Inlägg från: Anonym (Hoppaspånummer3) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hoppaspånummer3)

BIM december

Hej!

Vi har precis bestämt oss för att vi gärna vill ha ett till barn om det går så detta är första försöket. Har aldrig skrivit i en sån här grupp tidigare men följt många, tänkte att det kunde vara kul under vägens gång mot förhoppningsvis vår tredje och sista bebis.

Jag tror att ägglossning var för ett par dagar sedan, har bara gått på känsla och kollat sekret. Bim är 6/12.

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    6/12 Anonym (Hoppaspånummer3)
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

Trodde jag skulle vara lite mer chill iom att jag har två barn och detta endast är vårt första försök till nummer tre men det går sådär haha. Är på ÄL+8 tror jag och tycker mig känt mycket molvärk och stickningar typ i några dagar. Här om dagen hade jag världens metallsmak i munnen. Kan man verkligen känna symptom såhär tidigt? BIM enligt P-Tracker 6/12 men jag tror som sagt ägglossningen kom lite tidigare. Tycker dagarna går sååå långsamt!

God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom. 

Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?  

Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.

Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-11-29 07:33:08 följande:

God morgon! Kunde inte hålla mig längre, testade imorse. Tror att jag är på ÄL+10-11 och beräknar mensen till tisdag (Om jag utgår från min normala cykel på 26 dagar). Har de senaste dagarna haft väldigt mycket molvärk/mensvärk, lite hugg och stickningar typ och mått illa (?) men sånt där kan ju vara skensymptom. 

Jag tycker mig se en supersvag linje (tycker det syns mer i verkligheten än vad som lyckades fastna på bild) men vet inte om jag bara inbillar mig. Vad tror ni?  

Åh vilken jobbig väntan nu några dagar innan jag testar igen. Har i mina två tidigare graviditeter alltid väntat till BIM+1 innan jag testat, då har det inte varit någon tvekan om resultatet.

Haha alltså vilken superdålig upplösning på bilden det blev! Fattar att det inte går att se nåt 🙈😅

Testade imorse igen (så otålig 🤭), ÄL+11-12. Tycker att strecket är något starkare än igår men ingen superskillnad. Är det normalt att stegringen går långsamt? När är det troligt att ett digitalt test skulle ge utslag? 

RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-30 11:03:52 följande:

Beräknad mens idag, 30/11.....

Tog test imorse, fortsatt positivt. Tyckte det var lite svagare imorse, och starkare nu (lite skillnad i ljus iofs på bilderna, men ändå) ? Har varit så flera dagar.. svagare på morgonen, starkare på dagen/kvällen.
    Håller tummarna för att det inte är tidigt MF...utan att jag faktiskt blivit gravid på första försöket - och med insemination... Skäms. Försiktigt optimistisk..

Grattis, vad fint! 🥰

Nu behöver jag inte tveka längre 🥰 

Lycka till alla här inne och grattis till er som redan plussat! ❤️
    Väntarpå4an skrev 2024-12-01 06:20:04 följande:

Ni som plussat! 
    Vad hade ni för symptom?
    Ni som väntar på bim!
    Känner ni några symptom? 
    ❤️🥰

Tack! ❤️

Jag har sen typ ÄL+8 känt av rätt mycket molvärk och en hel del illamående. Hade även metallsmak i munnen en dag och fått blodtrycksfall när jag rest mig upp.
    Väntarpå4an skrev 2024-12-01 07:15:55 följande:
    Så skönt att få det bekräftat nu😍🙏
    Vilken dag är du på nu i cykeln? 
    Jag är bara på äl+6 men känner något, sen vad det är de är frågan😅
    Verkligen! Bara att hålla tummarna att det går vägen 🙏 Jag är på dag 24, brukar normalt ha en cykel på 26-27 dagar men förra månaden var den hela 33 dagar. Hade precis tagit ut min kopparspiral då, vet inte riktigt om det var därför cykeln blev lite rubbad 🤔

Vad spännande! Jag håller tummarna för dig! När är BIM? Ser att det blir fjärde barnet för dig, hur gamla är de andra? Jag har två pojkar, 4 och 2,5 så detta blir vårt tredje och sista barn 🥰
    Sanso skrev 2024-12-01 07:32:17 följande:

Mitt illamående var tydligen inte inbillning. Bim-1 🥰 
    Grattis, vad rolig! 🥰 När blir BF? 
    MG98 skrev 2024-12-02 11:29:23 följande:

Äl + 9 idag ❤️ 

Hoppas detta går vägen nu 🤞🏼

Grattis! 🥰
    Olivia891234 skrev 2024-12-09 13:45:13 följande:

Hej!

Jag har ett barn på 2,5 år och nu ska vi satsa på ett syskon! Jag hade ägglossning den 25:e nov och hade sex då och dagarna innan.

Tog CB ultratidigt graviditetstest den 2:a där det stod ?inte gravid?. Tog ett till tidigt test, denna gången apotekets med streck där jag inte såg något den 5:e på eftermiddagen. 

Nu idag (på dagen) har jag tagit två test, ett vanligt och ett till ultrati från apoteket. Se bilder. 

Jag har mått piss sedan typ efter ägglossning, haft molvärk och känningar, nästan som mensvärk, och mår illa nästan hela tiden. Lite ömma bröst. 

Det syns ju något på testen men borde det inte vara starkare på ?testa tidigt?? Och varför har det inte gett utslag tidigare? 

Vad tror ni, är jag gravid eller spökar min hjärna med mig? Detta är ju inte heller morgonurin men jag blir tokig på osäkerheten.

Jag tycker det där ser positivt ut 🥰 För mig var de tidiga testen också svaga men tog sen ett digitalt testa tidigt någon dag senare och då stod det gravid. En vecka senare tog jag clearblue med veckoindikator, det stod 2-3 veckor 😊 Testa ett digitalt om någon/några dagar så ska du se att det blir positivt. Ägglossningen kan ju ha skett senare än man tror som gör att testen inte är så starka. Lycka till! 🥰
Svar på tråden BIM december