Inlägg från: Anonym (Mobbad!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mobbad!)

Jobbiga erfarenheter med mobbning och utmattning och ska nu söka arbete.

Hej! 

Jag var precis som du blivit mobbad till och från hela livet. Jag har någonting som retar upp (en del) folk. Resten älskar mig.

1. Jag är energisk
    2. Jag är duktig och har bra betyg
    3. Jag ser ganska okej ut (får killar).
    4. Säger exakt vad jag tycker och tänker utan spel vilket folk hatar. Aldrig någonting elakt om dem direkt, men kanske om ett ämne eller någonting folk gör.
    5. Jag anmäler 
    6. Jag käftar alltid emot "ledarna" I gruppen om de har dåliga personligheter. Jag vägrar lyda dem och startar hellre ett bråk i så fall. 
    7. Bra självkännedom och låter mig inte trampas på.

Osv...

De tips jag kan ge dig är att: 
    Lär dig härskartekniker 
    Lev som om du har en fiende i närheten av dig varje dag 
    Lita inte på någon på framförallt arbetet 
    Prata bara om världsliga och tråkiga saker. Kanske nyheterna osv.
    Fråga resterande om deras liv men berätta inget om ditt. Folk är rätt egoistiska, så det kan vara till din fördel.

Kom ihåg att allt du säger kan vändas emot dig

• Anonym (Mobbad!)

Säg bara allt positivt om dig själv på arbetsintervjun, inget negativt såklart. 

Gällande utbrändhet har jag inga tips, mer än att sluta älta saker för länge. Se till att du kommer med en ny lösning till varje ältande du har. Att tänka tar energi, men tänk då inte på vad som gjort dig ledsen utan hur du kan lösa dina problem.

Kom ihåg att en annan människa bestämmer inte över dig (förutom chef gällande ett arbete) men i övrigt nej. Narcissistiska personer tror att dem är Gud men det är inte så. Du är precis lika värdefull och stark om du bara inser det.

Svar på tråden Jobbiga erfarenheter med mobbning och utmattning och ska nu söka arbete.