Inlägg från: Anonym (Pytte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pytte)

Hör bara min frus gnäll!

Den absolut gnälligaste personen jag träffat gick till sist in i väggen. Hon gnällde i första hand om människor som hon tyckte gjorde fel. Som bodde fel, gjorde fel yrkesval, gifte sig med fel person, hade fel husdjur, uppfostrade sina barn fel osv. Framför allt gnällde hon när folk inte gjorde saker på ett normalt sätt ( dvs plugga, förlova dig, köp bostadsrätt, gör karriär, gift dig, köp hus, få barn).

Hon letade fel hos andra för att själv känna sig mindre dålig och för att ge sig själv cred för att hon misann slet som f-n för att leva upp till hennes bild av hur alla borde leva. 

Du vet bäst själv om det är den typen av gnällighet, TS. I så fall behöver du ta hand om din fru och gärna ta henne till en psykolog också. 

• Anonym (Pytte)
    Anonym (Simme) skrev 2024-11-08 20:07:39 följande:
    Det här låter mer som hämtat ur ditt eget privatliv. Starta en egen gnälltråd om du vill gnälla av dig eller gå till en psykolog, du verkar behöva det
    Varför skulle jag starta en gnälltråd? Jag gnäller inte. Jag varnar TS för att fruns gnäll kan vara tecken på psykisk ohälsa och att hon behöver hjälp. 

Efter lång sjukskrivning och terapi gnäller inte personen jag känner längre. Gnället hängde uppenbart ihop med dåligt psykiskt mående. Eftersom det dåliga måendet slutade i en totalkrasch tycker jag att det är viktigt att tänka på att även om fruns gnäll är irriterande behöver TS fundera på om det rör sig om något liknamde. Jag utgår från att TS inte önskar se sin fru rasa ihop i en allvarlig depression. 
Svar på tråden Hör bara min frus gnäll!