• Anonym (Mvh, En förvirrad man)

Otrohet vid medvetande?

Jag har en fundering kring vilka giftermåls  ?regler? som gäller när man har samlag med en annan person när frun är medveten om det? 

Lite bakgrund: 
    Min fru och jag har varit gifta i snart 5 år. Hon har en bästa vän som inte haft en relation med en pojkvän förr. Min fru har då fått för sig att det kan hjälpa hennes bästa vän att få igång hennes sexliv/dejtande/social liv om hennes bästa vän ligger med mig. Till min stora överraskning vet jag själv inte vet hur det ska hjälpa henne att bli mer ?bekant? och ?säker? med sin kropp. Obs, Detta initiativ har inte kommit från mig!!! Min fru förklarar sig med att då slipper hennes bästa vän ligga med sunkiga snubbar med könssjukdomar osv. bara för att få igång hennes sexdriv osv. 
    Personligen är jag väldigt obekväm med idén. Jag förhalar min frus planer jämt för att jag vet inte var jag står i frågan. 

Då åter till min förgående frågeställning. 
    Är det otrogenhet från min sida OM initiativet och planeringen kommer från min fru? Jag tycker det då jag faktiskt blir otrogen i praktiken medans hon hävdar på att ?hon är ju okej med det då det är hennes idé?. Vem har rätt i frågan? 

• Svar på tråden Otrohet vid medvetande?
  • Anonym (F)

Nej, det är inte otrohet, men om du känner dig obekväm så ska du säga nej. Vill du inte ligga med hennes vän så säg nej.

Anonym (F) skrev 2024-11-09 16:21:57 följande:

Nej, det är inte otrohet, men om du känner dig obekväm så ska du säga nej. Vill du inte ligga med hennes vän så säg nej.

Tack för det. Jag får flytta iväg ett tag kanske 😅

• Anonym (F)
    Anonym (Mvh, En förvirrad man) skrev 2024-11-09 17:38:49 följande:

Tack för det. Jag får flytta iväg ett tag kanske 😅

Haha snacka om lyxproblem ändå Skrattande Men vill du eller inte? För om du känner dig obekväm så säg det till din fru rakt av. Jag tänker att det låter kul i fantasin, men sanningen är att det kan kännas jäkligt obekvämt efteråt eftersom ni känner varandra och kommer att umgås mer i framtiden.

Fråga din fru om hon tänder på att låna ut dig, för det kan vara så att du har en dam som inte är helt vanilj ;)
  • Anonym (M)

Nej det är inte otrohet. Sker det som en överenskommelse er emellan så spelar det ingen roll vem som kom på idén.

Men. Ett större problem här är väl att du inte kan eller vågar prata med din fru.

• Anonym (Säger du en sak)

Hon testar dig 

• Anonym (skumt)

Inte otrohet men så dumt att det blir skumt. Skulle misstänka att din fru har en dold agenda. Antingen att testa dig, eller att legitimera att hon själv kan strula runt. Något som hon kanske redan gjort eftersom hon är så ivrig med att dela dig.

Anonym (F) skrev 2024-11-09 17:48:05 följande:
    Haha snacka om lyxproblem ändå Skrattande Men vill du eller inte? För om du känner dig obekväm så säg det till din fru rakt av. Jag tänker att det låter kul i fantasin, men sanningen är att det kan kännas jäkligt obekvämt efteråt eftersom ni känner varandra och kommer att umgås mer i framtiden.

Fråga din fru om hon tänder på att låna ut dig, för det kan vara så att du har en dam som inte är helt vanilj ;)

Jag vill inte pga jag personligen känner att det är moraliskt fel samt att det strider mot mina löften till henne se  den dagen vi vigdes. Jag har sagt det till henne, men hon hävdar ju påtaliga gånger om att ?jag inte strider mot något då det är hennes egna medvetna vilja?. Precis som du skriver, obekvämligheten efteråt med. Då jag är med och umgås med hennes bästa vän ibland när hon besöker oss. Kommer fan inte kunna se henne i ögonen efteråt heller. 
    hahahaha, min fru är inte vanilj för fem öre, det har jag börjat märka med åren. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att detta skulle kunna vara ett samtalsämne efter våra ringa år som gifta. 

• Anonym (F)
    Anonym (Mvh, En förvirrad man) skrev 2024-11-11 07:05:28 följande:

Jag vill inte pga jag personligen känner att det är moraliskt fel samt att det strider mot mina löften till henne se  den dagen vi vigdes. Jag har sagt det till henne, men hon hävdar ju påtaliga gånger om att ?jag inte strider mot något då det är hennes egna medvetna vilja?. Precis som du skriver, obekvämligheten efteråt med. Då jag är med och umgås med hennes bästa vän ibland när hon besöker oss. Kommer fan inte kunna se henne i ögonen efteråt heller. 
    hahahaha, min fru är inte vanilj för fem öre, det har jag börjat märka med åren. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att detta skulle kunna vara ett samtalsämne efter våra ringa år som gifta. 

Ja, men då får du säga åt henne att respektera din vilja här. Man ska aldrig göra sexuella saker mot sin vilja, samtycke gäller oavsett vad det handlar om. Om hon skulle fortsätta tjata efter det så skulle iaf jag personligen bli rätt ledsen, för det skulle vara lika illa som att tjata om något annat sexuellt som man inte vill. Då får ni ta en annan typ av diskussion.

För dig är det ringa år, det förstår jag, men du visste väl tidigare hur hon är? Så för henne är detta antagligen många år där hon varit lite mer utanför normen, om man säger så. Själva frågan är en sak, men hennes öppensinthet kan inte ha kommit som någon större överraskning egentligen. Det var väl mer en tidsfråga innan något "extra" skulle dyka upp i hennes tankar.

Om din fru vill spetsa till sin kompis sexliv så kan din fru ta med kompisen på en sexklubb istället. Där finns likasinnade och din fru kan vara en trygghet att ha med sig. Du kanske också följer med så kan du och din fru njuta tillsammans under tiden ;)
  • Anonym (Jappe)

Det där låter nästan som ett "problem" jag har. Min fru har en känsla att hon är Bisexuell men hon har aldrig testat vara med en tjej. Hon har börjat skriva en del med tjejer nu för att på sikt få till ett ett möte där jag, hon och en till tjej har sex tillsammans. Detta är lite utanför min comfort zone men kommer ställa upp. Fråga din fru om ni skulle testa ett liknande upplägg istället. Jag skulle tycka det verkligen skulle kännas som otrohet om min fru inte var med.

Anonym (M) skrev 2024-11-09 17:51:46 följande:

Nej det är inte otrohet. Sker det som en överenskommelse er emellan så spelar det ingen roll vem som kom på idén.

Men. Ett större problem här är väl att du inte kan eller vågar prata med din fru.

Från min synvinkel så känns det, moraliskts sätt, som otrohet. 
    Det har jag sagt till min fru men hon yrkar på till en dåres envishet att det inte är det. Jag har pratat med henne om det ett par gånger. Till sist var jag tvungen att fråga folk i ett forum för att veta vart dom står i denna fråga. 

Svar på tråden Otrohet vid medvetande?