Vid skilsmässa kan män få bättre kontakt med sina stora barn?
Jag har varit i din situation. Skiljde mej när sonen var 14, eller rättare sagt blev lämnad, men hade det likadant med en man som körde sitt race och ägnade all sin tid åt sitt.
Resultat 7 år efter skilsmässan. Pappan ville aldrig ha vv. Han tyckte varannan helg var tillräckligt. Sonen och han har kommit nära varandra. Varannan helg var precis vad exet klarade av att engagera sej. Ur sonen synvinkel är det jättebra, men jag kan väl erkänna att på den punkten är jag fortfarande lite bitter. Jag har fått ta alla dom tunga delarna ensam. Pappan har kunnat glida lite på ett räkskall och umgåtts med sonen den tiden som han klarat av att vara den bästa pappan. Å andra sidan hade jag varit ensam i det om vi fortsatt vara gifta också.
Ett liten fundering bara. I 99,9% av fallen där mannen plötsligt fått ett nytt intresse handlar det om en ny kvinna. Kombinationen ett rätt dåligt äktenskap och ett nytt intresse som tar all ens tid handlar sällan om den idrott som mannen säger sej ägna sin tid åt. Min man gjorde exakt det din man gör. Han spelade spelet så bra att jag var säker på att han var den lilla promillen som ändå var trogen. Men inte. Såklart vänstrade han.