• Väntarpå4an

BIM december

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    5/12 - Annpor
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    8/12 - väntarpåfyran

10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)

Hoppar in här❤️ har försökt aktivt sedan Juni och lyckats 2 gånger men båda gångerna sluta i tidiga mf senaste förra veckan💔 men vi ska lyckas och försöker hålla hoppet uppe
  • Väntarpå4an
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93

10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    19/12 -  Anonym (Janey)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)

Förlåt jag plockade en felaktig lista❤️ gör om o gör rätt
  • Väntarpå4an

Hej

Hur går det för er alla? När har ni ÄL? Jag tror jag ska ha nästa vecka eller veckan därpå. Kommer börja ta äl-tester från tisdag och tempar numera. Första månaden med tempning så ska bli spännande.

Hade mf nu för en vecka sedan. Någon som blivit gravid direkt efter ett mf?
    Hade även ett i juli och det tog tre månader innan vi lyckades bli gravida efter det. Hoppas på snabbare denna gången🙏

• Väntarpå4an
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-11-16 10:08:34 följande:

Hej! 

Jag borde ha ÄL mellan mån-ons, tror tisdag 😊
    Tempar eller testar inte. Jag känner stor skillnad i min lust kring ÄL, och brukar ha ont i magen dagen för ÄL. 

Denna cykel ska vi försöka mysa varannan dag, och hoppas på de bästa. 

Jag hade ett tidigt MF innan min tvåa, blev gravid direkt efter och fick alltså ingen mer mens efter MF blödningen. 

MA i mars i år, därefter inget mer plus, men började inte aktivt försöka förän september cykeln. 😊

Jag brukar också känna äl ganska tydligt vilket är lite skönt att få en förvarning :) 

Åh hoppas det blir så för mig med🙏 vill så gärna att det ska bli nåt innan 2025 startar

Va tråkigt att höra med MA :( hoppas denna cykeln är den rätta för er ❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-16 11:07:46 följande:

Tror jag har äl kanske på fredag. ska börja testa nu i veckan. Har nog rätt bra koll ändå men man vill ändå va säker. Tempar inte, det orkar jag inte. 😅 Har också tänkt att vi ska ligga typ varannan dag den här veckan och sen kanske lite mer närmare helgen. 

Jag hoppas min äl dröjer en vecka till för sambon är iväg mån-tor, skit kass planering 😅
    Varannan dag är vår plan efter att han kommit hem också
  • Väntarpå4an

Skönt om man kan släppa på stressen lite, det gör nog bara gott ❤️🙏
    Jag hoppas verkligen det, det låter som att det faktiskt händer inte allt för sällan. Så jag håller tummarna

Elvaa11 skrev 2024-11-16 12:01:39 följande:

Jag kommer ha min ÄL mellan tis-Tors nästa vecka tror jag, vi kommer mysa varannan dag o så hoppas vi det tar sig. Har slutat tempa och testa, förra månaden tog jag ett ägglossningstest för den dagen kändes de som de va ÄL på g och mycket riktigt va det positivt. Ska försöka att inte testa alls denna cykeln, försöka släppa på det lite. Känner av min ägglossning och alltid efteråt får jag ont i bröstvårtorna så det är mitt sett att veta om det skett eller inte 😊

Har en kompis som blev gravid första ägglossningen efter sitt missfall, så hoppas det sker dig 

• Väntarpå4an
    Anonym1050 skrev 2024-11-16 14:39:17 följande:
    Hej hej 

enligt flo ska jag ha ägglossning den 26:e men vågar ej tro på det då det blev helt fel förra månaden 🙃. jag kommer utgå från ÄL sekret å köra var 3:e dag och hoppas på det bästa 🤞🏻

så tråkigt att höra att du behövet gå igenom mf två gånger i år, jag håller tummarna för dig att du får avsluta året med en graviditet som går hela vägen 🌸
    Tack❤️ håller tummarna för dig med
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-17 10:28:57 följande:

Hej,
    Hoppar in här från november-tråden eftersom mensen dök upp idag. Det var ganska väntat. Jag fick ett tidigt mf i vecka 7 i oktober och missade nog förra äl eller så var kroppen inte redo helt enkelt. Har börjat ta lite kosttillskott, ätit Mamma Optimal sen september, men nu även rosenrot och Q10.

Har en son på 16 månader sen tidigare.

