Inlägg från: Anonym (Oliven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oliven)

BIM december

Hoppar in här! Detta blir mitt och sambons första försök till en liten bebis. 

Har BIM den 11/12, dock i åtanke att mina cykler är ganska oregelbundna så kan bli tidigare eller senare Cool

3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    5/12 - Annpor
    8/12 - Anonym (Lantisen)
    10/12 - Anonym1050
    11/12 - Anonym (Oliven)
    12/12 - Ella-Bella
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
  • Anonym (Oliven)

Så konstigt, har vanligtvis en cykel på ca 35 dagar så ÄL Är inte beräknad förs va cykeldag 19. Började dock testa igår för att vara säker. 

Igår testade jag på morgonen ca kl 9 och det var negativt (CB advanced). Idag testade jag kl 10 på morgonen och det var positivt, dvs fast smiley (CB advanced). 

Har sparsamt med flytningar (inte som vanligt när jag har ÄL), inte ont i brösten men däremot väldigt låg och nedstämd (vilket jag vanligtvis är kring ÄL). 

vad tror ni? Kan det hoppa direkt från negativt till fast smiley på så kort tid? 

Kom lite som en chock då det är en vecka för tidigt, men har börjat äta rosenrot denna cykel så det kanske också påverkar? 

• Anonym (Oliven)

Fick falskt positivt ÄL test (bara fast gubbe) för en vecka sedan och sedan bara negativa tester utan temphöjning eller kroppsliga symtom. 

Idag har jag äggviteflytningar och fick äntligen blinkande gubbe! CD 18 (har en cykel på ca 35 dagar). Vi hade sex imorse och kan av olika anledningar inte ha sex imorgon. Bör jag testa igen ikväll och se om det blivit fast gubbe eller räcker det med att testa imorgon? 

• Anonym (Oliven)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-11-24 19:50:50 följande:

Hur går det för er alla här inne?

Har försökt att julpynta lite idag men känner att humöret är i botten just nu. Vet egentligen inte varför. 

Äl i onsdags/torsdags och vi prickade in bra kändes det som. Två dagar efter, som ställt efter klockan, kommer mina blödningar. Det tar verkligen bort tron direkt. Så nu har jag småblödigt sen dess. Vi hade en helg utan barn nu och föhoppningar om att kunna njuta lite extra om ni förstår 😉

Allt blir liksom förstört pga det här. Har en tid hos gyn om en och en halv vecka. Jag som hoppas på att plussa innan dess. 

Hej! Jag börjar bli galen. 

hade förra cykeln en anovularorisk cykel på 58 dagar. 

Denna cykel fick jag fertilt sekret CD 18, blinkande smiley. Ont på höger sida av magen under kvällen. Hade dagen efter inga fler CB advanced hemma så tog ett vanligt CB digitalt som var negativt. Fortfarande rikligt med äggviteflytningar. Antog då att jag kanske ändå hade ägglossning på kvällen CD 18.

Provlemet är att tempen inte har gått upp, idag dippade den till och med ner. Bifogar min kurva nedan.

Mina flygningar har övergått till vattniga och tagit test två dagar till som varit negativa. Vad händer med min kropp? 

• Anonym (Oliven)
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-04 09:51:33 följande:

Enligt NC har jag äl dag 20.. det är ju dock första månaden jag tempar. Tidigare månader har jag haft äl dag 16-17. Har en 30 dagars cykel. Men nu börjar jag undra om ägget släpper mkt senare än vad jag tror och vi kanske missat ägglossningen ändå?

Vad tror ni - är inte dag 20 lite sent?

Jag brukar ha ÄL runt cd 19-20 men den här månaden hade jag cd 24, det beror helt på hur lång cykel du har i övrigt. Min är ca 35 dagar lång plus minus några dagar 😌 
  • Anonym (Oliven)

Vet inte hur många av er som tempar men vad tror ni? Ser lovande ut tycker jag 😊 BIM 14/12 (blev flyttad då ägglossningen kom lite senare).
  • Anonym (Oliven)

Ser ni också ett streck? Tydligare i verkligheten men så rädd att jag bara inbillar mig 😭 ÄL + 9, babyplans testa tidigt

• Anonym (Oliven)

Tog ett till test nu 4 h senare och fotade i dagsljus! 

tror jag kanske precis plussade 🥹

• Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-09 11:27:40 följande:

Hade verkligen behövt lite kloka tankar eller erfarenheter från er här. 

Har länge använt ägglossningstest i form av klassiska stickor men sedan förra månaden kör jag även med Clearblue Advanced (lila), som ett komplement. Clearblues digitala främst och när blinkande gubbe drar igång kompletterar jag med stickor för att precisera. 

Bör ha ägglossning först om drygt en och en halv vecka och började testa igår. får då igår tom ring ( negativt) på testet medans imorse slog den till med FAST gubbe direkt och högsta resultat? Superskumt? Inget blinkande inflera dagsr innan som den brukar heller? Fattar ingenting. Har inga andra ÄL-känningar mer än att det spänner som fasiken i tjejmagen vilket det inte brukar göra så Är lite villrådig 😮?💨

Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
  • Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-10 21:13:30 följande:

nej ingen graviditet som spökar, och stickorna gav pckså maxat utslag. Superskumt! 

