• Vallmo93

BIM december

Hej alla!

Här har mensen kommit så hppar in här från November tråden. 2a försöket, första barnet. Ganska säker på att vi missade mysa vid ÄL nu i November så mest taggad på nytt försök 😂 

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    5/12 - Annpor
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    8/12 - Vallmo93

10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)

• Vallmo93

Oj, såg att en hade fallit ur listan så försöker korrigera med ny lista 💛

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - Vallmo93

10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

• Vallmo93
    pfk1991 skrev 2024-11-19 20:26:09 följande:

Ni som är bra på tempkurvor, när skulle ni säga ägglossning skett? Jag fick positivt test CD17, tror ni ägglossning skett CD18 eller CD19 utifrån kurvan? Hade väldigt mkt ägglossingssmärta CD18 och negativa ÄL-test. 

Tycker det kan vara svårt att sätta exakt dag enbart på tempen. Min tempoökning efter äl är ofta gradvis ökande under ca 2 dagar (och inte upp till superhögt direkt dagen efter). Så hade jag varit du hade jag utgått från det positiva ältestet cd 17 och ägglossningssmärtorna cd 18 att det är på cd 18 din ägglossning skedde 🙂

• Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2024-11-19 21:59:09 följande:

Tycker det kan vara svårt att sätta exakt dag enbart på tempen. Min tempoökning efter äl är ofta gradvis ökande under ca 2 dagar (och inte upp till superhögt direkt dagen efter). Så hade jag varit du hade jag utgått från det positiva ältestet cd 17 och ägglossningssmärtorna cd 18 att det är på cd 18 din ägglossning skedde 🙂

Men med det sagt - är ingen expert på ägglossningssmärta heller. Förra månaden är första gången jag kände den själv och försökte då googla lite. Förstår det som att vissa känner den lite innan (typ dagen innan) själva ägglossningen och andra på ägglossningen - så cd 19 är ju ingen omöjlighet heller 😅
  • Vallmo93

Varit lite tystnad från mig i tråden men har varit i den tråkiga perioden efter mens och rejäl förkylning. Imorgon cd 10 så då börjar ägglossningstestandet 😍  Väldigt pepp på kommande veckan!

• Vallmo93
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 19:50:50 följande:

Hur går det för er alla här inne?

Har försökt att julpynta lite idag men känner att humöret är i botten just nu. Vet egentligen inte varför. 

Äl i onsdags/torsdags och vi prickade in bra kändes det som. Två dagar efter, som ställt efter klockan, kommer mina blödningar. Det tar verkligen bort tron direkt. Så nu har jag småblödigt sen dess. Vi hade en helg utan barn nu och föhoppningar om att kunna njuta lite extra om ni förstår 😉

Allt blir liksom förstört pga det här. Har en tid hos gyn om en och en halv vecka. Jag som hoppas på att plussa innan dess. 

Nc beräknar min ÄL imorgon så vi har myst på det bra i helgen, både igår och idag, och varit taggade på att ha tajmat rätt. 🙈

Meen jag har knappt något sekret (kan egentligen bara jämföra med förra månaden som var första försöket och då jag började kolla efter sånt, och hade en del) så mitt hopp har sjunkit lite nu också. 4e dagen idag också med blinkande cb lila så nu håller jag bara tummarna att den blir fast imorgon så det känns som vi iaf fick till värdiga försök (mannen åker iväg imorgon, så lite kört om den skulle komma sent nästa vecka istället).

menmen! Inte så mycket mer att göra nu detta försök än att se när ÄL blir och sen långa tiden till bim! 😅 

Brukar du ha blödningar under lutealfasen? 💛 (och sorry om jag missat om du berättat om det tidigare)

• Vallmo93
    MG98 skrev 2024-11-24 21:23:29 följande:
    Och jag tror du kan börja tempa när som helst i cykeln egentligen men desto tidigare desto bättre! 
    Ja skulle säga samma ☺️ går att börja när som men tidigare är bäst för att kunna fånga upp en hyffsad genomsnittstemperatur under både follikulärfasen och lutealfasen.

