Otrohet vid medvetande?
Jag har en fundering kring vilka giftermåls ?regler? som gäller när man har samlag med en annan person när frun är medveten om det?
Lite bakgrund:
Min fru och jag har varit gifta i snart 5 år. Hon har en bästa vän som inte haft en relation med en pojkvän förr. Min fru har då fått för sig att det kan hjälpa hennes bästa vän att få igång hennes sexliv/dejtande/social liv om hennes bästa vän ligger med mig. Till min stora överraskning vet jag själv inte vet hur det ska hjälpa henne att bli mer ?bekant? och ?säker? med sin kropp. Obs, Detta initiativ har inte kommit från mig!!! Min fru förklarar sig med att då slipper hennes bästa vän ligga med sunkiga snubbar med könssjukdomar osv. bara för att få igång hennes sexdriv osv.
Personligen är jag väldigt obekväm med idén. Jag förhalar min frus planer jämt för att jag vet inte var jag står i frågan.
Då åter till min förgående frågeställning.
Är det otrogenhet från min sida OM initiativet och planeringen kommer från min fru? Jag tycker det då jag faktiskt blir otrogen i praktiken medans hon hävdar på att ?hon är ju okej med det då det är hennes idé?. Vem har rätt i frågan?