• Malines

BIM december

Hej! Har följt BIM November-gruppen, men aldrig postat något. Tänkte det kunde vara kul att delta, så lägger till mig på listan 😊 

Jag och min man har inga barn sen innan så detta blir vårt första och vi är inne på vårat 4e försök. Har ätit vinelle i ca 10 år innan jag gick av pillren. Har haft problem med mycket kraftiga mensblödningar och smärtor. Har även börjat äta rosenrot lite smått under denna mens för att se om de kan underlätta. Tar ett piller men gnäller över storleken på kapslar haha.
    Vi har även gjort misstaget att haft lite glid som vi nu förstått inte är bra, så blir inget hädanefter 😅 

Enligt Natural Cycles har jag ÄL på söndag och BIM 16 december. Borde stämma rätt så bra, har börjat testa men ingen stegring ännu. 
    Stort grattis till er som redan plussat håller tummarna att det är vår månad också 💖

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • Malines

Vad använder ni för appar? Har ni provat flera? isf vilken tycker ni är bäst? 😊

Jag har kört Natural Cycles men lite sisådär nöjd. Den sa till att jag skulle testa för ÄL för sent, så missade hela ägglossningen för några månader sen 😥

• Malines

Kan dela mina senaste NC grafer. Jag tempar oralt och är inte super noggrann vilken tid jag tempar på morgonen men gör det sekunden jag vaknar. Sover ibland med öppen mun och ibland med stängd men tycker ändå att man kan följa mina grafer rätt tydligt ☺️

Det som NC missade i början var att den sa till mig att börja testa för ÄL för sent så missade en ÄL i början tyvärr, innan NC hade lärt sig min temp... så det är tips att börja kolla lite tidigare än vad appen säger. 

Fick blinkande smiley på CB både igår och idag så verkar stämma fint 🥳

• Malines
    mo4s skrev 2024-11-30 22:29:57 följande:

Efter att ha fått lite höjning på LH- teststickan idag tog jag ett digitalt test på kvällen och fick fast gubbe. Kunde inte låta bli att kolla med Clearblue advanced också, samma där. Tog en teststicka som visade 0.54. 

La in detta som peak i appen Premom och nu ser det ut såhär; jag antar att jag ska lita på Lh-testerna framför temperaturen...?

Vi verkar vara väldigt synkade haha! Fick också min fasta glada smiley nu på kvällen, testade imorse och har haft tre dagar blinkande smiley på morgonen. Dessutom är min man också ute på galej med grabbarna ikväll haha 😅 Dock har vi inte haft mys de två senaste dagarna, men försöker att inte stressa upp mig.. Frågan är ju dock hur nära inpå ägget släpper som siripiri skrev 🤔

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-01 10:34:56 följande:
    Spännande att följas åt 😍 När skulle du ha din ägglossning? Tempar du också eller kör du tester? 🤩
    Tror inte du behöver stressa alls, 

Jag tänkte satsa sex ikväll och måndag? Borde väl bli bra. Eventuellt tisdag också om man orkar 😅 
    Ja men verkligen 😍 jag skulle ha idag enligt apparna men när jag la in positivt test idag och igår så ändrade de till att jag har själva ägglossningen imorgon 😁 jag tempar och kör CB lila så känner mig rätt trygg med att det stämmer 🙈 Vad kör du? 

Ja men samma här, tror dock inte vi orkar tisdag också haha så tänker sön mån borde bli fint 😅
  • Malines
    Siripiri skrev 2024-12-01 11:46:27 följande:

Kanske lite OT.. förlåt För de ♥️ 

Någon som vart med om utomkveds i denna tråden? 🥺
    och att kroppen löst det själv? 

Läste detta då jag fortfarande inte fått mens och mina bröst ömmar som fan..  stämmer in på mig fast jag inte haft yrsel, men lite illamående och  blödningen har upphört.  

Idag har jag haft en  tilltagande molsmärta men inte jätte ont bara på höger sida, inte lika högt som när jag har ägglossning utan längre ner längs höftbenet. Gravtestet idag är lika svaga men synliga som förra helgen. 

Ringde gynakuten imorse och dem sade att jag kunde komma men jag känner mig så töntig och vill inte ta hjälp av vården i onödan😞 Har läst så många andra trådar där folk åker in och så ser dem ändå inget? sedan slutar det med att dem åker in till slut igen pga smärtor och får göra operation. Har sån ångest över detta.. 💔 Tog ju blodprov i tisdags med, 88.3 i HCG hade jag då, men när jag kollar på stickorna så är stickan som svagast av alla jag tagit under veckan. 

