• Errorika

BIM december

Hej! Jag lägger gärna in mig på listan. Har följt BIM November-gruppen, men inte postat något. Tänkte det kunde vara kul att pröva :) 

Oktober var första månaden vi aktivt började försöka med att pricka ägglossning osv. Så allt är ganska nytt fortfarande, och jag håller huvudet kallt, även om jag såklart hoppas på ett plus snart.

Enligt Natural Cycles är jag inne i mitt fertila fönster just nu med beräknad ägglossning på söndag. BIM 6 december.

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • Errorika

Beräknad ägglossning idag, jag tror vi har fått till det ganska bra, trots att vi båda varit trötta och förkylda.

Men en sak grämer mig: Fick jättestarka streck på LH-testet i fredags, plus hade "fertila känningar" både torsdag och fredag. Men min man var alldeles för trött och sjuk för att ligga. Och senaste gången vi hade fått till det då var på onsdagen... Sen fick vi till det igår och idag också, men det kanske var "för sent" om jag har haft en sån där "LH-surge"? Omöjligt att spekulera i egentligen, jag fattar det. Det visar sig hur det gick. Blir nog ett "för säkerhets skull-ligg" imorgon eller tisdag också 😅 

Men blir lite irriterad på mig själv, jag vill verkligen inte att det ska vara ett stressmoment varje ägglossning att alla ligg ska vara placerade exakt "rätt". Det krävs väl egentligen bara en gång. Vill ju att den här tiden ska kännas kul och typ spännande. Hur brukar ni resonera?

• Errorika
    Siripiri skrev 2024-11-24 17:08:56 följande:
    Spermier kan ju hänga kvar och överleva i fem dagar så dem kommer nog inte missa ditt ägg på väg ner om nu mös i onsdags och igår ☺️ 

Vet att någon i novembertråden hade sex 4 dagar före ÄL har jag för mig, samt bara en gång och blev gravid 😃 
    Ja, vi får se om det tar sig! Tack för pepp!

Och beklagar verkligen ❤️❤️
  • Errorika
    Ellen24 skrev 2024-11-25 10:46:36 följande:

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

För att ett LH-test ska vara positivt ska väl teststrecket och kontrollstrecket vara lika starka? Så jag gissar nej. 

Men håller med om att det ser starkt ut 🤔

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 08:32:37 följande:
    Förstår! Ja det är ju jättesvårt att förstå kroppen ibland eller vad som påverkar. Men bra att försöka kolla upp det igen och försöka få något svar! ❤️

Fast smiley kom nu imorse och lite mer vattnigt sekret än tidigare, så eventuellt ÄL imorgon. Tycker den här cykeln har varit svår för mig att tyda och de bästa mysen vi fick till blir då 3 och 4 dagar innan ÄL 🙈 Det är väl egentligen bara att släppa (besvikelsen), men hade hoppats på lite bättre tajmat denna månad. Speciellt då vi missade förra månaden med en dag och i december har jag beräknad ÄL runt julafton och vi reser till familjen med fullt hus (=tror inte mannen är så sugen på mys då). Haha 😅
    Haha jag har också nästa beräknade ägglossning runt jul! Enligt Natural Cycles till och med på självaste julafton hahah. Vi ska såklart också hem till släkt, så känns svårt att få till särskilt många ligg då? eller ägglossningstesta heller för den delen. 

Fick precis gröna dagar och bekräftad ägglossning i lördags och börjar redan tänka på nästa ägglossning, så dåliga odds tror jag att vi har. Våra bästa försök var också fyra och tre dagar innan ägglossning, och sedan på själva ägglossningsdagen. Men det har jag förstått inte är värt särskilt mycket 😓

Men vem vet vi kanske har tur! Om det var så noga med dagarna som man ibland kan fastna i att tänka så skulle ju ingen bli gravid av misstag 😆
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-11-26 09:42:01 följande:
    Haha, ja jag är också sån som sitter och kollar på hur kommande månad/er. Såg egentligen fram emot julveckan som absolut mest (med massa mys) då planen egentligen var att stanna hemma och träffa en annan del av släkten. Men så ändrades det 😅 men blir det nya försök då så tror jag att jag kommer skippa helt äglossningtestandet iaf, blir för mycket smusslande.

Och ja, håller tummarna för oss! Helt kört känns det såklart inte 😄 När är det du har bim?

Absolut, några försök ska nog gå att få till! Man får vara lite diskret 😆 Och nej precis, ÄL-testa känns det inte som att man kommer att orka med. Men det kanske är till vår fördel! ?Plötsligt händer det?.

