Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:33:42 följande:
Det är nog snarare bristen på intelligens hos dig som ställer till det för vår diskussion.
Du kommer ingen vart med personangrepp, du förlöjligar bara dig själv.
Du skriver i trådstarten att kvinnor bara vill gå på dejt om man som man är snygg eller har
mycket pengar
Nej, det skrev jag inte (understruket), vilket tydligt visar att du antingen läser slarvigt eller har svårt att ta till dig meningen i texten du läser.
Jag skrev (kopierat ur trådstarten):
"I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden."
Men för att svara på ditt senaste inlägg:
Eftersom jag är kvinna så vet jag hur jag själv och andra kvinnor jag känner tänker när de går på dejt med män. Ingen har någonsin sagt att det är viktigt med en man med pengar. Utseendet däremot har en del åsikter och krav på liksom andra anser att personligheten är viktigare.
Jag har garanterat dejtat eller försökt dejta fler kvinnor än du har haft denna diskussion med ur en mans perspektiv, om du ens någon gång med någon kvinna försökt att ha en mans perspektiv under diskussionen.
Jag är dessutom inte ensam om att uppleva detta.
Dejtingmarknaden överhuvudtaget är kvinnans marknad där hon helt ställer villkoren och vi män måste följa dem om vi ska få någon dejt.
Varför kvinnor inte tar första steget och bjuder ut på dejt beror nog mycket på gamla normer, att det är männen som ska göra det. Men om jag ser till mig själv så beror det även på att jag är rädd att få ett nej och att mannen ska tycka att jag är för på.
Men jag har inga problem med att betala på en dejt. Om jag inte känner att det finns tillräckligt för att gå vidare med dejt jr 2 så betalar jag helst för min egen mat och om jag känner fortsatt intresse skulle jag kunna stå för hela notan
Exakt så och det är detsamma med förväntningarna kring dejt; om mannen initierar dejt (vilket han förväntas göra) så förväntas han också att betala för kostnaden.
Jag har inget emot att betala när jag har det ekonomiska utrymmet (vilket jag oftast har och jag är ingen snål människa), men det tär på att inte ens kunna dejta när man vill och hittar någon man verkligen är seriöst intresserad av och vill träffa, bara för att det är lite för tunt i plånboken under vissa perioder i livet.
Har man försökt några gånger och vet hur det tas emot, så slutar man försöka och hoppas att kvinnor någon gång ska ta initiativ så att man slipper känna den ekonomiska pressen på sig... men det kan man vänta på till döddagar...