Inlägg från: Anonym (Pengar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pengar)

Mäns värde på "köttmarknaden"

Har du hört tjejers snack om att personligheten är viktigast när de träffar nya potentiella kärlekspartners?

I de flesta fall är det rent skitsnack, åtminstone initialt.

Tjejer/kvinnor går (precis som killar/män gör), i första hand på utseende, vilket då inkluderar hår/frisyr, ansikte, kroppsform och klädstil.
    Om hon inte är groteskt ful, äcklig och otrevlig så har hon ett utbud att välja och vraka emellan (det kan vara stort eller litet) där hon kommer att göra val utifrån utseendet.

I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.

Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...

Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden.

Personlighet och personkemi får betydelse först när ni väl träffas och ni börjar lära känna varandra, vilket du högst sannolikt inte kommer att göra om du inte ligger bra till utefter de två första kriterierna. 

• Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-09 13:43:21 följande:

Jag tror att många män missförstår vad de flesta kvinnor gillar. Dominans, självförtroende, charm och värme speglas redan i det man skriver i profilen och de första meddelandena. Men självklart måste den fysiska attraktionen finnas där också.

...och för detta krävs ekonomiska resurser. En man utan pengar i den meningen att han kan betala för sig själv och den han dejtar är på förhand utdömd som "looser".
  • Anonym (Pengar)
    Kunniglingvist skrev 2024-11-09 13:48:02 följande:

Ett exempel på personlighet som avskräcker kvinnor är inskränkta män som likt dig TS blamear kvinnorna istället för att se och arbeta på dig eget värde

Du menar; skaffa mig en inkomst eller högre inkomst?

Men du vet ju ingenting om min nuvarande ekonomiska status.

Jag kan avslöja att jag både haft pengar och varit utan dem och upplevt skillnaden när det kommer till dejting.
    Saknar du den erfarenheten så är du inte man eller kvinna att kalla mig inskränkt.
  • Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 13:52:38 följande:

Du har fått två bra svar redan. Vi gillar självförtroende. Men som vanligt i såna här trådstarter är det mer bekvämt att spela maktlös än att jobba på sig själv. 

Då förstår du inte att de ekonomiska tillgångarnas betydelse för en mans självförtroendet vid dejting kommer ju av hur det förhållandet betraktas av kvinnor.
  • Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 14:16:27 följande:
    Nej, så är det inte. Redan i grundskolan är det killar med självförtroende som får tjejer. Hitta en drivkraft att göra dig själv attraktiv på marknaden, här kommer du ingen vart.
    ..och om du inte tror det påverkas av ekonomiska tillgångar behöver du komma fram från stenen du bor under.

Redan i unga år är det väldigt populärt bland tjejerna om killar bjuder på fika, bio eller McDonalds, utöver att killarna troligen har mer prylar och snyggare kläder om de kommer från en mer välbärgad familj.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 14:30:29 följande:
    Du verkar vara en osäker person som tror det. Självsäkerhet och inre trygghet kommer inte ifrån hur mycket pengar man har. 
    Nej, då förstod du inte alls trådstartens innebörd. Det är hur du bemöts av andra beroende på om du har pengar eller inte som är poängen jag vill få fram, även om detta i sin tur kan påverka människors självförtroende.

Själv har jag inte problem med självförtroendet, utom just när det kommer till att försöka träffa en tjej under en period när plånboken är tunn. Läs mitt inlägg #6.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 14:43:08 följande:
    Men varför skapar du en tråd och ställer frågan om du redan tror dig ha svaret? De kvinnor som du dejtat har kanske varit den ytliga typen men alla kvinnor är inte likadana. Du får dejta andra typer av kvinnor som inte tycker att det är viktigt om en man har mycket pengar.
    Jo, nästan alla är likdana. Även om de själva anser att personligheten är viktigast så når vi aldrig dit utan mitt initiativ och för det behöver jag ha tillräckliga ekonomiska resurser.