Nej jag tycker inte heller att det känns kört! Det kan ju inte vara så petnoga med dagarna så länge man får till det några gånger 🙏 Jag har BIM 5 december! Först hade jag 6:e men fick ägglossning en dag tidigare än beräknat. 

När har du BIM?

• Errorika

Nu har Natural Cycles ändrat sig om min BIM igen 😅

Nu tror appen att jag hade ägglossning cykeldag 21, och inte cykeldag 19 som den trodde först när den bekräftade ägglossning. Hade temperaturhöjning mellan igår och idag från 36.59 till 36.80, och enligt ChatGPT är det helt logiskt att appen ändrade när den trodde ägglossningen var. Vet inte riktigt vad jag ska tro.

Men egentligen är det bättre för oss om ägglossning var senare, för då fick vi in liggande så att vi träffade helt perfekt 🤣 Vi får se om det tar sig. Tycker Natural Cycles känns lite hoppigt, men det här är bara andra cykeln jag har använt det. Eller brukar det vara så?

Uppdaterar min BIM på listan:

1/12 - pfk1991
    1/12 - Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 - RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    5/12 - Anonym (Lantisen)
    7/12 - Errorika
    7/12 - MG98
    8/12 - Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12 - Peanut25 
    11/12 - AngieF
    12/12 - Ella-Bell
    16/12 - Malines
    18/12 - mo4s
    18/12 - barntokiggg
    18/12 (anonym) önskanomnr6
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    23/12 - Karamell
    24/12 - ILi22
    24/12 - Björkskogen 
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    31/12 - TrueResolution
  • Errorika
    xxmica skrev 2024-11-29 20:38:23 följande:

Hej!

Jag och min sambo försöker skaffa vårt första barn.

Jag skulle ha haft min ägglossning runt den 4:e november och BIM den 19:e november. 
    Ingen mens kom den 19:e och hade negativt test. Testade igen den 23:e och då var det fortfarande negativt. 

Mensen har fortfarande inte kommit till idag. Tog 2st ägglossnings tester nu i söndags den 24:e och måndags den 25:e som visade negativt.

Kan det vara så att inget ägg släpptes vid den beräknande ägglossningen och därav ingen mens?

Om så är fallet kan min ägglossning som ska vara runt den 5:e december fortfarande ske eller har det är gjort att jag har fått oregelbunden cykel?

Om ägglossningen sker runt den 5:e är min BIM beräknad till den 20:e december

Har du precis slutat med hormonella preventivmedel? Det kan påverka cykeln ett tag.
  • Errorika
    Anonym (blomman) skrev 2024-12-02 20:55:21 följande:

Hej! Hade egentligen tänkt skippa vara med i denna tråden för att försöka tänka på annat denna månad, men nu måste jag ändå in här och fråga en grej. Fick positivt ÄL-test idag. Vi hade mys igår, men jag tänker att det även vore bra idag och/eller imorgon för att öka chanserna. Är det ?bäst? att ha det idag eller imorgon om det bara blir att vi tar en av dagarna? 😅

Känns som att många rekommenderar varannan dag, så kanske imorgon och torsdag? 😁

Positivt ÄL-test betyder ju bara att hormonerna är höga nog för att börja försöka släppa ägget snart. Så ägget kan ju släppa senare i veckan, även om testet är positivt idag 😻
  • Errorika

Och nu börjar det närma sig BIM...

Har hittills haft inga tecken på PMS, vilket jag tolkar som ett eventuellt gott tecken. Brukar annars vara ett monster innan mens 😂 Lite molande värk, men det brukar jag ha innan mens. Tung i huvudet, supertrött, täppt och vaknar mycket om nätterna, men det kan lika gärna vara en förkylning jag haft i kroppen ett tag 😪

Vi får besök lördag-söndag (lördag är min BIM-dag), så det känns lika bra den här cykeln att bara vänta in mensen. Visst kan jag testa tidigt på t ex. fredag, men jag har bestämt fått för mig att jag inte ska göra det 🤣 Eftersom jag inte känner mig så annorlunda känns det lika bra. Misstänker inte graviditet även om jag hoppas. Det är ju bara andra försöket hittills, så försöker att inte känna någon stress även om det är svårt. Man är ju så ivrig! 😍 

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-04 22:34:23 följande:

Spännande 😍 jag har BIM på söndag men är inte alls lika cool 😅 andra försöket också men har verkligen hamnat i ett stadie där jag känner in minsta lilla symtom denna vecka och hoppas så jäkla mycket på att det är något som gror 🙈

Säkert en massa överanalyserande från mig men hittills: halsbränna tidigt i veckan, ont brösten (ej vårtorna, och framförallt vänster bröst 😂), lite stickande känsla i nedre delen av magen och håll-liknande känsla på vänster sida. Inte lika dålig hy som förra månadens lutealfas.