Anonym (Oliven) skrev 2024-12-09 11:57:09 följande:
    Detta hände mig med tidigt i min cykel. Vet ej varför men jag hade iaf inte ägglossning då utan den kom två veckor senare. Hade inte heller något symtom, vilket jag hade när jag väl hade ÄL. Skulle utgå från kroppens signaler 😊
    Jätteknasigt. Förstår ju att kroppen kan försöka ägglossa och det sedan inte går så att kroppen försöker igen. Men just att det gick från ingenting till superstarkt på det digitala? brukar tvärtom ha många dagar blinkandes först 😂 

Aja, hade stegring även på stickor så förmodligen "ägglossning idag" och mös på igår. Får se om det blir idag eller imorgon också. Annars tror jag nog att jag 100% ska fortsätta testa för ÄL och gissa på att jag får stegring om en vecka igen. Varför ska kroppen göra det så komplicerat alltid för 😩

som sagt min ÄL kom inte förs cd 25 och jag blev gravid ändå! Då hade jag rejäla ÄL flygningar i ca 4 dagar innan ÄL, det enda som verkligen pekade på att ÄL skedde cd 25 var att jag knappt kunde känna min livmodertapp för att den satt så högt upp, samt att tempen gick upp dagen efter 😅 I mitt fall var det arbetsrelaterad stress som gjorde att min kropp inte riktigt lyckades ägglossa förrän då. Var ledig i några dagar och då kom den! 

så fortsätt testa och fortsätt mysa 🥰

• Anonym (Oliven)
    Ellen24 skrev 2024-12-10 16:42:00 följande:

cd20 och har inte fått ägglossning än, står i appen att jag ska ha mens om 4 daga men alla ägglossningstest sen min förra mens har varit negativa? 
    Mår så dåligt och vill bara att den ska komma så man vet att allt står rätt till! 
    Har någon fått liknande? Jag har inte fått missfall och fick ägglossning förra månaden 

Som jag skrev ovan fick jag ÄL cd 25 och blev gravid ändå. Det spelar ingen roll när ÄL kommer utan bara att den kommer! Men jag förstår att det är jobbigt att vänta. Själv hann jag bli så himla trött på allt schemalagt mys för att min ägglossning ?aldrig? kom men nu i efterhand ångrar jag det inte! 
  • Anonym (Oliven)
    Tyra90 skrev 2024-12-13 12:10:39 följande:

Hej 😊 Jag hakar på den här tråden. Jag har BIM om två dagar och fick på ÄL+8 en lätt rosa/brun blödning som varade i två dagar och har sen dess haft värk i brösten och huvudvärk. 

Jag tog ett test imorse, tycker ni det ser ut som två sträck!? Ska ta ett nytt imorgon men ni vet ju hur man blir, lätt besatt 😅

Jag ser ett streck! Grattis 🥰

• Anonym (Oliven)
    TrueResolution skrev 2024-12-16 21:11:53 följande:

Även om det är en vecka kvar till BIM idag är det nervösa ÄL-tester varje dag nu då kroppen 80% av månaderna brukar misslyckas med ägglossning första gången och sedan försöka igen utan lika lång förvarning andra gången. 

Ännu har jag inte fått något mer positivt ÄL-test eller stegring sedan förra veckans positiva vilket ändå ger hopp! Isåfall har vi prickat på myset bra och dessutom slipper man förlänga väntan till BIM. *ta-i-trä* 😮?💨😂 

hoppas hoppas en andra ägglossningsomgång håller sig borta denna månad & att man kan få ett plus på BIM till lillejul 🙏🏻

Hur går det för er andra? 
    Ni som har BIM kring jul, ska ni testa tidigt eller vänta och eventuellt få överraskning eller besvikelse på julafton? 😊 
    Samt ni som HAR plussat, när började ni känna av att det var något annorlunda? 

börjar faktiskt bli riktigt nervös denna gången 🙈

Jag började känna på riktigt att något var på tok ÄL+8 när jag fick molande värk som var som mensvärk fast mycket mildare, som även strålade ut mot ländryggen. Hade sån värk i ländryggen att jag fick ta fram min värmekudde! Sån värk har jag vanligtvis bara när jag har feber vilket jag inte hade. ÄL + 16 (vecka 4+2) idag och har fortfarande mild mensvärk främst på kvällarna och ibland lite känningar i ryggen 😊
  • Anonym (Oliven)
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-19 17:31:11 följande:

Ni som plussat, vad har ni för gravid symptom? 🥰

- Sömnlöshet på natten
    - Kissar mer frekvent, behöver oftast gå upp 2 ggr/natt 
    - Molvärk i livmoder och rygg 
    - ömma bröst 
    - illamående och minskad aptit 
    - mer flytningar 
    - uppblåst 
    - rapar mer 

🥰

• Anonym (Oliven)
    Zozoi skrev 2024-12-22 15:02:53 följande:

Ni som plussat, har ni märkt av ökade flytningar mellan ägglossning och plus? Isåfall vilken typ av flytningar?

Det känns lååångt kvar tills man får testa, BIM enligt appen den 30/12 🥲

Jag är gravid nu och märkte inte av ökade flytningar förs ca 1 v efter att jag plussat :) 

• Anonym (Oliven)
    Zozoi skrev 2024-12-22 16:37:08 följande:
    Okej 😊 Hade du andra symtom innan BIM?

Tack! 

Det enda symtomet som skilde sig från vanlig PMS var att jag redan runt ÄL+8 hade lindrig mensvärk samt ont i ländryggen! Min temp var också högre än vad den brukar vara i lutealfasen. 😊

Svar på tråden BIM december