Det blir alltså ingen dejt eller kommunikation överhuvudtaget utan mitt initiativ och undantagen från den regeln är ytterst få, så få att de flesta aldrig får uppleva något undantag.

Jag säger inte att man behöver vara rik för att dejta, men att man som man inte kan vara så fattig att man har svårt att betala för båda vid en dejt.
  • Anonym (Pengar)
    Daphodil skrev 2024-11-09 15:26:43 följande:

Ja du TS.. du beskriver hur du tror kvinnor funkar. Får svar från faktiska kvinnor hur vi funkar. Men fortsätter hävda din teori och blir otrevlig.

Jobba på din mentaliseringsförmåga och din personlighet.

Vad har du för erfarenhet?

Är du kvinna eller man?
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 15:39:28 följande:
    I vilka kretsar umgås du i om jag får fråga där det är så? Jag och alla kvinnor som jag känner letar inte efter en rik man. 
    Anonym (Pengar) skrev 2024-11-09 15:20:17 följande:
    Jo, nästan alla är likdana. Även om de själva anser att personligheten är viktigast så når vi aldrig dit utan mitt initiativ och för det behöver jag ha tillräckliga ekonomiska resurser.

Det blir alltså ingen dejt eller kommunikation överhuvudtaget utan mitt initiativ och undantagen från den regeln är ytterst få, så få att de flesta aldrig får uppleva något undantag.

Jag säger inte att man behöver vara rik för att dejta, men att man som man inte kan vara så fattig att man har svårt att betala för båda vid en dejt.
    Nej alla kvinnor är inte likadana och det är jag själv ett bra exempel på. Jag tror som sagt att du dras till en viss kategori av kvinnor som är ytliga och som vill ha en man med mycket pengar. 

Frågan är om du skulle bli attraherad av en kvinna som inte bara ser till ytan och pengar då du själv verkar vara så fixerad vid det här med pengar? De kvinnorna skulle du väl inte ens se åt då dem inte är lika snygga som de ytliga kvinnorna. 

Men du är ju kvinna och kan inte ha en mans erfarenheter av att dejta kvinnor.

Om du tror att detta bara handlar om rikedom/män med mycket pengar, så har du missat vad tråden handlar om.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Penningpong - knoll?) skrev 2024-11-09 16:27:59 följande:

Som att söka arbete. Utan relevant utbildning är du ointressant även om du är övertrevlig, lojal, generös och allt vet vad.

Du måste kunna uppvisa det som eftersökt för att kunna gå vidare i processen. Annars hamnar ditt CV i papperskorgen.

Kvinnors kravlistor är ett nålsöga att passera.

Men ingen här har väl anmält att de har problem med arbete och inkomst och bett dig om råd hur de ska lösa det!?
    Du skjuter över målet.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 16:49:00 följande:
    Du skriver i trådstarten att bland annat mäns plånbok är viktig för kvinnor förutom utseende och nu skriver du att tråden inte handlar om män med mycket pengar. 

Jag har erfarenhet av hur kvinnor är då jag själv är kvinna och umgåtts och umgås med många kvinnliga vänner. Så erfarenhet av kvinnor har jag nog bra mycket mer av än vad du har som bara träffat kvinnor på dejter.

Du verkar inte vilja ta till dig av vad någon som inte håller med dig skriver så vad är meningen med tråden? 
    Jag har inte ändrat någonting sedan jag startade tråden, det handlar bara om bristande läsförståelse.

Men om du inte är man så vet du inte hur en man bemöts av kvinnor på dejtingmarknaden. Att du känner en mängd kvinnor bättre på sjuttielva andra sätt är inte relevant för vad tråden handlar om.

Poängen med tråden (och nu upprepar jag mig, om än i andra ord) är att det till 99% är män som initierar dejt, åtminstone den första, inte kvinnor. Som man förväntas man att betala för båda på en dejt mannen initierar, så har man inte råd så kan det inte bli någon dejt och kvinnan kan då inte lära känna dessa män och se vad de har för personlighet.

