• mo4s

BIM december

Hej,
    Hoppar in här från november-tråden eftersom mensen dök upp idag. Det var ganska väntat. Jag fick ett tidigt mf i vecka 7 i oktober och missade nog förra äl eller så var kroppen inte redo helt enkelt. Har börjat ta lite kosttillskott, ätit Mamma Optimal sen september, men nu även rosenrot och Q10.

Har en son på 16 månader sen tidigare.

Förväntad ÄL 3/12 och BIM 18/12 så hoppas på en tidig julklapp. 

Har precis börjat tempa för att få bättre koll men har också tänkt använda Clearblue advanced. Dock funderar jag på att köpa vanliga stickor också som bara mäter lh. 

Någon som har tips på bra ägglossningstester?

Har en del appar, dels flo och premom.

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 12:51:50 följande:
    Tråkigt med mf❤️ fick också ett i nu i november. Har också börjat äta q10 och rosenrot denna cykeln och börjat tempa. Blir spännande att se vad det kan göra. 

Jag använde cb advance förra cykeln men har haft rfsu innan dess. Jag var dock inte nöjd med dessa så rekommenderar inte dom. Har tyvärr inte testat nåt annat. 
    Då får vi hoppas att det går vägen denna cykel 🙏 Ja, jag har testat med Clearblue advanced för ÄL sedan ~ 7 dagar efter mf men vågar inte riktigt lita på testerna. Står också att de inte rekommenderas om man nyligen varit gravid. Så skulle vilja ha vanliga stickor också för att dubbelkolla med. 

Jag har fått blinkande smiley i ungefär 5 dagar och samma imorse och nu kom mensen. 
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 19:45:19 följande:
    Hmm det var ju märkligt. Får se om de funkar för mig denna månaden då. Jag har som sagt haft rfsu men tycker de är ganska otydliga. Bara fått ett ordentligt utslag från dom. 
    Ja, funderar på att testa med den andra varianten av Clearblue, rosa förpackningen, som bara testar för LH och två fertila dagar, så får man ändå ett tydligt resultat istället för streck 😊 Jag har verkligen noll koll på ägglossning och brukar sällan ha tydliga symptom så känns skönt att försöka göra vad jag kan för att få lite kontroll. 

Har varit så jobbigt efter mf när man inte har någon koll på vad som händer i kroppen och hur lång tid det ska ta 😔
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 21:44:58 följande:
    De borde ju funka eftersom endast lh mäts. Jag tog en rfsu sticka igår och den visade typ inget. Nästan så jag hoppas att jag får tom smiley så man vet att man kan lita på när den börjar blinka. Tempar du? Jag börja göra det denna cykeln för att få lite bättre koll. Känner som du att det är jobbigt när kroppen inte är som den ska efter ett Mf och man inte riktigt har nån koll. 
    Mvh kontrollfreak dessutom 😅
    Ja, exakt. Har skaffat premom appen där man kan lägga in och analysera äl-tester men tycker det känns så omständigt och lite osäkert. Men ändå nyfiken på om/hur det fungerar 😄 Men blir nog digitalt med tydlig indikation. 

Jag beställde termometer som kom i lördags och började tempa först igår, men jag förstår inte riktigt om de kommer hjälpa denna cykel eller om tempen är för att bekräfta ägglossning i efterhand? Jag kör på oavsett 😁

När tror du att din ägglossning är? 
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-17 21:44:58 följande:
    De borde ju funka eftersom endast lh mäts. Jag tog en rfsu sticka igår och den visade typ inget. Nästan så jag hoppas att jag får tom smiley så man vet att man kan lita på när den börjar blinka. Tempar du? Jag börja göra det denna cykeln för att få lite bättre koll. Känner som du att det är jobbigt när kroppen inte är som den ska efter ett Mf och man inte riktigt har nån koll. 
    Mvh kontrollfreak dessutom 😅

Använder du samma testhållare förresten? Jag har tre i omlopp, en som jag använde i augusti/september när vi blev gravida och den använde jag efter mf och funderar på om det kan ställa till mätningen? Den visade då maximal fertilitet (antagligen felaktigt) Sen har jag använt ett annat dagarna efter de testresultatet som bara har visat tom cirkel eller blinkande smiley (nu innan mensen kom) och så har jag ett helt nytt ... 

• mo4s
    Siripiri skrev 2024-11-18 14:24:15 följande:

Jag tycker apoteas egna ÄL-stickor har vart bra 😃 
    fått test starkare än kontroll på dagen för ÄL. 

