Inlägg från: Anonym (Uppgiven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppgiven)

"Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"

Tow2Mater skrev 2024-11-08 15:46:10 följande:

En del kvinnor gör väl bara det de klarar av. Andra har större kapacitet och kommer bidra till att hitta sunda lösningar.

Det är väldigt svårt att få igenom några sunda lösningar i ett i grunden okunnigt och osunt samhälle.

Gilead nästa...
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Lina) skrev 2024-11-08 16:14:10 följande:
    TS har inte det minsta intresse för amerikanska eller svenska kvinnor heller för den delen såvida han inte får rättigheten att sätta på dem.  Men aktionen som sådan tycker jag ändå är intressant men liksom anonymC så får jag inte klart för mig vad man vill uppnå. Att som C föreslog, alla fertila kvinnor för abort lämnar konservativa delstater för att plugga eller jobba i andra mer välutvecklade delstater skulle verkligen kunna få en revolutionerande effekt. 
    Den flytten pågår redan och har gjort i flera år.

Vilket kommer att driva på inbördeskrig och Gileadsamhälle i söder.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Tror inte att de klarar det...) skrev 2024-11-08 19:25:31 följande:

Jag har väldigt svårt att tänka mig att de flesta kvinnor som propagerar öppet för detta är kapabla att ens gå två veckor utan sex. Så det är mer riktat till andra kvinnor, olika regler för dig än för mig och ett stort hyckleri för de flesta.

Du är medveten om att kvinnor inte sällan lever i åratal utan att bry sig mycket om sex?

Det är lättare för kvinnor än män, det är hela grejen.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Tror inte att de klarar det...) skrev 2024-11-09 13:05:46 följande:
    Grejen är att kvinnor inte flyttar från de delstaterna, utan TILL dem. De mest liberala staterna har haft en massiv utflytt till konservativa stater. Det betyder inte att de byter politisk tillhörighet, men de flyttar från de ställena, inte till.

Så många av de här kvinnorna verkar ändå vilja bo bland konservativa män, vara liberala bland konservativa, men inte ligga med dem.  
    Kort summering: Det är de fattiga som jagar billigare bostäder som flyttar till röda stater.

De utbildade som kan rädda en kvinnas liv vid en komplicerad förlossning och lära ut saker till barn flyttar därifrån.

Den långa beskrivningen av orsaker till detta finns här:

newrepublic.com/article/176854/republican-red-states-brain-drain
Svar på tråden "Bra att kvinnor förstår att sex är ingen rättighet"