• AngieF

BIM december

Hej! Jag har ännu inte fått mens efter mitt MA i slutet av oktober. Är på cykeldag 31 om jag räknar MA som mensens första dag, har i genomsnitt en cykel på 29 dagar. Så vet inte om jag kan vänta mig ägglossning eller mens.. Har dock inga klassiska symptom på mens, som ont i brösten och extremt pms:ig. 

Fick stegrande mängd genomskinliga typiska ägglossnings flytningar torsdag-lördag men testade inte då testerna var slut, vi myste bara i fredags. Hade sen kraftiga (ägglossnings?)smärtor igår. Så håller absolut tummarna för att det blir något men skulle också vara nöjd om mensen bara kom så vi kan försöka på riktigt igen!

Om det nu var ägglossning igår borde BIM vara 6/12. 
  • AngieF
    AngieF skrev 2024-11-25 22:16:39 följande:

Hej! Jag har ännu inte fått mens efter mitt MA i slutet av oktober. Är på cykeldag 31 om jag räknar MA som mensens första dag, har i genomsnitt en cykel på 29 dagar. Så vet inte om jag kan vänta mig ägglossning eller mens.. Har dock inga klassiska symptom på mens, som ont i brösten och extremt pms:ig. 

Fick stegrande mängd genomskinliga typiska ägglossnings flytningar torsdag-lördag men testade inte då testerna var slut, vi myste bara i fredags. Hade sen kraftiga (ägglossnings?)smärtor igår. Så håller absolut tummarna för att det blir något men skulle också vara nöjd om mensen bara kom så vi kan försöka på riktigt igen!

Om det nu var ägglossning igår borde BIM vara 6/12. 

Yeey jag hittade ett ÄL test i min sminkväska och det ser väl positivt ut? har aldrig fått så tydligt streck! Så borde ha ÄL inom en dag eller så. 

Mina mensappar spårade dock ur när jag la till positivt test så får inte fram när jag borde ha BIM.. 

• AngieF
    Fick positivt på ÄL test 26/11 och negativt idag 28/11 så gissar att ägglossning var igår. Ingen av mina mensappar har lyckats få fram BIM eftersom den här cykeln blev så lång pga missfall i oktober. Men om jag utgår att mensen kommer 12-14 dagar efter ÄL borde det vara runt 11/12 så lägger in mig i listan :)

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    6/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • AngieF

Vad använder ni för tidiga graviditetstest som ni kan rekommendera? Har CB digital hemma men skulle inte vilja slösa dem i första hand haha. Är på ÄL+7 idag och skulle så gärna vilja börja testa på fredag! 

• AngieF

Är på ÄL+9 nu och känner som molvärk i magen, hoppas verkligen inte det är mensen som är på g! Brukar inte känna såhär så långt innan BIM utan snarare samma dag.

Sist, och första gången, jag var gravid (slutade med MA 25/10 i v12) kände jag väldigt tydligt att något kändes annorlunda ca 4-5 dagar innan BIM. Så vet inte om det bara är spöksymptom nu.. 

Har beställt hem testa tidigt test så jag kan börja testa imorgon. Hur vanligt är det att plussa på ÄL+10 tro?

• AngieF
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-05 11:17:46 följande:
    Äl +10 är rimligt att få plus, men ibland har det precis fäst då och då kan det fortfarande visa negativt. håller tummarna 
    Tack men bara för det upptäckte jag en pytteliten blödning när jag var på toa i em? Får hoppas att det är en nidblödning trots att Google säger att det är relativt ovanligt. Kanske får avvakta med test ett par dagar
  • AngieF
    Väntarpå4an skrev 2024-12-05 19:46:15 följande:

Detta var äl+13 för mig förra månaden så det kan också dröja innan det blir tydligt. Dagarna innan var det helt blankt. Dock sluta det i ett mf 😞
    Jag beklagar! Detta är första ägglossningen sen mitt MA. Skulle så gärna få ett + nu direkt efter. Har åtminstone inte kommit mer blod så försöker hålla hoppet uppe..
  • AngieF
    Anonym (N) skrev 2024-12-07 09:50:22 följande:
    Ingen? 
    I min senaste cykel (som slutade i MA) fick jag aldrig positivt på LH test men blev ändå gravid. Jag testade dock bara en gång per dag så kan ha varit att jag missade att se toppen. Men vi körde på varannan dag i ca en vecka kring ägglossning ändå. 

Denna gång la jag dock in alla ägglossningsstickor i Premom appen och de indikerade peak. Så vi får se hur det går.
  • AngieF

I dag kom mensen.. Hade verkligen verkligen hoppats bli gravid direkt efter vårt MA i oktober. Tyckte vi prickade in mys helt rätt enligt ÄL stickorna men det gick inte hela vägen ändå. 
    Nu blir det väl åtminstone lite lättare att förutse ägglossning och bim, får försöka se det så. Ny BIM är 6/1 så får sikta på det i stället. 
    Önskar alla andra stort lycka till!

Svar på tråden BIM december