• pfk1991

BIM december

Hej!

Hoppar in i denna tråd, beräknad BIM 1/12. 
    Detta blir 2:a försöket till att försöka få till ett tredje (och sista!) barn :)  

Har testat ÄL med Clearblue rosa och även tempat för första gången någonsin. Äter också Bidrottninggelé vilket jag gjorde när jag blev gravid med min dotter för tre år sedan.  Lagt in mig i listan nedan:

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • pfk1991

Ni som är bra på tempkurvor, när skulle ni säga ägglossning skett? Jag fick positivt test CD17, tror ni ägglossning skett CD18 eller CD19 utifrån kurvan? Hade väldigt mkt ägglossingssmärta CD18 och negativa ÄL-test. 
  • pfk1991
    Vallmo93 skrev 2024-11-19 22:02:06 följande:
    Men med det sagt - är ingen expert på ägglossningssmärta heller. Förra månaden är första gången jag kände den själv och försökte då googla lite. Förstår det som att vissa känner den lite innan (typ dagen innan) själva ägglossningen och andra på ägglossningen - så cd 19 är ju ingen omöjlighet heller 😅
    Tack för din input 🥰 hoppas att det var på CD18, fick bara till vuxenmys på CD15 & CD17 så de ligger ju lite närmre inpå den förväntade ägglossningen då. Jag brukar alltid ha en dag med stark ÄL smärta men har ju ingen aning om ägglossning då sker den dagen, eller dagen efter. Har inte helt regelbunden cykel heller utan den kan diffa +- 2 dagar så då vet man ju aldrig riktigt säkert heller...
  • pfk1991
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-21 06:59:02 följande:

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

Jag har aldrig fått två lika starka streck på "billiga" ÄL-test, endast på CB Digital rosa. Hade du testat digitalt med samma urin som du testade på kvällen kanske du fått positivt, eller så var LH toppen under natten. Oavsett - du har ju absolut inte missat någon chans utan ägget släpper väl typ allt mellan 12-48 h efter positivt ÄL test, även när det släppt är det "befruktningsbart" en tid. Så kör på ikväll 😊 Vilken cykeldag är du på nu och när brukar ÄL komma?
  • pfk1991
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-21 06:59:02 följande:

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

Här ser du mina tester från denna ägglossning i lördags, testat i samma urin. På CB rosa hade jag två lika starka streck och glad gubb, vilket jag tydligt inte har på RSFU teststickan 

• pfk1991

Gud bilden blir så dålig kvalite här men jag tycker jag ser ett till streck?! Det är 9 dagar efter ÄL idag, detta test är Wondfo (mäter 10 mIU). Tog två tester som låg likadana ut.  Ser ni något? Tog även ett ultratidigt Clearblue men det var negativt (stod ?Inte gravid?). Tidigare har jag testat positivt först vid typ ÄL+11 så jag vet inte hur jag ska tänka kring dett?.
  • pfk1991
    Sanso skrev 2024-11-26 19:04:07 följande:
    Jag tycker mig också se ett streck 😍 Spännande!! 

Positivt digitalt testa tidigt idag 😱 ÄL+10, tre dagar innan BIM. Är såklart jätteglad men får också panik, typ vad har jag gett mig in på haha. Har fått samma känsla när jag plussat mina tidigare två graviditeter också så jag vet att det går över, men var nog inte beredd att det skulle gå så fort att bli gravid. 

Hoppas det vill stanna, har både fått MA, kemiska graviditeter tidigare så jag ska försöka hålla huvudet kallt ?

• pfk1991

Tack till alla som grattat ❤️❤️❤️ håller tummarna för er alla och hoppas för min del att graviditeten vill stanna. Inte berättat för min man än haha kanske håller mig till lördag och BIM. Grattis till rainbowfamilydreams och nassanisse som också verkar ha plussat 😍

• pfk1991
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-30 11:03:52 följande:

Beräknad mens idag, 30/11.....

Tog test imorse, fortsatt positivt. Tyckte det var lite svagare imorse, och starkare nu (lite skillnad i ljus iofs på bilderna, men ändå) ? Har varit så flera dagar.. svagare på morgonen, starkare på dagen/kvällen.
    Håller tummarna för att det inte är tidigt MF...utan att jag faktiskt blivit gravid på första försöket - och med insemination... Skäms. Försiktigt optimistisk..

