Inlägg från: Anonym (Förklara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förklara)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Någon som kan förklara det här jag undrat över. 

En tjej lyckas inte få till det - kommentarer hon får är att du har inte hittat den rätta, stå på dig, håll dina krav, männen är svin osv. (Tjejen är ofelbar och männen är problemet, aldrig några råd om att hon ska sänka krav, förändra krav eller lära sig vad männen gillar) 

En man lyckas inte få till det - kommentarer han får är att han borde rannsaka sig själv, förändra sina krav, bli mer charmig, lära sig vad kvinnorna vill ha osv. (Mannen själv är problemet och ska förändras, aldrig råd om att han duger och det är tjejerna som inte förstått honom eller är dåliga)

Helt klart en skillnad här och det jag inte förstå är varför tjejerna är så fredade i frågan o killarna är bara de som ska förändras. 

• Anonym (Förklara)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:40:37 följande:
    Det går inte att jämföra trådar rakt av, det beror helt på innehållet. Så bara en korkad kommentar av dig.
    Vad för trådar? 

Det här är erfarenheter jag har från livet i stort. Det är dessa kommentarer män o kvinnor får om det är på fikarasten, skolan, festen eller där man råkar diskutera dejting. Då har jag hört att man gärna går in på nämnda spår. Gjort mig nyfiken till varför kvinnor o män behandlas så olika i den här frågan. 
  • Anonym (Förklara)
    Anonym (M) skrev 2024-11-10 10:05:28 följande:

TS skriver ju att kvinnor väljer fel, att de inte väljer efter personlighet, utan män som ser bra ut och som har pengar. Han tycker att kvinnor gör fel. Varför tror du att han startat denna tråd? 
    Anonym (Jodå) skrev 2024-11-10 09:16:57 följande:
    Hur framgår det att det är kvinnans fel? Det är bara en spaning som iaf jag är benägen att hålla med om. Som att män generellt är starkare än kvinnor. Det är ingens fel.

Det kanske TS gör. Men det var inte vad jag gjorde. 

Jag upplevde en skillnad på hur människor dömer och tolkar mäns vs kvinnors svårigheter att hitta någon och har funderat över varför man ofta, inte alltid såklart, men ofta får det till att mannen är den som ska ändra sig i båda fallen. Bra eller dåligt, vems fel eller ej vet jag inte. Men förstår inte varför det blir så att förändringsbehovet ofta hamnar på ett av könen. 

• Anonym (Förklara)
    Anonym (Vi har ju låtsasvärde så det är ännu värre) skrev 2024-11-10 18:50:27 följande:

Jag fattar att det kan vara jobbigt för män också, men vi har ju ett slags låtsasvärde på ""köttmarknaden"" där män behandlar en som om man är värdefull, sätter på en ett par gånger och sedan går vidare som om man förlorat sitt värde.

Så män har ju lyxen att veta sitt "värde" även om det är lågt. Vi kan bli lurade till att känna oss värdefulla men vi inte är det vilket är värre.

Men ja, jag fattar att det inte är kul för män heller, och jag hoppas att det blir bättre för er givetvis, men skall vi tävla vem som har det värst så förlorar ni.

Nyfiken på varför det är värre att tro att man är värdefull. Vore väl nice att tro man är eftertraktad även om man inte är det. 

Sen så tror jag att kvinnor inte bra tror det, kvinnor har ett stort värde med tanke på hur många män som jagar.
Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"