• Anonym (Mvh, En förvirrad man)

Otrohet vid medvetande?

Jag har en fundering kring vilka giftermåls  ?regler? som gäller när man har samlag med en annan person när frun är medveten om det? 

Lite bakgrund: 
    Min fru och jag har varit gifta i snart 5 år. Hon har en bästa vän som inte haft en relation med en pojkvän förr. Min fru har då fått för sig att det kan hjälpa hennes bästa vän att få igång hennes sexliv/dejtande/social liv om hennes bästa vän ligger med mig. Till min stora överraskning vet jag själv inte vet hur det ska hjälpa henne att bli mer ?bekant? och ?säker? med sin kropp. Obs, Detta initiativ har inte kommit från mig!!! Min fru förklarar sig med att då slipper hennes bästa vän ligga med sunkiga snubbar med könssjukdomar osv. bara för att få igång hennes sexdriv osv. 
    Personligen är jag väldigt obekväm med idén. Jag förhalar min frus planer jämt för att jag vet inte var jag står i frågan. 

Då åter till min förgående frågeställning. 
    Är det otrogenhet från min sida OM initiativet och planeringen kommer från min fru? Jag tycker det då jag faktiskt blir otrogen i praktiken medans hon hävdar på att ?hon är ju okej med det då det är hennes idé?. Vem har rätt i frågan? 

• Svar på tråden Otrohet vid medvetande?
  • Anonym (F)
    Anonym (Mvh, En förvirrad man) skrev 2024-11-11 10:30:44 följande:

Från min synvinkel så känns det, moraliskts sätt, som otrohet. 
    Det har jag sagt till min fru men hon yrkar på till en dåres envishet att det inte är det. Jag har pratat med henne om det ett par gånger. Till sist var jag tvungen att fråga folk i ett forum för att veta vart dom står i denna fråga. 

Om du känner att det är otrohet så är det så. Det är din känsla som är viktig här, inte hennes.
  • Anonym (zxcv)

Det har jag sagt till min fru men hon yrkar på till en dåres envishet att det inte är det. Jag har pratat med henne om det ett par gånger. Till sist var jag tvungen att fråga folk i ett forum för att veta vart dom står i denna fråga. 

Det är skitsamma om det kallas otrohet eller ej? Enligt vilka regler gifte ni er under? 
    Det som spelar roll är om du vill ha sex med hennes kompis eller ej. Vem skulle straffa dig för "otroheten" när din fru är med på det?
    Anonym (Säger du en sak) skrev 2024-11-09 17:57:27 följande:

Hon testar dig 

Det har ingen anledning till att behöva göra då hon vet var min lojalitet står. Hon har frågat detta påtagliga gånger ändå är mitt svar alltid detsamma. Så risken för det är låg, hon har blivit lite wild and crazy med tiden 😂
    Anonym (skumt) skrev 2024-11-09 18:48:30 följande:

Inte otrohet men så dumt att det blir skumt. Skulle misstänka att din fru har en dold agenda. Antingen att testa dig, eller att legitimera att hon själv kan strula runt. Något som hon kanske redan gjort eftersom hon är så ivrig med att dela dig.

Jag har vet inte om det är så djupt eller inte. jag har aldrig behövt misstänka annat om henne. Som en annan person skrev så har dennes partner med blivit Öppen med sin sexualitet mer. Så jag vet inte om detta är för min frus skull eller för hennes kompis skull. Men visst skulle man kunna tro att hon testar mig. Dock är jag ej orolig, då hon vet var min lojalitet ligger 
    Anonym (F) skrev 2024-11-09 16:21:57 följande:

Nej, det är inte otrohet, men om du känner dig obekväm så ska du säga nej. Vill du inte ligga med hennes vän så säg nej.

Tack, det har jag gjort men hon fortsätter att insistera. dock är det mindre idag än för typ 2-4 veckor sedan. Jag kände att jag behövde få veta mer vad folk tycker om den här saken. Men du anser inte att det är otrohet alltså? Strider jag inte mot mina löften vid altaret OM jag hade fullföljt hennes önskan? jag kanske övertänker det. Men känns så fel på alla sätt och vis 
    Anonym (F) skrev 2024-11-11 08:25:17 följande:
    Ja, men då får du säga åt henne att respektera din vilja här. Man ska aldrig göra sexuella saker mot sin vilja, samtycke gäller oavsett vad det handlar om. Om hon skulle fortsätta tjata efter det så skulle iaf jag personligen bli rätt ledsen, för det skulle vara lika illa som att tjata om något annat sexuellt som man inte vill. Då får ni ta en annan typ av diskussion.