Jag har samma som du, BIM imorgon 1/12, jag testar också starkare på kvällen än på morgonen?det gör mig lite skeptisk plus att testerna inte ökar i den takt jag tänker att de borde, men de ökar ju fortfarande så so far so good...Testade aldrig morgon + kväll mina andra graviditeter så har inget att jämföra med haha det är nu först jag blivit testgalen 🤪 

• pfk1991
    Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 05:56:00 följande:

Nu behöver jag inte tveka längre 🥰 

Lycka till alla här inne och grattis till er som redan plussat! ❤️
    Sanso skrev 2024-12-01 07:32:17 följande:

Mitt illamående var tydligen inte inbillning. Bim-1 🥰 

Åh stort grattis till er!! 🥰
  • pfk1991
    AngieF skrev 2024-12-03 23:31:23 följande:

Vad använder ni för tidiga graviditetstest som ni kan rekommendera? Har CB digital hemma men skulle inte vilja slösa dem i första hand haha. Är på ÄL+7 idag och skulle så gärna vilja börja testa på fredag! 

Rekommenderar wondfo, beställt fraktfritt på amazon för 99 kr, förpackning med 20 stickor som mäter 10 mIU/ml. 

https://amzn.eu/d/7hExdDt

Fick positivt resultat på dessa när CB digital tidigt gav negativt resultat :) 

• pfk1991
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-04 17:00:53 följande:
    Uppar mitt inlägg❤️
    Tycker absolut jag kan se antydan till streck men tyvärr är ju bildkvalitén här katastrofal?ta ett digital imorgon om du har möjlighet eller annat testa tidigt? 😍
  • pfk1991
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-12-04 17:19:36 följande:

Misstänker tidigt missfall här...är förkrossad. Väntade mens 30/11.. ingenting.. testat svagt positivt i en vecka. Igår ljusrosa flytningar... idag övergick det till blödningar, med molande värk och vanlig "mens" som det ser ut att vara...Jag är helt förkrossad.. den kortvariga lyckan varade inte länge.. genomgår assisterad befruktning pga samkönad relation, och det har varit många utredningar och dessutom hormonstimulerande inför insemination...

behöver få missfallet bekräftat, men nu är chanserna i princip obefintliga trots att jag testade positivt två gånger idag på Cb... men det är väl de små mängderna hcg som finns kvar i min kroppGråter.... är det NÅGON som iprincip fått mens och mensbesvär men ÄNDÅ varit gravida? greppar efter halmstrån men inser tyvärr katastrofen....

måste kontakta bm och kliniken imorgon, jag kommer bli hemma från jobbet för både kropp och knopp är helt slut..

Usch vad tråkigt 💔 ta din tid och var ledsen och sen ladda om. Hur har testerna sett ut under veckan, har de stegrat någonting eller har de sett likadana ut varje dag? Chansen finns ju såklart att man kan ha blödning och fortfarande vara gravid, men kanske skönare för ens psyke att ställa in sig på missfall ändå och fokusera på det positiva att du kan bli gravid - detta var väl första försöket? (ber om ursäkt om jag blandar ihop och det inte stämmer) 
  • pfk1991
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-12-07 17:51:16 följande:

Jag beställde efter tips i denna tråd Wondfo tidigt upptäckt Som jag fick hem idag och så klart inte kunde hålla mig från att testa.

Är på dpo +10.

vad är era erfarenheter av detta test? har någon upplevt felaktigt positivt? Jag kan inte tro mina ögon.
    Det var nog jag som tipsade om dem, jag fick positivt på dessa stickor före jag fick positivt på CB digitalt testa tidigt. Lägger in en bild på HCG-utvecklingen varje morgon från DPO + 9 till DPO + 13
  • pfk1991
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-12-07 19:18:37 följande:

Tack snälla tfk1991 och Åvt för era svar, jag tänker att jag testar igen imorgon bitti 🥰

Håller alla tummar 🥰 uppdatera gärna med resultat! 
  • pfk1991
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-12-09 05:34:13 följande:

Uppdatering; är idag 13 dpo och fick idag även utslag på rsfu (den röda).
    haft känningar i tjejmagen, men så pass vagt att jag nästan tror att jag inbillar mig 😅 känns helt surrealistisk!
    Men grattis!! 🥰 helt klart positivt! 
Svar på tråden BIM december