Tycker definitivt också du ska åka in och kolla om de säger det, sparar dessutom på vårdens resurser att gå i tid och inte dra ut på de så att de kan få chans att bli värre och bli mer akut för dig också ❤️

• Malines

Stort grattis till alla er som plussat 😍❤️❤️❤️ 

December verkar vara en bra månad så håller tummarna för oss andra som är kvar att de blir samma 🤩

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-01 13:27:44 följande:
    Har du också fortsatt testa idag? Kollade nyss och det fortsätter stiga, spännande att se när det avtar och hoppas att temperaturen ger bekräftelse om någon/några dagar 🙏🏼 Använder du någon app? 
    Jag tog en till imorse för att vara säker, sen brukar jag testa varje morgon tills den visar rund cirkel igen, har sparat alla mätare så man kan använda nya stickor i dem ändå medans ett visar glad smiley 😁 

Set låter positivt 🙌🏼 Jag tempar med Natural cycles sen kör jag flow också som lite back up och nyss testat logga stickorna i premom, men tycker den fungerar så där. Du då? 🤗
  • Malines
    MG98 skrev 2024-12-02 11:29:23 följande:

Äl + 9 idag ❤️ 

Hoppas detta går vägen nu 🤞🏼

GRATTIS!! Håller tummarna 😍
  • Malines
    mo4s skrev 2024-12-02 07:21:18 följande:
    Smart, jag har också sparat för säkerhets skull 😂 Jag fortsatte testa under gårdagen, två gånger och tänkte testa med sticka och Clearblue digital idag och se om det dalar. 
    Imorse hade jag tempökning (igen, liknande som i fredags), men hoppas denna håller sig hög och bekräftar ägglossning. 

Brukar du ha några symtom på ägglossning? Jag har aldrig haft vad jag tänkt på men hade igårkväll och imorse lite molvärk.

Jag använder flera appar 🙈😂 Men mest Premom och flo.
    Vad var det som inte funkade med stickorna i Premom? 

Det känns smart att testa med vanliga stickor också när man fått sina blinkande så man kan följ upp och nedgång bättre än med CB även om de är super på att få lite mer svart på vitt. Ska också göra det nästa ÄL om det inte tar sig denna gång 🙈 

Du får uppdatera om det fortsätter stiga, min knatar uppåt nu, igår och idag 😊CB visade fortfarande fast smiley för mig imorse, så gissar att jag har ÄL nu kanske eller kommer ha under idag/kvällen/natten eller kanske imorgon för har lite molande värk lite till höger. Haft molande värk någon gång förut som jag uppmärksammat men brukar alltid få ömma bröstvårtor under ett par dagar efter ÄL 😅 Har inte tänkt på att det kommer efter ÄL men insåg det när du frågade och min man sa till mig att du har det och så kollade jag vad jag loggat i appen och japp väldigt tydligt mönster 😂 

Ah men nice haha att köra fler även om det blir mycket att fylla i så håller man sig lite sysselsatt med det lilla roliga innan man får plussa 😅🙈 Tror det känts som att premom fungerar si så där för att den tyckte jag skulle ha ägglossning mycket senare i veckan fast jag loggat in allt och sen plötsligt ändrade den sig till att idag vad dagen typ jag hade ÄL (igår) medan de andra apparna följer varandra likvärdigt, men de kan ju iof vara bra så man är lite mer på tårna och inte litar blint på apparna 💁🏼?♀️

• Malines
    Anonym (Anonym11) skrev 2024-12-02 15:25:22 följande:
    Hej! Nu håller vi tummarna för alla. 
    Jag lägger til min BIM 27/12

{#emotions_dlg.flower}

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    27/12 Anonym11
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    välkommen, Tror dock du har fått tag på en äldre lista där många personer saknas 🙈😊
  • Malines
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-02 13:42:23 följande:

Nu börjar jag komma in i tempningen! Vilken dag brukar ni ha ÄL? Mina appar säger verkligen olika så jag börjar undra om vi kanske missat äl egentligen. Misstänker att ägget släpper lite senare än vad jag tror så hoppas att NC ska hjälpa mig med temp och att jag får bekräftat ÄL.

Och! Grattis alla plus????

Jag har rätt tidigt, cykeldag 12-14 lite varierat så har också missat tidigare fast jag tempar med NC. Lärde mig att börja testa lite tidigare än vad NC sa så att jag inte missar min ÄL, och när jag använt NC några månader och lagt in temp och positiva/negativa ÄL test så är appen nu med på noterna. ☺️

Vad sa NC och vilken dag tror du att du hade? 

• Malines
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-02 15:04:16 följande:

Hej alla!

haft peak på ägglossningstesterna jag tagit I flera dagar, så kan vara allt mellan 8-13 dpo idag! Ser ni något eller hittar mina ögon på linjer igen?😂

detta test är taget nu, dvs inte morgonurin. Ska testa imorgon på morgonen igen, blev lite otålig nu bara😂
    Ser tyvärr ingen linje men det är svårt genom skärmen 🙈 Men som du säger testa igen imorgon bitti ☺️
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-02 15:31:28 följande:

Ååååå Grattis grattis grattis alla som plussat!!

S
    Här tog mensen precis slut och min monitor säger att det är dags att börja testa 🥳🥳. Detta blir första riktiga försöket för oss eftersom jag precis haft min första mens efter amning och förlossning 🥰🥰

Välkommen! Hur länge sen var det du hade din förlossning? 🥰
  • Malines
    Annpor skrev 2024-12-09 10:16:36 följande:

Hej hej! 