sen är det svårt att dra slutsats efter enbart en cykel. Nc exempelvis använder all historisk data (men med fokus på senaste 3 cyklerna), så ju längre man använder det desto lättare blir det att se samband osv ☺️
  • Vallmo93
    Väntarpå4an skrev 2024-11-26 06:16:14 följande:

Hej

Hade min LH peak i söndags och fast glad gubbe med cb lila. Igår dunder äl smärtor och idag höjdes tempen till 36.62 har inte fått en coverline än men ni som tempat ett tag, ser detta ut att vara en normal höjning och skulle ni ta det som en bekräftelse på att äl skett? 

Vi har verkligen försökt pricka denna månaden hade vuxenmys tor, lör, sön, mån 😅 nu har vi nog paus ett tag. Hoppas det tar sig på detta nu❤️🙏

Åh vad kul! Ja det är en jättefin stegring i tempen - jag hade absolut utgått från att ÄL var igår (Med tanke på lh peak och smärtor också). Men NC (som jag använder) bekräftar ÄL först när man haft 3 höjda temps så förhoppningsvis kommer den ligga där uppe, så blir den bekräftad. Eventuellt höjas lite lite till (tror man brukar säga att diffen mellan follikulär och luteal ligger runt 0,4-0,6). 😄❤️
  • Vallmo93
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 23:31:14 följande:

Då får vi hålla tummarna att det är imorgon, då borde ju chanserna vara goda! 

Nej när Äl väl vart så är det ju inte annat än vänta, och den väntan brukar ju ofta vara såå lång.. 😂

Ja jag har alltid det under lutellfasen. Vi vet inte heller om det påverkar chanserna till graviditet. Vissa säger att det är svårare för ägget att fästa om man blöder medan andra sagt att det inte ska ha nån betydelse. Ska iallafall ännu en gång försöka kolla upp det. 

Förstår! Ja det är ju jättesvårt att förstå kroppen ibland eller vad som påverkar. Men bra att försöka kolla upp det igen och försöka få något svar! ❤️

Fast smiley kom nu imorse och lite mer vattnigt sekret än tidigare, så eventuellt ÄL imorgon. Tycker den här cykeln har varit svår för mig att tyda och de bästa mysen vi fick till blir då 3 och 4 dagar innan ÄL 🙈 Det är väl egentligen bara att släppa (besvikelsen), men hade hoppats på lite bättre tajmat denna månad. Speciellt då vi missade förra månaden med en dag och i december har jag beräknad ÄL runt julafton och vi reser till familjen med fullt hus (=tror inte mannen är så sugen på mys då). Haha 😅
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2024-11-26 09:05:19 följande:
    Haha jag har också nästa beräknade ägglossning runt jul! Enligt Natural Cycles till och med på självaste julafton hahah. Vi ska såklart också hem till släkt, så känns svårt att få till särskilt många ligg då? eller ägglossningstesta heller för den delen. 

Fick precis gröna dagar och bekräftad ägglossning i lördags och börjar redan tänka på nästa ägglossning, så dåliga odds tror jag att vi har. Våra bästa försök var också fyra och tre dagar innan ägglossning, och sedan på själva ägglossningsdagen. Men det har jag förstått inte är värt särskilt mycket 😓

Men vem vet vi kanske har tur! Om det var så noga med dagarna som man ibland kan fastna i att tänka så skulle ju ingen bli gravid av misstag 😆
    Haha, ja jag är också sån som sitter och kollar på hur kommande månad/er. Såg egentligen fram emot julveckan som absolut mest (med massa mys) då planen egentligen var att stanna hemma och träffa en annan del av släkten. Men så ändrades det 😅 men blir det nya försök då så tror jag att jag kommer skippa helt äglossningtestandet iaf, blir för mycket smusslande.

Och ja, håller tummarna för oss! Helt kört känns det såklart inte 😄 När är det du har bim?
Svar på tråden BIM december