En annan grej som kvinnor kör med på öppna forum som exempelvis Facebook (där det finns grupper för de som är singlar och söker en partner) är att de aldrig initierar kontakt, för de vill inte att det ska synas att de har eller haft eller vill ha kontakt med flera män (även om det bara är en i taget). Det är således alltid männen som måste initiera kontakt och när man väl gjort det så faller man i värde för varje sådant initiativ man tar, eftersom alla andra ser det och då verkar man desperat i kvinnornas ögon (de uttrycker detta själva).

Här har utvecklingen mot jämställdhet haltat lite. Kvinnor förstår inte att de har och hårt håller i vissa könsbaserade fördelar.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Vä) skrev 2024-11-09 17:08:55 följande:

Nä, i första hand när jag söker ngn söker jag det där klicket, att man synka, att det vfinns ngt hos personen som attraherar just mig. dock känner jag inte attraktionen om man är överviktig ( kan inte hjälpa det) jag behöver inte veta vad han har på kontot). men däremot spelar snålheten en viss roll, då menar jag inte snål mot mig eller andra utan sig själv, han får gärna gillar att njuta och unna sig. om Han är en normal inkomsttagare vill jag att Han gillar att bor någorlunda, inte en luffarkvart, då är han inte min person, det handlar inte om att jag söker rikt, det skulle inte funkar i framtiden för oss om han vill bor i en sunkig luffarkvart men ändå har råd till mer. Dock kan en man vara skitsnygg men vi klicka ändå inte, sån är jag.

Precis vad jag menar och om dina "big no" (som är exempel gällande i alla fall för dig) visar sig innan ni har hunnit träffas och du då inte har fått en chans att lära känna hans personlighet så blir det ju ingen dejt, oavsett hur hans personlighet är.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Betta) skrev 2024-11-09 18:23:44 följande:

Utan en bra personlighet, ingen fortsättning. Spelar ingen roll om han hade ett bra utseende och pengar och initierade dejten.

...och vart någonstans hade du tänkt dig att man ska lära känna varandras personlighet?
  • Anonym (Pengar)
    Tecum skrev 2024-11-09 18:29:44 följande:

TS har rätt om man med tillgångar inte bara menar pengar utan även immateriella tillgångar som ett fast arbete, ordnat liv och något slags mål i livet. En medelinkomst räcker gott, även mindre om mannen har ett driv. Typ är småföretagare, det ger ofta inga större pengar men visar att han vill, orkar och vågar något.

Fast ingenting av det där vet hon någonting om förrän vi har träffats och det är ju en dejt som är svårt att få till för en man utan tillräckliga medel och helst även en bil. En kvinna behöver dock ingenting av detta för att få till en dejt.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-09 19:05:54 följande:

Otroligt tröttsamt och uttjatat. Kan ni inse och acceptera någon gång att vad gäller den sk köttmarknaden så är mäns och kvinnors sexualitet helt olika. De flesta kvinnor vill inte ens delta i den av många skäl utan vill bara ha sex i relationer. Bland de som är intresserade av tillfälligt sex blir det så klart ytligt. Du kan aldrig förföra en kvinna om du saknar utstrålning och självförtroende. Det finns korta och fattiga män som har DET och därför får ligga ibland. Sedan kan ni heller inte förföra någon via datorn. I bästa fall kan kontakt via datorn leder till att ni ses men sedan återstår det att visa upp sin charm, utstrålning och självförtroende. Det klarar man inte utan övning och man kan inte öva framför datorn. Så vad gör ni för att öva?

Jag har inte de problemen du beskriver. Jag har haft mycket god utdelning i att väcka kvinnors intresse med min personlighet.
    Men i perioder av sämre ekonomi har det varit oerhört svårt att ens nå dit där man börjar lära känna varandra och då kommer ju personligheten aldrig att ha någon betydelse.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-09 19:40:48 följande:

Du har inte problemen jag beskriver säger du, så allt funkar bra med charm utstrålning och självförtroende? 

