Anonym (My) skrev 2024-11-09 15:09:33 följande:
Ja, om du är misstänkt kommer polisen att berätta det för dig vid förhör. Du har ju då även rätt till försvarsadvokat istället för målsägandebiträde.
Polisen måste ju ställa alla sorters frågor för att få ett händelseförlopp klart för sig. Du behöver ju berätta allt.
Vem hotade dig att inte medverka och varför visste den personen att du skulle på förhör? Det är övergrepp i rättssak så jag hoppas du berättade det för polisen.
Ok, ja det har dom inte gjort. Jag har för mig att dom vet om att en viss person inte vill att jag medverkar.
Dom tog min telefon sist och jag vet att dom har rätt att göra det men jag känner så starkt att dom inte tror mig. Har varit med om att en polis som kom hem till oss rakt sa att han inte trodde mig så det sitter väl i.
Tänker att jag gjort mitt och medverkat men orkar inte mer nu. Mår inte bra av förhören så jag måste tänka på det, hälsan måste gå före.
Jag jobbar ju inte som polis men jag kan inte förstå hur det lönar sig att vara kall och hård, jag kan ju inte vara den enda som backar när man blir bemött på det sättet.