• Siripiri

BIM december

Inte fått mens än men min temp talar sitt tydliga språk att den kommer idag eller imorgon. Hoppas på imorgon för då har jag fått lite förlängd lutealfas 🙏🏼
    Bröt två fingrar på jobbet igår så det fick bli en liten kur penicillin pga vi försökte punktera en av dem blodfyllda naglarna🙃 Känns aldrig bra att äta penicillin, men hellre nu än nära inpå ÄL.

Detta blir totalt vårt 6e försök tror jag, tyvärr redan börjat tappa hoppet efter två tidiga missfall och rädd att man aldrig kommer kunna bli gravid på riktigt pga endometriosen. Men kanske att 2-3v veckors sjukskrivning med promenader och ingen jobbstress kommer göra mig gott iallafall 🙏🏼

1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - Vallmo93

10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 -  Anonym (Janey)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

• Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-17 10:28:57 följande:

Hej,
    Hoppar in här från november-tråden eftersom mensen dök upp idag. Det var ganska väntat. Jag fick ett tidigt mf i vecka 7 i oktober och missade nog förra äl eller så var kroppen inte redo helt enkelt. Har börjat ta lite kosttillskott, ätit Mamma Optimal sen september, men nu även rosenrot och Q10.

Har en son på 16 månader sen tidigare.

Förväntad ÄL 3/12 och BIM 18/12 så hoppas på en tidig julklapp. 

Har precis börjat tempa för att få bättre koll men har också tänkt använda Clearblue advanced. Dock funderar jag på att köpa vanliga stickor också som bara mäter lh. 

Någon som har tips på bra ägglossningstester?

Har en del appar, dels flo och premom.

Jag tycker apoteas egna ÄL-stickor har vart bra 😃 
    fått test starkare än kontroll på dagen för ÄL. 

• Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-19 07:31:19 följande:
    Så är det säkert 🥲 Sjukt vad det kostar pengar men både graviditetstester och ägglossningstester... och kosttillskott 😂

Testade du imorse? Hur gick det? Vilken cykeldag är du på nu? 
    håller med 🥲 har skojat om att delar av en framtida unges barnbidrag kommer gå till mig efter alla utgifter på tillskott och stickor 😂♥️ 
  • Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 10:15:21 följande:

Ni som tempar har tempen plötsligt varit lite högre genom hela follikelfasen än tidigare? Förra cykeln hade jag en cover live på 36.12 och mätte i snitt 36.05 under follikelfasen, ganska ojämnt dock. Nu har jag ingen cover line ännu pga att jag inte haft ägglossning än men mäter i snitt 36,13 vilket gör att jag snittar över min förra coverline. Nu som använder FF, får ni olika coverline varje månad? Enligt NC tror jag den är samma? 

Enda skillnaden jag gjort är att jag mäter (med apple watch) på den andra handleden, tror det kanske gjort tempen jämnare men undrar varför jag är lite ? varmare ? nu 😅 Sen hade jag ju missfall också förra månaden som jag antar kan stöka till det men eftersom tempen varit så jämn kändes det som hormonnivåerna också borde vara relativt jämna också. 

för övrigt är jag inne på 6e dagen med blinkade smiley . . . 😴 

Min temp har gått bananas senaste dagarna, inkl vilopuls och annat. Har även ångesttryck över bröstet idag så undrar vafan som händer i kroppen 😳 Känner mig inte förkyld utan känns lite som när jag blev gravid  augusti, men har ju inte haft ägglossning än, är ju bara CD9. 

Min coverline i aug och september har typ vart ~36,15 och 36,25 i oktober 😊 

• Siripiri
    MG98 skrev 2024-11-21 12:44:45 följande:
    Okej men då troligen inget konstigt att coverline förändras lite från cykel till cykel. Får helt enkelt invänta och se, men nu tycker jag äl kan komma! 

Nä det har säkert med mängden hormoner i kroppen å så☺️ Du ser ju ut att ha en väldigt mycket stabilare kurva nu ju! 

• Siripiri
    Jag tar bort mig tillfälligt för tydligen hade jag inte mens förra veckan utan en stor blödning + vad som kändes som rejäl mensvärk. Min temp sjönk ju med sen plötsligt för några dagar sen började den stiga. Vilopuls ballade ur med 😅
    Tog digitalt idag som tyvärr bara visade 2-3v, borde visa 3+ för är på 23 dagar efter ägglossning.. 
    Bara att invänta mitt typ fjärde missfall på ett år och 6 försök😒

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    6/12 Anonym (Hoppaspånummer3)
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-23 09:56:33 följande:
    Nej så ledsen jag blir 💔 du är säker på att det inte kan vara senare äl så att detta stämmer? ❤️
    😔💔 
    Tyvärr stämde temp och äl-smärta väldigt bra överens, sen visst ägget kanske tar sin lilla tid att fästa. vet inte :( 
    Ska till arbetsterapeuten på måndag för mina brutna fingrar, ska se om jag kan få ta blodprov för att kolla HCGn. Samt såklart kontakta gyn så man kan få komma på VUL för är lite rädd för utomkveds då jag haft lite mer ont ibland på höger sida senaste veckan. ♥️ 
  • Siripiri
    mo4s skrev 2024-11-23 13:34:33 följande:
    Beklagar 😞 Hoppas du kan få komma in och göra UL och kolla läget och om det är mf - att du återhämtar dig fort ????

