• Tukt

Kompis bjuder barn på alkohol hemma

Det är ju definitivt fel.
    Men du måste också avväga om hur du kan göra som mest nytta. Att anmäla, vilket förmodligen kapar banden med kompisen. Eller att du först försöker vara ett stöd och prata om det olämpliga i det.
    .

• Tukt
    Liventill skrev 2024-11-08 20:53:56 följande:
    Hur länge menar du att man ska förklara det olämpliga i det? Trådskaparen har ju redan lyft det med kompisen och blivit kallad moralist. På vilket sätt tror du att det gör någon skillnad att ta upp det flera gånger?
    Svårt att säga. Men inte allt för länge. Sedan kan man ju försöka ta diskussionen på ett annat sätt än man gjort innan. Men allt handlar ju om för TS att väga det ena mot vart annat. Vad blir bäst för barnet?
  • Tukt
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-09 07:16:34 följande:
    Och du tycker inte att ett år är "allt för länge"? Ungen har ju fått alkohol sen 15 års ålder, och är nu 16 ...
    Jag utgår från hur och när TS har hanterat detta.
  • Tukt
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-09 10:32:22 följande:
    Hm .. vad innebär det? Alltså, jag fattar inte vad du menar med detta (inget klag på dig - det är jag som är trög, haha)
    Jag är alltså inte ute efter att TS kompis inte ska anmäla. Bara att hon ska göra det som hon tror är bäst för barnet.
    Det samma vad det gäller tid. Vi vet ju inte vad hon gjort på det där året och hur mycket av det. Så det är något jag inte kan bedöma.
Svar på tråden Kompis bjuder barn på alkohol hemma