• Tukt

Orimligt att betala för SVT och SR

Det är väl mycket i samhället man själv tycker är onödigt. Men nu är ju inte samhällen till för den enskilda individen, utan för alla.

• Tukt
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-09 13:07:26 följande:
    Har du förslag på något annat i samhället som är lika orimligt? Det mesta är ju i övrigt rätt valbart och jag förstår såklart att det finns en mer grundläggande funktion i tex vård, skola, polis, brandkår mm.

Jag ifrågasätter inte om man utan barn betalar skatt till skola, dagis, fri sjukvård, tandvård och barnbidrag. Det fyller en funktion.

Nu handlar det om vilket TV-utbud man väljer att ha. Det borde vara upp till individen.
    Det mesta är väl orimligt om en själv inte använder det.
  • Tukt

Det är väl också så att den moderna människan är rätt van att få precis det den vill ha, eftersom utbudet av det mesta ökat så pass. Spelar ingen roll om det ska komma ett underbetalt matbud med indisk mat får favoritrestaurangen, kunna se precis de filmer en vill. Men också då att man vant sig vid att även nyheter och media ska vara gjorda precis som man vill. Gud nåde om ens en mening är fel. Då är allt värdelöst.
    .

• Tukt

Det som en del tar för "vänster" är inte sällan humanism...

• Tukt
    Anonym (Nja) skrev 2024-11-14 05:57:32 följande:
    Nu snöade vi in på politisk slagsida, men oavsett om SVT och SR bekräftar min världsbild så anser jag att det borde vara valbart som det ex var tidigare.
    Att det inte är valbart längre är en  konsekvens av att, framför allt, tekniken förändrats. Men också för att poängen med en statlig aktör kan nå så många som möjligt vid kriser och liknande.
Svar på tråden Orimligt att betala för SVT och SR