Hjärta
    Ja jag ska ringa direkt på måndag och hoppas dem kan klämma in mig snarast! pallar inte åka till gynakuten (annan stad/halvtimma bort).. Mm efter detta blir det nog paus ett tag, eventuellt att jag går på p-piller så man slipper ha mensvärk i några månader Hjärta

Väntarpå4an skrev 2024-11-23 16:02:36 följande:
    Hoppas du får kolla så du vet. Värsta som finns är att vara ovetandes ❤️ massa styrke kramar

Jaa detta känns så himla skumt :( inga direkta symptom i övrigt på graviditet, ev att brösten har börjat ömma lite idag, men ytterst lite.. sen som sagt bara lite molvärk och lite lättirriterad mage. Tack Hjärta

• Siripiri
    Errorika skrev 2024-11-24 15:55:52 följande:

Beräknad ägglossning idag, jag tror vi har fått till det ganska bra, trots att vi båda varit trötta och förkylda.

Men en sak grämer mig: Fick jättestarka streck på LH-testet i fredags, plus hade "fertila känningar" både torsdag och fredag. Men min man var alldeles för trött och sjuk för att ligga. Och senaste gången vi hade fått till det då var på onsdagen... Sen fick vi till det igår och idag också, men det kanske var "för sent" om jag har haft en sån där "LH-surge"? Omöjligt att spekulera i egentligen, jag fattar det. Det visar sig hur det gick. Blir nog ett "för säkerhets skull-ligg" imorgon eller tisdag också 😅 

Men blir lite irriterad på mig själv, jag vill verkligen inte att det ska vara ett stressmoment varje ägglossning att alla ligg ska vara placerade exakt "rätt". Det krävs väl egentligen bara en gång. Vill ju att den här tiden ska kännas kul och typ spännande. Hur brukar ni resonera?

Spermier kan ju hänga kvar och överleva i fem dagar så dem kommer nog inte missa ditt ägg på väg ner om nu mös i onsdags och igår ☺️ 

Vet att någon i novembertråden hade sex 4 dagar före ÄL har jag för mig, samt bara en gång och blev gravid 😃 
  • Siripiri

Jahopp nu är nog missfallet här 🙃 rosaröda flytningar och tempen var lite lägre imorse. I augusti var jag gravid i 39 dagar och idag är på 38, så det är väl så länge som min kropp vill behålla ett embryo.. 😶 
    Nu tror jag att det blir babymaking-paus♥️  

Lycka till allihopa♥️♥️🌸

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-24 17:32:16 följande:
    Lider med dig❤️❤️❤️ massa kramar
    Errorika skrev 2024-11-24 18:31:59 följande:
    Ja, vi får se om det tar sig! Tack för pepp!

Och beklagar verkligen ❤️❤️
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-25 17:16:28 följande:
    Åh lider med dig ❤️ håller alla tummar och tår att så inte är fallet så klart!! Skickar massa kramar ✨
    Tack fina ni! ♥️♥️  började blöda nu på eftermiddagen efter massa ilande/huggande smärtor från lunch i 1.5-2h.. 
    Har bokat missfallsutredning nästa år nu iallafall så får vi se vad det visar.. tror mest det är min eventuella endometrisoen som ställer till de. Nu när jag vart hemma för mina trasiga fingrar jag läst studier kring endometrios och fertilitet, så känns det inte hoppfullt :( 
  • Siripiri

Okej här kommer en liten oväntad uppdatering kanske..
    Det drog inte igång någon riktigt missfallsblödning igår, bara rosa/rödrosa flytningar. Pratade med en barnmorska från gynakuten imorse och hon sade bara jag skulle avvakta 🙄 
    Enligt barnmorskan är jag på 5+4, enligt Preglife 5+6. 
    Symptom är ömmande bröst (ökande sen i söndags), lite halsbränna ibland och molande tjejmage till å från i olika grad och temp imorse på 36,62. 0,1 högre än igår.  

Såhär ser mina test ut: ingen stegring.. och rätt svaga ändå 

Ska nog betala för HCG blodprov för känns inte som man kan lite på ett urin helt efter att ha googlat lite.. ett digitalt CB sade 2-3v igår och det är 25 dagar sedan ÄL 🙄 Orkar inte gå runt och vänta i ovisshet på ett eventuell missfall.. 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-11-26 19:45:12 följande:
    Åh vad jag hoppas att allt är i sin ordning för er❤️ jag har också haft flera missfall detta året och jag får alltid samma från gyn att de kollar inget innan v.6 det är ju bara några dagar dit, åk upp så du får ett vul och konstaterat hur det är, då kan de lika gärna ta blodprov också.
    Lider med dig men hoppas så innerligt att bebis är kvar❤️🙏
    Mm har bokat HCG-test nu plus några andra tester imorgon, håll en tumme♥️ 

Ja det suger verkligen.. ♥️ hoppas verkligen du får en plus som stannar denna gången! 🎄🎁
  • Siripiri
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-26 20:22:54 följande:

Dagens LH. ska inte ljuga, hade inte höga förhoppningar av någon anledning att jag skulle få något resultat av detta testande, men det ser ju ändå lovande ut? 

har även haft känningar i äggstockarna idag så jag hoppas att det tar denna månad!

Ser verkligen ut som ett Peak-test 😃🙏🏼
Svar på tråden BIM december