För dig är det ringa år, det förstår jag, men du visste väl tidigare hur hon är? Så för henne är detta antagligen många år där hon varit lite mer utanför normen, om man säger så. Själva frågan är en sak, men hennes öppensinthet kan inte ha kommit som någon större överraskning egentligen. Det var väl mer en tidsfråga innan något "extra" skulle dyka upp i hennes tankar.

Om din fru vill spetsa till sin kompis sexliv så kan din fru ta med kompisen på en sexklubb istället. Där finns likasinnade och din fru kan vara en trygghet att ha med sig. Du kanske också följer med så kan du och din fru njuta tillsammans under tiden ;)

Japp helt rätt. Hon har förstått det mer idag att jag tänker inte göra den förfrågan hon föreslog. En mer obekväm sits får man fan leta efter. 

allltså egentligen inte. Jag har ju känt henne i totalt snart 10 år, så jag och min fru har ju legat innan vi ens gifte oss. Men sähär öppensinnad har hon aldrig betett sig förr. Det är ju förvisso pga att hon känner sån skuld för hennes bästa vän inte har haft en relation tidigare eller ens blivit av med sin oskuld. Men aaah, fan vet jag. 

hahaha jag har inget emot sexklubbar eller dom som gärna besöker dom. Dock är jag personligen inte för det, men frugans bästa vän bör besöka en assp, om du frågar mig 😂

• Anonym (J)

Vad säger vännen om detta då? Är hon med på det?

• Anonym (Gift och tråkigt trogen)

Har du ingen kompis som kan ställa upp?
    Bjud era vänner på vin och avvik sedan så kanske det hettar till.

• Anonym (Rätt!)
    Anonym (Mvh, En förvirrad man) skrev 2024-11-11 17:20:47 följande:
    Tack, det har jag gjort men hon fortsätter att insistera. dock är det mindre idag än för typ 2-4 veckor sedan. Jag kände att jag behövde få veta mer vad folk tycker om den här saken. Men du anser inte att det är otrohet alltså? Strider jag inte mot mina löften vid altaret OM jag hade fullföljt hennes önskan? jag kanske övertänker det. Men känns så fel på alla sätt och vis 
    Tycker du ska läsa Tredje Moseboken 20:10-12 för din fru
    Anonym (Jappe) skrev 2024-11-11 08:42:07 följande:

Det där låter nästan som ett "problem" jag har. Min fru har en känsla att hon är Bisexuell men hon har aldrig testat vara med en tjej. Hon har börjat skriva en del med tjejer nu för att på sikt få till ett ett möte där jag, hon och en till tjej har sex tillsammans. Detta är lite utanför min comfort zone men kommer ställa upp. Fråga din fru om ni skulle testa ett liknande upplägg istället. Jag skulle tycka det verkligen skulle kännas som otrohet om min fru inte var med.

Oj, mycket bra scenario här. Det är nog vad jag fan tror min fru är egentligen ute efter!! Hon har inte sagt specifikt att jag ska göra det ensamt med hennes väninna. Så jag tror det är ett liknande scenario där hon vill testa med en till tjej. Det är precis så som du skriver, jag känner din obekvämhet likt spm jag känner. Bör vi bara göra det för att vi är deras män? För moraliskt sätt så känner jag att jag strider mot alla mina löften jag gav henne vid altaret
  • Tukt

Det låter som det är något annat i grunden, än att hjälpa en kompis. Den orsaken riskerar bli ett problem om ni inte lyfter den saken innan något händer.
    .

• Anonym (M)

Det som avgör om det är otrohet är om den ena gör något som är utanför vad ni kommit överens. Och överenskommelser kan ju gemensamt ändras från tid till annan.

Men nu vill du ju inte och det känns inte bra. Det borde din fru respektera.

• Anonym (F)
    Anonym (Mvh, En förvirrad man) skrev 2024-11-11 17:20:47 följande:
    Nej, det är inte otrohet, men däremot verkar hon inte respektera ditt nej, och det är ett problem.
  • Tyra myra

Förstår att du känner dig förvirrad över din partners initiativ. Du funderar säkert på om din hustrus känslor för dig har svalnat.

Naturligtvis ska du inte göra något som går emot dina känslor for etik och moral. Det är din kropp och du har all rätt att säga nej.

Ni måste nog ta ett djupare samtal om detta och försök vara så öppen du kan om hur du känner angående detta så din fru förstår att detta inte är någon enkel sak för dig.

Svar på tråden Otrohet vid medvetande?