Inlägg från: Anonym (FörstaBebisen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (FörstaBebisen)

BIM december

Hej på er! 

Jag hoppar också in här. Jag och min man har försökt få vårt första barn sedan början på året. Detta blir nu vårt 9:e försök, har bim den 8e december.

Lyckades bli gravid i maj men det slutade med att vi var tvungna att avbryta graviditeten i vecka 16 efter KUB:en visade att fostret inte skulle överleva graviditeten. Har sedan dess inte lyckats bli gravid ännu. Jag vet att det för vissa kanske inte upplevs som så lång tid men för oss känns det verkligen som att vi har försökt i en evighet nu och det tär verkligen på oss. Vi är ganska unga (jag är 26 och min man är 27) så man blir verkligen frustrerad när det känns som kroppen inte funkar som den ska?

Så hoppas innerligt att vi lyckas få vår efterlängtade bebis innan året nått sitt slut.

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    5/12 - Annpor
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen)

10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
  • Anonym (FörstaBebisen)
    Marvy skrev 2024-12-03 17:58:51 följande:
    Åh beklagar eran förlust! Förstår verkligen din känsla.. Låter lite liknande som det har varit för oss? Vi blev gravida på första försöket i januari, tyvärr så slutade vår dotters hjärta slå i slutet på juni i vecka 23. Har sedan dess försökt bli gravid igen aktivt med både tempning och äl stickor men ingenting alls har hänt. Vi är lika gamla, jag 26 o min sambo 27, så förstår känslan av frustration. Har också upplevt att min kropp varit i någon form av hormonell obalans med påverkade cykler som jag gissar har en negativ påverkan på mina chanser att bli gravid igen. Får hålla tummarna att dec är vår månad ❤️

åh tack fina du och tack för du delar med dig av det som hänt er också. Jag beklagar verkligen er förlust! Att förlora sitt barn är bland det värsta som finns 😞 

Det låter verkligen jättelikt vår situation, jag tempar och tar äl-tester också varje månad och ser till att vi får till det varannan dag under de fertila perioderna, ibland till och med fler dagar på rad runt ägglossningen. Men fortfarande är det inte en enda skymt av ett plus på flera månader. Jag tror det kanska kan ha att göra med hormonerna eller liknande för det känns ju väldigt konstigt att man gör allt rätt och i rätt timing hela tiden och så blir det inget av. 

Nu är jag iaf på äl+11 och bim är beräknad till den 6 december istället för den 8 december. Vi får verkligen hoppas på att det blir ett fint plus för oss båda nu i december❤️

• Anonym (FörstaBebisen)

Äl+13 idag då.. tog rfsus graviditetstest nu på kvällen som visade negativt och bim är beräknad till imorgon. Har testat sen äl+8 då jag är helt testgalen men allt visade såklart negativt.

Hade pytteliten rosa flytning under dagen och nu har jag fått lite bruna flytningar som jag brukar få nån dag innan mensen kommer. Tempen är dock fortfarande över baslinjen. Jag hade en rejäl dipp i tisdags och sen gick tempen upp igen nästa dag, ingen aning om det kanske var en så kallad implantationsdipp. Hade typ såhär sist jag lyckades bli gravid, så det kan ju vara lite lurigt detta. Får väl se imorrn om mensen kommer igång eller inte. 

Svar på tråden BIM december