Ja, när vi väl kommer fram till en dejt har jag inga problem.
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:33:42 följande:
    Det är nog snarare bristen på intelligens hos dig som ställer till det för vår diskussion. 
    Du kommer ingen vart med personangrepp, du förlöjligar bara dig själv.
     Du skriver i trådstarten att kvinnor bara vill gå på dejt om man som man är snygg eller har mycket pengar 
    Nej, det skrev jag inte (understruket), vilket tydligt visar att du antingen läser slarvigt eller har svårt att ta till dig meningen i texten du läser.

Jag skrev (kopierat ur trådstarten):
    "I andra hand är det mannens plånbok som är intressant.

Här menar jag inte att alla eller ens de flesta tjejerna/kvinnorna är "gold diggers" eller bara söker rika män som ska försörja dem och skämma bort dem med lyx...

Men du måste ha tillgångar för att ens kunna fånga deras intresse eller få kontakt eller att ens föreslå ett sätt att ses och lära känna varandra. Har du inte pengarna till det där restaurangbesöket så kan du inte heller förslå det som en första dejt. Hon kommer i 99% av fallen inte initiera något eller föreslå en träff, utan det är mannen som måste göra det och i och med att han initierar så förväntas han också ta kostnaden."
    Men för att svara på ditt senaste inlägg: 
    Eftersom jag är kvinna så vet jag hur jag själv och andra kvinnor jag känner tänker när de går på dejt med män. Ingen har någonsin sagt att det är viktigt med en man med pengar. Utseendet däremot har en del åsikter och krav på liksom andra anser att personligheten är viktigare. 
    Jag har garanterat dejtat eller försökt dejta fler kvinnor än du har haft denna diskussion med ur en mans perspektiv, om du ens någon gång med någon kvinna försökt att ha en mans perspektiv under diskussionen.

Jag är dessutom inte ensam om att uppleva detta.
    Dejtingmarknaden överhuvudtaget är kvinnans marknad där hon helt ställer villkoren och vi män måste följa dem om vi ska få någon dejt.
    Varför kvinnor inte tar första steget och bjuder ut på dejt beror nog mycket på gamla normer, att det är männen som ska göra det. Men om jag ser till mig själv så beror det även på att jag är rädd att få ett nej och att mannen ska tycka att jag är för på.
    Men jag har inga problem med att betala på en dejt. Om jag inte känner att det finns tillräckligt för att gå vidare med dejt jr 2 så betalar jag helst för min egen mat och om jag känner fortsatt intresse skulle jag kunna stå för hela notan
    Exakt så och det är detsamma med förväntningarna kring dejt; om mannen initierar dejt (vilket han förväntas göra) så förväntas han också att betala för kostnaden.

Jag har inget emot att betala när jag har det ekonomiska utrymmet (vilket jag oftast har och jag är ingen snål människa), men det tär på att inte ens kunna dejta när man vill och hittar någon man verkligen är seriöst intresserad av och vill träffa, bara för att det är lite för tunt i plånboken under vissa perioder i livet.

Har man försökt några gånger och vet hur det tas emot, så slutar man försöka och hoppas att kvinnor någon gång ska ta initiativ så att man slipper känna den ekonomiska pressen på sig... men det kan man vänta på till döddagar...

• Anonym (Pengar)
    Anonym (Daniella) skrev 2024-11-09 21:40:37 följande:
    Det går inte att jämföra trådar rakt av, det beror helt på innehållet. Så bara en korkad kommentar av dig.
    Kan du närmare förklara den avgörande skillnaden?
  • Anonym (Pengar)
    Anonym (Personlighet) skrev 2024-11-09 23:18:32 följande:

Falskt. Det är personligheten man faller för.

...och hur ska kvinnor lära känna män och deras personlighet utan att träffas och snacka tänkte du?
Svar på tråden Mäns värde på "köttmarknaden"