Ny på det här med att tempa så frågar här i hopp att någon kan svara. Stämmer det att tempen i regel sjunker på ägglossningsdagen, för att sen 1-2 dagar efter öka?

Fick ägglossning igår (vad jag tror) på dag 29 (!). Ska bli spännande att se om det ens kan leda till graviditet 😊

Det kan nog vara lite annorlunda för alla men gissar på att tempen vänder uppåt strax innan ägglossning. Det gör min temp iaf varje månad och sen bekräftas ägglossningen genom att tempen fortsätter stiga. Så min lägsta temp är oftast dagen innan självaste ägglossningsdagen 😊

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-09 10:13:50 följande:
    Tack för svar!

Ja, det kanske det gör?

Jag använder endast Premom och har i efterhand fört över data till FF... I Premom är ägglossning daterad 2/12 eftersom peak på LH- var 1/12. 

Men tempökningen var ju faktiskt 2/12 så det borde ju vara rätt i FF då? 

Tips på hur man kan ställa om den i Premom isåfall 😂

Vilken tid hade du din peak? För ägget ska släppa ca 12 timmar efter peak så kan ju vara natten till den 2 dec? 

Vi ligger ju väldigt synkade och mitt ägg släppte någon gång mellan natten och eftermiddagen den 2 tror jag, för visade fortfarande glad fast smiley söndag morgon (peak) och fast smiley måndag morgon (svagare streck) och sedan negativt måndag kväll 🙈

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-09 14:08:33 följande:
    Jag tror peak var kl 13.00 1/2 , den gick sedan ner men var fortfarande hög 17.00 och tom cirkel/låg på måndag morgon. 

Nu råkade det bli olika tester, så kanske inte är helt 100% 

När tror du att det var? 

När tänkte du börja testa, visst hade du också BIM 18/12? 

Då skulle jag tro du hade någon gång under natten till den 2/12 så det spelar nog inte så stor roll vilken av dagarna du räknar ifrån men är man petig så blir det väl tekniskt den 2/12? 😊 men ÄL stämmer in både med dina tester och tid efter peak på natten tycker jag. 

Min BIM blir 16/12 för har alltid mens typ prick två veckor efter ägglossning och de blev den 2/12 för mig. 

Tänkte nog ta ett test på onsdag eller Torsdag har lite beslutsånges, känns mer okej om de visar negativt då för man vet att det är väldigt tidigt 😅 Du då? 

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-12 16:14:31 följande:
    Hur har det gått för dig? Blev det något test? Jag höll mig från att testa imorse och satsar på imorgon, om jag vågar! 

Jag tog ett test igår men det blev såklart negativt 🥲 har verkligen inga symtom alls mer än svullna bröst men de blir de alltid inför mens? och min temp är så låg denna månad så känns ännu mindre hoppfullt 😫

Överväger att testa imorgon eller vänta på mensen på måndag, vågar typ inte testa i helgen för blir det negativt då då vet jag att man blir nere, och trist att vara det på helgen 🥲

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-12 19:26:15 följande:
    Åh, vad tråkig! Vilka test använder du? Förstår känslan. Har gått från att vara taggad på att testa till att jag tycker det känns jobbigt eftersom jag är så rädd att bli besviken igen. Men är det så, är det inte mycket att göra åt, får bli nya tag nästa cykel!

Hoppas på ett plus för dig nästa gång du testar 🥰
    TrueResolution skrev 2024-12-12 19:45:03 följande:
    Känner med er! Har också börjat tappa glädjen med att testa för man är så innerligt nervös av att få mötas av de blanka testen igen och känna sig uppäten av hopplösheten. 😢

Ja men exakt! 🥲 Min man är verkligen så stöttande och bra men klart han ändå inte kan förstå känslan när det är blank på den där stickan.. 

Tack, du med 🥰 ska vi ta test tillsammans imorgon haha? 

TrueResolution när hade du BIM? ☺️

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-13 06:27:01 följande:

Ett plus imorse 🥹 Trodde verkligen inte det, mardrömmar om graviditetstest, temperaturen dippade lite imorse och sov riktigt dåligt inatt. 

Nu hoppas jag att det utvecklas som det ska och får vara kvar denna gång 🙏🏼

Mf i oktober, vecka 7, har haft en normal mens mellan.

Åh grattis vad kul! Håller tummarna för att de vill gå hela vägen för dig denna gång 🥰 Så härligt att det blev en av oss, mitt var tyvärr tokblankt imorse 🥹 

• Malines
    mo4s skrev 2024-12-13 11:19:46 följande:
    Tack! Åh, vad tråkig 😔 Håller ändå tummarna för att det dyker upp ett plus! Jag plussade sent förra gången! 
    Tack för din positivitet 🥰 känner Nog på mig att det inte är något så får sikta på nästa månad. Det är så tufft när det kommer blankt när man är som mest känslig i sin cykel också 😅 

känns som typ alla har lyckats få ett plus under en fem månaders period även om det kanske slutat i Mf 🙊

Vilka test har du kört med vid ÄL och testa graviditet tidigt? 
Svar på tråden BIM december