Inlägg från: Anonym (LängtarEfterTredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (LängtarEfterTredje)

BIM december

Hej! 

Hänger på, hoppas så jag spricker på det där plusset. 

Har två fantastiska barn, och nu längtar vi tillsammans efter det tredje tillskottet som både jag och min man känner starkt i våra hjärtan kommer att komplettera familjen alldeles perfekt  😍

Skulle säga att vi är på försök 3, av aktiva försök med att pricka ÄL. Har något kortare cykel så nu i december kommer jag ha två BIM om inget oväntat drastiskt sker i cykeln. Så lägger in mig två gånger! Hoppas på att plussen ska regna på lika fint här som de verkar gjort i november tråden, håller tummar och tår för oss allihopa som kommer sluta in i forumet. ❤️❤️

BIM-lista : 

Anonym (LängtarEfterTredje 3/12-2024
    Anonym (Lantisen) 8/12-2024
    Anonym1050 10/12-2024
    Anonym (LängtarEfterTredje 28/12-2024

Mitu93 skrev 2024-11-10 21:10:38 följande:

Hej! 
    Detta blir vårt 11e försök, har följt tidigare trådar lite på sidan men denna gång tänkte jag att det kan vara kul att vara med på riktigt.
    Har kort cykel så bim två gånger under december, men då är det väl dubbel chans också 😉

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

Haha, du och jag mt! Vi skrapar dubbeltriss denna månad  😉
    Väntarpå4an skrev 2024-11-16 08:05:23 följande:

Hej

Hur går det för er alla? När har ni ÄL? Jag tror jag ska ha nästa vecka eller veckan därpå. Kommer börja ta äl-tester från tisdag och tempar numera. Första månaden med tempning så ska bli spännande.

Hade mf nu för en vecka sedan. Någon som blivit gravid direkt efter ett mf?
    Hade även ett i juli och det tog tre månader innan vi lyckades bli gravida efter det. Hoppas på snabbare denna gången🙏

Hej! 

Jag borde ha ÄL mellan mån-ons, tror tisdag 😊
    Tempar eller testar inte. Jag känner stor skillnad i min lust kring ÄL, och brukar ha ont i magen dagen för ÄL. 

Denna cykel ska vi försöka mysa varannan dag, och hoppas på de bästa. 

Jag hade ett tidigt MF innan min tvåa, blev gravid direkt efter och fick alltså ingen mer mens efter MF blödningen. 

MA i mars i år, därefter inget mer plus, men började inte aktivt försöka förän september cykeln. 😊

Lite molande idag, mer igår kväll. ÄL är nog på G i detta nu. 

Hoppas på plusset 🥰 

Halloj! 

Ska till MVC nu för cellprovstagning, visst kan det väl knappast påverka något i babyverkstaden!? 😅 
    Man nojjar ju för allt möjligt, men de ska ju bara borstas/topsas på livmodern så ser ju verkligen inte hur de skulle kunna påverka. 

Jahopp, cellprovet är numer att man tydligen topsar sig själv på dass och stoppar pinnen i ett provrör som skickas iväg. De var ju enkelt. 

Tydligen skulle jag HPV vaccineras också. Det framgick inte riktigt i kallelsen. 

Nu ÄR jag ju inte gravid i skrivande stund oavsett om det tar sig denna ÄL eller inte. Men enligt Google så rekommenderas inte HPV vaccin till gravida då det inte finns forskning och läser nu också att det rekommenderas inte heller att blir gravid närmsta månaden. Jag frågade ändå BM eftersom jag sa att jag önskar bli gravid hon sa då att det inte är någon fara?. 🤷🏻?♀️

Svar på tråden BIM december