Förväntad ÄL 3/12 och BIM 18/12 så hoppas på en tidig julklapp. 

Har precis börjat tempa för att få bättre koll men har också tänkt använda Clearblue advanced. Dock funderar jag på att köpa vanliga stickor också som bara mäter lh. 

Någon som har tips på bra ägglossningstester?

Har en del appar, dels flo och premom.

Tråkigt med mf❤️ fick också ett i nu i november. Har också börjat äta q10 och rosenrot denna cykeln och börjat tempa. Blir spännande att se vad det kan göra. 

Jag använde cb advance förra cykeln men har haft rfsu innan dess. Jag var dock inte nöjd med dessa så rekommenderar inte dom. Har tyvärr inte testat nåt annat. 
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-17 13:16:26 följande:
    Då får vi hoppas att det går vägen denna cykel 🙏 Ja, jag har testat med Clearblue advanced för ÄL sedan ~ 7 dagar efter mf men vågar inte riktigt lita på testerna. Står också att de inte rekommenderas om man nyligen varit gravid. Så skulle vilja ha vanliga stickor också för att dubbelkolla med. 

Jag har fått blinkande smiley i ungefär 5 dagar och samma imorse och nu kom mensen. 
    Hmm det var ju märkligt. Får se om de funkar för mig denna månaden då. Jag har som sagt haft rfsu men tycker de är ganska otydliga. Bara fått ett ordentligt utslag från dom. 
  • Väntarpå4an
    Elvaa11 skrev 2024-11-17 19:28:02 följande:

Ja när man försökt i så många månader så tänkte jag att jag bara blir mer och mer stressad över att det inte går. Aldrig fått något plus, så oron över att jag inte kan bli gravid hänger ju över en? så tänkte att försöka släppa på det lite kan nog bara bli till de bättre. 

men de är ju så mycket lättare att släppa på de nu innnan ÄL, efteråt är det ju det enda man tänker på😅

håller tummarna för dig ❤️

Haha ja så är det verkligen. Väntan efter äl och bim är sååå lång och helt galet jobbigt 😅
    Håller tummarna för dig med❤️
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-17 21:24:15 följande:
    Ja, funderar på att testa med den andra varianten av Clearblue, rosa förpackningen, som bara testar för LH och två fertila dagar, så får man ändå ett tydligt resultat istället för streck 😊 Jag har verkligen noll koll på ägglossning och brukar sällan ha tydliga symptom så känns skönt att försöka göra vad jag kan för att få lite kontroll. 

Har varit så jobbigt efter mf när man inte har någon koll på vad som händer i kroppen och hur lång tid det ska ta 😔
    De borde ju funka eftersom endast lh mäts. Jag tog en rfsu sticka igår och den visade typ inget. Nästan så jag hoppas att jag får tom smiley så man vet att man kan lita på när den börjar blinka. Tempar du? Jag börja göra det denna cykeln för att få lite bättre koll. Känner som du att det är jobbigt när kroppen inte är som den ska efter ett Mf och man inte riktigt har nån koll. 
    Mvh kontrollfreak dessutom 😅
  • Väntarpå4an
    Elvaa11 skrev 2024-11-17 19:58:38 följande:
    Ja verkligen, Jag har ÄL någon gång nu i veckan men gissar på tis-Tors men har redan börjat få lite känningar i magen så den kanske kommer tidigare. Men nu innan ÄL så känner man sig nästan lite kaxig över att de här kommer vara rätt lätt att inte övertänka eller överanalysera, men de är ju nu. Sen går tiden så galet långsam och man tänker sååå mycket på de. Vet inte vad man ska göra för att inte tänka på de hela tiden, något tips? Haha 😅
    Åh spännande. Enligt mina appar ska jag ha äl runt den 30/11 men det tror jag inte själv utan tror I slutet av nästa vecka el början av veckan därpå. Hoppas på nästa vecka. Orkar inte vänta. 
    Så tips från mig är nog det sämsta någonsin 🤣 har absolut inget tålamod så du kanske har tips till mig?
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-17 19:48:47 följande:
    Vad är q10 bra för? Äter också rosenrot den här månaden. Även b6 som jag hörde om. 
    Q10 är bra för äggkvalitén 😊 
    Forskning visar att koenzym Q10 i vissa fall kan öka fertiliteten hos både kvinnor och män genom att ge energi och skydd till ägg och spermier. Q10 verkar också påverka hormonbalansen och förbättra chanserna till graviditet i samband med IVF. I den här artikeln tittar vi närmare på Q10 och kvinnlig infertilitet.

www.tidningenfrisk.se/fertilitet-q10/ 
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-18 06:21:53 följande:
    Ja, exakt. Har skaffat premom appen där man kan lägga in och analysera äl-tester men tycker det känns så omständigt och lite osäkert. Men ändå nyfiken på om/hur det fungerar 😄 Men blir nog digitalt med tydlig indikation. 

