Inlägg från: RainbowFamilyDreams |Visa alla inlägg
  • RainbowFamilyDreams

BIM december

Hej! Är en kvinna på 33 år som är tillsammans med en annan kvinna, 34 år.

Vi hade vår första insemination för några dagar sedan, BIM 2 december.

Stimulerat med Letrozol och Ovitrelle.

Det är vårat första försök och vi är väldigt ödmjuka inför processen.

• RainbowFamilyDreams
    1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • RainbowFamilyDreams

Hej!

Jag ska ha mens på lördag 30/11. Ska ta graviditetstest på måndag.. men kunde givetvis inte hålla mig...

Har insiminierats (samkönad relation). Tog ägglossningsspruta Ovitrelle vid midnatt 13 nov (onsdag 13/11 kl 23.59). Insiminerades fre 15 november. 

Igår och idag har jag testat svagt positivt. Får vänta tills BIM... men är smått hoppfull...

• RainbowFamilyDreams
    NassaNisse skrev 2024-11-28 06:00:14 följande:

Negativt nu på morgonen? jag fattar ingenting kanske tidigt mf som kroppen snappa upp? mitt hopp släcktes nu tror det är tok kört 

min kropp lever rövare med iaf?. Ska slicka mina sår och försöka tänka på annat nu
    ett ljuvligt ögonblick trodde jag att det lyckats 

Håller tummarna att det vänder igen! 

Du har inte tagit något hormonsrimulerande eller något annat som kan påverka? Har du testat på andra typer av tester också?

• RainbowFamilyDreams

Beräknad mens idag, 30/11.....

Tog test imorse, fortsatt positivt. Tyckte det var lite svagare imorse, och starkare nu (lite skillnad i ljus iofs på bilderna, men ändå) ? Har varit så flera dagar.. svagare på morgonen, starkare på dagen/kvällen.
    Håller tummarna för att det inte är tidigt MF...utan att jag faktiskt blivit gravid på första försöket - och med insemination... Skäms. Försiktigt optimistisk..

• RainbowFamilyDreams

Misstänker tidigt missfall här...är förkrossad. Väntade mens 30/11.. ingenting.. testat svagt positivt i en vecka. Igår ljusrosa flytningar... idag övergick det till blödningar, med molande värk och vanlig "mens" som det ser ut att vara...Jag är helt förkrossad.. den kortvariga lyckan varade inte länge.. genomgår assisterad befruktning pga samkönad relation, och det har varit många utredningar och dessutom hormonstimulerande inför insemination...

behöver få missfallet bekräftat, men nu är chanserna i princip obefintliga trots att jag testade positivt två gånger idag på Cb... men det är väl de små mängderna hcg som finns kvar i min kroppGråter.... är det NÅGON som iprincip fått mens och mensbesvär men ÄNDÅ varit gravida? greppar efter halmstrån men inser tyvärr katastrofen....

måste kontakta bm och kliniken imorgon, jag kommer bli hemma från jobbet för både kropp och knopp är helt slut..

• RainbowFamilyDreams
    pfk1991 skrev 2024-12-04 19:17:16 följande:
    Usch vad tråkigt 💔 ta din tid och var ledsen och sen ladda om. Hur har testerna sett ut under veckan, har de stegrat någonting eller har de sett likadana ut varje dag? Chansen finns ju såklart att man kan ha blödning och fortfarande vara gravid, men kanske skönare för ens psyke att ställa in sig på missfall ändå och fokusera på det positiva att du kan bli gravid - detta var väl första försöket? (ber om ursäkt om jag blandar ihop och det inte stämmer) 
    Hej. Tack. De har varit positivt svaga i en vecka, varken mer eller mindre (aldrig dock testat med det optimala urinen). Det var positiva test även igår när blödningen kom, men jag har förstått att hcg kan finnas kvar ett par veckor trots missfall. Jag får vara glad att någon befruktning skett, och ja det är första försöket. Jag är dock beroende av assisterad befruktning med hormonbehandling så måste vänta nu tills de kan ta emot oss igen. Kliniken vill dock ändå att jag tar ett nytt test om en vecka... men jag vet att det här är missfall då jag blöder som vid vanlig mens. Jag bara väntar och väntar... som vi gjort i fem år då vi sökte första gången för detta... 3 år i kö bara det.. och den biologiska klockan tickar ju tyvärr vidare. Men - jag vet att jag reser mig igen... men det är tungt <3. Tack snälla för peppen. 
Svar på tråden BIM december