• Anonym (Ö)

Barnen tvingas till varannan vecka

Då får du väl skjutsa barnen till den andre föräldern halva tiden. Då får den betala för maten. 

Vill barnen ändå inte bo där och det inte funkar trots ni försökt, så får du stötta dem i att säga sanningen. Annars kan de ju faktiskt inte bo hos dig på heltid, för du har inte råd.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Snälla hjälp) skrev 2024-11-09 18:14:44 följande:
    Har gått igenom detta flera gånger senaste 8 åren. Samma kommentarer kommer gång på gång. 
    Nu handlar det inte enbart om mat. Handlar om alla fasta räkningar på barnen också. Samt kläder som jag får köpa in när de slits ut. 

Barnens trygghet är viktigast för min del, och känner de sig inte helt trygga där skall de inte heller tvingas dit. 

Jag behöver hjälp i hur jag kan hjälpa barnen. 

Hur kan det vara rätt att en förälder kan totalt avsäga sig allt ansvar med barnen utan att det finns något man kan göra förutom att gå till tingsrätten?
    Vadå för kommentarer? Att de inte vill säga sanningen även om det innebär att de annars bor få halvtid hos den andre föräldern?

Nej jag vet att du inte vill att de ska dit men du kan ju inte få allt. Du har inte råd att ha dem på heltid. Därav tråden 
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Snälla hjälp) skrev 2024-11-09 18:39:54 följande:
    Kommentarer som 
    Hen bryr sig inte om mig
    Hen skriker bara på mig
    Hen pratar inte med mig
    Hen lyssnar inte på mig
    Hen lovar att göra saker men Hen sitter bara vid sin dator
    Hen säger hej när jag kommer och går sedan till sitt rum
    Hen låter mig inte gå på träningen
    Hen låter mig inte ta hem vänner
    Hen kan aldrig köra mig eller hämta mig från vänner