Jag beställde termometer som kom i lördags och började tempa först igår, men jag förstår inte riktigt om de kommer hjälpa denna cykel eller om tempen är för att bekräfta ägglossning i efterhand? Jag kör på oavsett 😁

När tror du att din ägglossning är? 
    Jag testar första dagen imorgon med cb advance så får vi se om de funkar. Har tagit två vanliga stickor och de börjar gå uppåt. 
    Känns som vi är väldigt på samma spår😅 börja tempa nu för nån vecka sedan och vad jag förstår så visar tempen mer att ett äggsläppt så jag tänker att tempen bekräftar testerna. La in de testerna jag tagit i premom (också första gången), lite roligt att följa men om det stämmer vetti sjutton😅

Jag tror att jag kommer ha äl i slutet av denna veckan eller nästa vecka. Lite osäker nu efter mf hur kroppen tänker. 
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-18 09:17:23 följande:

Använder du samma testhållare förresten? Jag har tre i omlopp, en som jag använde i augusti/september när vi blev gravida och den använde jag efter mf och funderar på om det kan ställa till mätningen? Den visade då maximal fertilitet (antagligen felaktigt) Sen har jag använt ett annat dagarna efter de testresultatet som bara har visat tom cirkel eller blinkande smiley (nu innan mensen kom) och så har jag ett helt nytt ... 

Jag har samma men har bara använt tre tester med den. Jag har för mig att jag läst att de endast räcker till tio, sen är de liksom slut?!🙃 men jag kan ha fel
  • Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-18 12:53:00 följande:
    Tack! Hade inte hört om det innan. 
    Inte jag heller så mycket. Starta med det denna månaden så får se om det ger nåt resultat 🙏
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-18 22:13:27 följande:
    Jag tror att man kan använda samma flera cyklar, tills batteriet tar slut 😄 Men eftersom de inte säljer refill på de lila så känns det mest naturligt att ta det nya. Börjar man testa när det står så ska ju "basnivån" hinna fastställas, hoppas jag 😁 
    Borde ju funka. Det jag eventuellt läst är säkert för att de ska sälja mer dessutom😅
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-19 07:31:19 följande:
    Så är det säkert 🥲 Sjukt vad det kostar pengar men både graviditetstester och ägglossningstester... och kosttillskott 😂

Testade du imorse? Hur gick det? Vilken cykeldag är du på nu? 
    Eller hur, det är helt sjukt. Vet inte hur mycket pengar jag lagt på allt hittills 🙈 bästa att inte räkna. 
    Jag testade och det vart en tom smiley för mig, vilket va bra då vet jag att den funkar. Kommer köra med stickorna också för att jämföra ifall att. Är på cd 12 nu 😊
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-19 12:14:25 följande:
    håller med 🥲 har skojat om att delar av en framtida unges barnbidrag kommer gå till mig efter alla utgifter på tillskott och stickor 😂♥️ 
    Haha lätt att det borde bli så😅
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-20 08:06:24 följande:
    Nej, jag räknar inte heller. Haha. Vad bra att det funkar! 
    Jag började testa på cd 11 förra gången och fick ganska snabbt blinkande smiley i en dag och sen maximal, nu ska jag köra på cd10 och hoppas också på några med tom cirkel först. Jag hoppas att mensen slutar Idag och att jag också kan börja testa snart! Temperaturen har hållit sig på decimalen nu under mensen så ska bli kul att följa utvecklingen där! 
    Idag kom blinkande smiley, skit också då mannen kommer hem först imorgon 🙃 men får bli mys imorgon iaf 😅
    Åh häftigt att tempen varg så stabil min har vart lite upp o ner några 100 decimaler. Så jag är jätte spänd nu på att se hur den blir när det verkligen är ÄL 🙏
Svar på tråden BIM december