Brukar få spottings 1-2 dagar innan mens så om ingen spotting kommer innan söndag så kommer jag då testa på morgonen för BIM. Håller tummarna för oss! 🤗

Haha, jag försöker! 😎 Men blev lite mindre cool när jag imorse upptäckte att jag fortfarande har rätt hög temp om man jämför med förra månaden 🤣 Men det kanske också är förkylningen. Tycker mig också känna att molvärken kommer från vänster sida, men alltså det kanske den alltid gör bara att jag inte har tänkt på det innan 🤔 

Så kul att vi har BIM ungefär samtidigt! Håller också tummarna för oss 🤞 Börjar känna sug att testa tidigt, men försöker övertala mig själv att inte göra det. Har billiga stickor hemma som man kan ta från BIM-dagen, så vill verkligen försöka hålla mig till dem om jag nu ska testa och inte köpa nya för testa tidigt 😂
  • Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-05 12:02:01 följande:
    Haha exakt samma här - fick högsta tempen imorse, och mycket högre än förra cykeln men dras också med en liten förkylning 😅 jag funderar dock på att skippa tempa mig imorgon kanske, för att inte bli alltför nervös/besviken om den fortsätter upp eller ner 🙈 nu är ju helgen så nära ändå.

Ja jag hade nog Inte tänkt testa mig på BIM varje cykel, har lutealfas på ca 11 dagar så kan då likväl vänta in mensen (eller utebliven..). men denna helg blir det nog ändå test om inget dyker upp innan 😅 men förstår också att du avvaktar om ni har gäster på besök! 

Kunde inte hålla mig från att testa imorse (dagen före BIM) med en vanlig RFSU-sticka. Negativt. Känns mycket jobbigare än jag trodde, även om jag inte egentligen hade några misstankar om graviditet 😢 Det är ju en dag för tidigt för att testa, men tänker att om det var positivt hade jag ju sett i alla fall en skugga så nära inpå BIM. 

Håller tummarna för dig! 🤞

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-06 12:22:34 följande:
    Åh nej, förstår tufft! ❤️ Men ja sålänge inte mensen kommit så finns det ju litet hopp fortfarande. Jag kommer nog också tycka det är tufft om mensen kommer i helgen eller jag testar negativt - men vi är ju båda tidigt i försöken så får nog luta oss tillbaka i att det kan ju ta tid men kommer säkert hända för oss snart 🤗 var det du som hade ÄL prel runt julafton också i nästa cykel? 😄

Min förkylning har brutit ut totalt. Nästäppa deluxe så knappt kunnat sova något inatt (= huvudvärk också). Uppblåst/gasig och molande känsla i nedre magen men kan absolut vara begynnande mensvärk också. 😅
    Tack va gullig du är ❤️ Ja precis, det är ju himla tidigt och säkert fånigt att bli ledsen, men när man väl har bestämt sig så vill man ju så gärna 😆 Ja precis! Nästa ÄL blir runt julafton 🎅 Visst hade du lite lika? Om det inte blir plus denna månaden dvs 🤞
  • Errorika

Och idag kom mensen 😢 Känns urtrist och jag är superledsen, men det är bara att försöka igen!

Nästa ägglossning runt julafton, och vi ska som så många andra åka bort. Så blir nog klurigt att få till liggandet, men man får väl vara lite diskret 😆

Grattis till alla plus och håller tummarna för alla som väntar! 🤞

• Errorika
    Vallmo93 skrev 2024-12-08 23:39:52 följande:

Tog negativt gravtest i lördags på ÄL +10. Hoppades så mycket denna månad så luften gick ur mig lite 😢

Mensen skulle kommit idag men har bara fått pyttelite spottings. Ingen mensvärk öht heller (vilket är lite märkligt - jag får nästan alltid som värst mensvärk precis innan/i början, samtidigt som spottings kommer). 

Ska inte ljuga - en liten del av mig vill ändå hoppas att det inte är kört denna cykel. Men får se lite om mensen kickar igång inatt 🙈

Usch vet exakt känslan, blev också så besviken när jag fick minus. Men som du sa: det är fortfarande tidigt i försöken och snart är det vår tur att plussa! ➕

Hur har det gått? ❤️
Svar på tråden BIM december