Tack för tips! 
    Jag beställde idag och det blev Tento Be Sure som "komplement" till de digitala jag har. Blir spännande att se om de ger samma resultat! 
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-18 21:29:06 följande:
    Jag har samma men har bara använt tre tester med den. Jag har för mig att jag läst att de endast räcker till tio, sen är de liksom slut?!🙃 men jag kan ha fel
    Jag tror att man kan använda samma flera cyklar, tills batteriet tar slut 😄 Men eftersom de inte säljer refill på de lila så känns det mest naturligt att ta det nya. Börjar man testa när det står så ska ju "basnivån" hinna fastställas, hoppas jag 😁 
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-18 23:33:39 följande:
    Borde ju funka. Det jag eventuellt läst är säkert för att de ska sälja mer dessutom😅
    Så är det säkert 🥲 Sjukt vad det kostar pengar men både graviditetstester och ägglossningstester... och kosttillskott 😂

Testade du imorse? Hur gick det? Vilken cykeldag är du på nu? 
  • mo4s
    1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • mo4s
    Siripiri skrev 2024-11-19 12:14:25 följande:
    håller med 🥲 har skojat om att delar av en framtida unges barnbidrag kommer gå till mig efter alla utgifter på tillskott och stickor 😂♥️ 
    Ja, alltså jag skäms lite när jag tittar i badrumsskåpet nu. Jag har preppat med tidiga graviditetstest och med veckoindikator ... och tre olika sortes ägglossningstester.
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-19 22:30:05 följande:
    Eller hur, det är helt sjukt. Vet inte hur mycket pengar jag lagt på allt hittills 🙈 bästa att inte räkna. 
    Jag testade och det vart en tom smiley för mig, vilket va bra då vet jag att den funkar. Kommer köra med stickorna också för att jämföra ifall att. Är på cd 12 nu 😊
    Nej, jag räknar inte heller. Haha. Vad bra att det funkar! 
    Jag började testa på cd 11 förra gången och fick ganska snabbt blinkande smiley i en dag och sen maximal, nu ska jag köra på cd10 och hoppas också på några med tom cirkel först. Jag hoppas att mensen slutar Idag och att jag också kan börja testa snart! Temperaturen har hållit sig på decimalen nu under mensen så ska bli kul att följa utvecklingen där! 
  • mo4s
    Anonym (BIM 1a advent) skrev 2024-11-20 14:24:04 följande:

Hej alla! 

Jag hänger på här. Väntan är lång dagarna efter ägglossning. Jag har tagit stickor efter letrozolkur nr2. Vi har prickat in dagarna 🙏

Vi är 38 och 41. Tyvärr fått missfall förr och vi kämpar på än. Jag vet inte hur länge vi känner att det är okej att försöka så nu hoppas vi på plus. Min mens bör komma adventshelgen så om inget kommit tills dess så tar jag ett prov på söndagen 🙏. 

Försöker distrahera mig för att inte bara vänta. Hur hanterar ni den långa väntan? Och sen rädsla för MF igen är stor. 

Jag tycker också väntan är oerhört jobbig. Har gjort ett kalkylark med datum, cykeldag m.m och markerat när jag kan börja testa för ägglossning och även graviditetstest. Varje dag går jag in och gråmarkerar en dag/rad och tycker det känns lite bättre 😂
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 14:12:23 följande:
    Idag kom blinkande smiley, skit också då mannen kommer hem först imorgon 🙃 men får bli mys imorgon iaf 😅
    Åh häftigt att tempen varg så stabil min har vart lite upp o ner några 100 decimaler. Så jag är jätte spänd nu på att se hur den blir när det verkligen är ÄL 🙏
    Åh, men vad snabbt ändå! 🤩
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 21:54:33 följande:
    Ja lite för snabbt, men får se hur länge den håller sig blinkande😅
    När räknar du med att du har äl och när tänkte du börja testa?

Jamen, precis. Det kanske blir några dagar! Var den blinkande idag också?

Jag räknar ner dagarna här, sista dagen med mens idag (vad de verkar som) och jag tänkte börja testa på cd 10 på tisdag nästa vecka! Hoppas att jag kan ställa undan alla mensskydd och att de inte kommer behövas på ett bra tag 🤩

Min magkänsla säger att det här är en bra månad och hoppas att det verkligen går vägen den här gången för oss och alla andra i tråden 🤰

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 21:54:33 följande:
    Ja lite för snabbt, men får se hur länge den håller sig blinkande😅
    När räknar du med att du har äl och när tänkte du börja testa?

Testar du på morgonen med Clearblue Advanced? Jag har fattat det som att man ska testa på morgonen sålänge man har en tom cirkel och när man får hög fertilitet så kan man testa flera gånger om dagen, om man vill.

Men jag trodde att man skulle ta LH-tester senare på dagen?  😅

Jag har alltid bara tagit på morgonen och ändå fått utslag för maximal fertilitet. 

Svar på tråden BIM december