Inlägg från: Anonym (Nej!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej!)

Kompis bjuder barn på alkohol hemma

Du är definitivt inte moralist, utan reagerar helt rätt! Håller med tidigare skribent om att du bör göra en orosanmälan om din vän inte tar sitt förnuft till fånga. 

• Anonym (Nej!)
    Tukt skrev 2024-11-08 21:03:59 följande:
    Svårt att säga. Men inte allt för länge. Sedan kan man ju försöka ta diskussionen på ett annat sätt än man gjort innan. Men allt handlar ju om för TS att väga det ena mot vart annat. Vad blir bäst för barnet?
    Och du tycker inte att ett år är "allt för länge"? Ungen har ju fått alkohol sen 15 års ålder, och är nu 16 ...
  • Anonym (Nej!)
    Spucks skrev 2024-11-08 21:06:28 följande:

Varje vecka är väl onödig oftast. Dessutom har barn med ADHD större benägenhet att bli beroende (oavsett av vad). 

Men så vet man ju utav ditt inlägg inte varför föräldern gör såhär. Det kan ju tex. vara så att att få dricka ett glas vin hemma stoppa ungdomen från att gå ut och supa. Utan mer information går det inte att bedöma om det är okej eller inte.

skulle det ju kunna vara förstås, men i så fall misstänker jag att ts "nära vän" skulle ha förklarat detta snarare än att kalla ts moralist ... dessutom hade det ju varit en sinnessjukt korkad metod att försöka hindra ungen fr att gå ut och supa; det är ju inte precis så att tonåringar dricker för att de behöver det där lilla glaset vin 2ggr i veckan.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Nej!) skrev 2024-11-09 07:22:51 följande:
    Så skulle det ju kunna vara förstås, men i så fall misstänker jag att ts "nära vän" skulle ha förklarat detta snarare än att kalla ts moralist ... dessutom hade det ju varit en sinnessjukt korkad metod att försöka hindra ungen fr att gå ut och supa; det är ju inte precis så att tonåringar dricker för att de behöver det där lilla glaset vin 2ggr i veckan.
    *en sinnessjukt korkad metod FÖR att försöka hindra, skulle det ju stå ...
  • Anonym (Nej!)
    Tukt skrev 2024-11-09 09:41:23 följande:
    Jag utgår från hur och när TS har hanterat detta.
    Hm .. vad innebär det? Alltså, jag fattar inte vad du menar med detta (inget klag på dig - det är jag som är trög, haha)
Svar på tråden Kompis bjuder barn på alkohol hemma