter på ca 1,5 år och försöker nu med ett syskon. Detta är första månaden vi försöker på riktigt. Har inte tagit något ÄL test utan endast gått på app och sekret/känningar. Hann även bara ligga 1 gång vid beräknad ÄL 7/12.  Så chanserna är väl inte skyhöga, men lever på hoppet!
    BIM 22/12. (Hittar inte senaste listan i kommentarerna).

Hej! Och Välkommen in! 

då är vi väldigt lika, har också en dotter på 1.5 och försöker med drömmen om ett syskon. Har BIM 23:e och fick inte heller till det mer än ett helhjärtat försök under ägglossningen.
    Sååå lång väntan nu! Håller tummarna för er 🥰

• TrueResolution

Det är helt sjukt vad det här gör med ens hjärna egentligen. Kanske bara ät jag som känner såhär men trots att man har ett barn sedan innan med samma historia av försök samt försökt nästan hela 2024 så är det som om man fortfarande(!!) förvånas varje månad mellan ÄL & BIM hur jäääävlig den här väntan är 😂 Så djupa spår den längtan sätter varje månad när man går och väntar, längtar & räknar ner dagarna så är det ganska tokigt hur man kan glömma bort den. För att nästa månad bli förvånad igen hur jävlig väntan är. 

Jag plussade ÄL+8/9 med första barnet så tänker att jag ska börja testa däromkring, då behöver man bara stå ut till onsdag/torsdag... hejja! 😅 December som går så fort annars verkar i år verkligen snigla sig fram. 

Svar på tråden BIM december