Inlägg från: Anonym (Universitetsbebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Universitetsbebis)

BIM december

Hej! Följde motsvarande tråd under första försöket att skaffa bebis under november. Fick tyvärr mens idag, trots många gravidsymptom såsom extrem törst, yrsel, morgonillamående, humörsvängningar, nidblödning som kom helt enligt plan och ingen pms dagarna innan mens för första gången i mitt liv. Otroligt att kroppen kan luras så... Så nu är det nya tag med försök nr 2. BIM 20/12 ? vilken julklapp det hade varit!

1/12 Rdlsgdl9922

2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 

10/12 - Finafisken123

11/12 - Anonym (Oliven)

11/12- Peanut25 

12/12 - Ella-Bella

19/12 - Anonym (Janey)

19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)

21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)

28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)

29/12 - Anonym (mt)

Litade för mycket på Natural Cycles och började ta ägglossningstest när appen sa att jag skulle det på cykeldag 16. ÄL var beräknad cykeldag 19... Efter att ha tagit ÄL-test i två dagar utan ett enda litet streck reggade appen att ÄL skett runt cykeldag 15. Katastrof! Gråter Jag är sååå ledsen!

Det känns fruktansvärt att vi missat ÄL och måste vända en månad till. Jag hade stor tempökningen som skedde cykeldag 14 och jag var helt säker på att det var för att jag var förkyld. Förstår inte hur tempteraturen kan ha ökat så mycket cykeldag 14 om ägglossningen beräknades cykeldag 15... Går inte ihop i min hjärna. Hade inte heller några tecken på ÄL som sist, men det kanske är för att jag blev förkyld... Borde inte ÄL-testet visat något om jag testade dagen efter ÄL?

Jag hade ju BIM 20/12 när jag skrev här i tråden och nu är den 14/12... Stor skillnad. Nästa BIM 15/12, men jag kommer inte våga lita på Natural Cycles nästa gång. Kommer börja ta tester typ en dag efter att kommande mens tar slut... Kosta vad det kosta vill.

Eftersom jag väldigt gärna vill få barn under studier utan att skjuta upp examen för länge så ser jag bara att föräldraledigheten förkortas för varje månad som går... Usch, jag känner mig så ledsen. PMS-varningen har landat i appen och det gör det ju inte lättare.

Errorika skrev 2024-12-08 11:17:39 följande:

Och idag kom mensen 😢 Känns urtrist och jag är superledsen, men det är bara att försöka igen!

Nästa ägglossning runt julafton, och vi ska som så många andra åka bort. Så blir nog klurigt att få till liggandet, men man får väl vara lite diskret 😆

Grattis till alla plus och håller tummarna för alla som väntar! 🤞

Samma här fast runt nyår. Ska bo i stuga med flera bäddar i samma rum... Hur ska det gå? Förvånad
Svar på tråden BIM december