• Anonym (Pengar)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Har du hört tjejers snack om att personligheten är viktigast när de träffar nya potentiella kärlekspartners?

I de flesta fall är det rent skitsnack, åtminstone initialt.

Tjejer/kvinnor går (precis som killar/män gör), i första hand på utseende, vilket då inkluderar hår/frisyr, ansikte, kroppsform och klädstil.
    Om hon inte är groteskt ful, äcklig och otrevlig så har hon ett utbud att välja och vraka emellan (det kan vara stort eller litet) där hon kommer att göra val utifrån utseendet.

I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.

Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...

Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden.

Personlighet och personkemi får betydelse först när ni väl träffas och ni börjar lära känna varandra, vilket du högst sannolikt inte kommer att göra om du inte ligger bra till utefter de två första kriterierna. 

• Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"
  • Anonym (Em)

Jag tror att många män missförstår vad de flesta kvinnor gillar. Dominans, självförtroende, charm och värme speglas redan i det man skriver i profilen och de första meddelandena. Men självklart måste den fysiska attraktionen finnas där också.

• Anonym (Anna)

nej, det stämmer faktiskt inte, allt handlar om karisma.

Igår var jag på fest. Satt bredvid en jättesnygg kille men hans utstrålning var 0. Han var finnar titta på men så okarismatisk och tråkig att jag bara ville fly bordet.

Så hamnade jag bredvid en man som inte hade fördelaktigt utseende, men han hade pondus och karisma. Social och kul.

Jag kunde välja på båda. Vem tror du jag valde?

Och ja, kvinnor vill inte ha en arbetslös man. Biologiskt behöver vi ha en hane som kan skydda och försörja oss när vi föder och tar hand om våra barn- dvs den tid i livet vi kvinnor är som mest sårbara och begränsade. och det är väl inte så konstigt ?

• Kunniglingvist

Ett exempel på personlighet som avskräcker kvinnor är inskränkta män som likt dig TS blamear kvinnorna istället för att se och arbeta på dig eget värde

• Anonym (Pengar)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-09 13:43:21 följande:

Jag tror att många män missförstår vad de flesta kvinnor gillar. Dominans, självförtroende, charm och värme speglas redan i det man skriver i profilen och de första meddelandena. Men självklart måste den fysiska attraktionen finnas där också.

...och för detta krävs ekonomiska resurser. En man utan pengar i den meningen att han kan betala för sig själv och den han dejtar är på förhand utdömd som "looser".
  • Daphodil

Du har fått två bra svar redan. Vi gillar självförtroende. Men som vanligt i såna här trådstarter är det mer bekvämt att spela maktlös än att jobba på sig själv. 

• Anonym (Pengar)
    Kunniglingvist skrev 2024-11-09 13:48:02 följande:

Ett exempel på personlighet som avskräcker kvinnor är inskränkta män som likt dig TS blamear kvinnorna istället för att se och arbeta på dig eget värde

Du menar; skaffa mig en inkomst eller högre inkomst?

Men du vet ju ingenting om min nuvarande ekonomiska status.

Jag kan avslöja att jag både haft pengar och varit utan dem och upplevt skillnaden när det kommer till dejting.
    Saknar du den erfarenheten så är du inte man eller kvinna att kalla mig inskränkt.
  • Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 13:52:38 följande:

Du har fått två bra svar redan. Vi gillar självförtroende. Men som vanligt i såna här trådstarter är det mer bekvämt att spela maktlös än att jobba på sig själv. 

Då förstår du inte att de ekonomiska tillgångarnas betydelse för en mans självförtroendet vid dejting kommer ju av hur det förhållandet betraktas av kvinnor.
  • Daphodil
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 14:01:19 följande:
    Då förstår du inte att de ekonomiska tillgångarnas betydelse för en mans självförtroendet vid dejting kommer ju av hur det förhållandet betraktas av kvinnor.
    Nej, så är det inte. Redan i grundskolan är det killar med självförtroende som får tjejer. Hitta en drivkraft att göra dig själv attraktiv på marknaden, här kommer du ingen vart.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 13:51:30 följande:
    ...och för detta krävs ekonomiska resurser. En man utan pengar i den meningen att han kan betala för sig själv och den han dejtar är på förhand utdömd som "looser".
    Du verkar vara en osäker person som tror det. Självsäkerhet och inre trygghet kommer inte ifrån hur mycket pengar man har. Det finns många som lyckats skaffa sig en förmögenhet men där osäkerheten sitter i och gör att de aldrig känner sig tillräckliga. 

Självsäkerhet och trygghet är något som kommer inifrån av att veta att man duger som man är och att man litar till sin egen förmåga. Det är det som är attraktivt hos en man då det gör att han känns som en stabil man som man kan förlita sig på.
  • Anonym (Daniella)
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 13:57:29 följande:
    Du menar; skaffa mig en inkomst eller högre inkomst?

Men du vet ju ingenting om min nuvarande ekonomiska status.

Jag kan avslöja att jag både haft pengar och varit utan dem och upplevt skillnaden när det kommer till dejting.
    Saknar du den erfarenheten så är du inte man eller kvinna att kalla mig inskränkt.
    Men varför skapar du en tråd och ställer frågan om du redan tror dig ha svaret? De kvinnor som du dejtat har kanske varit den ytliga typen men alla kvinnor är inte likadana. Du får dejta andra typer av kvinnor som inte tycker att det är viktigt om en man har mycket pengar.
Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"